Aliquis Skrevet 19. juli 2021 #81 Skrevet 19. juli 2021 Det er så flott at kultur gjør så man kan få ut sine rasistiske intensjoner uten å teknisk sett si noe rasistisk. 1
Tiuren Skrevet 20. juli 2021 #82 Skrevet 20. juli 2021 13 hours ago, Aliquis said: Det er så flott at kultur gjør så man kan få ut sine rasistiske intensjoner uten å teknisk sett si noe rasistisk. Du er klar over at rasisme er ulovlig, så enhver anklage om rasisme bør være begrunnet. Jeg er dritt lei at folk slenger lettvinte rasismeanklager rundt seg uten å bygge en sak. 7
tom1986 Skrevet 20. juli 2021 #83 Skrevet 20. juli 2021 Bag skrev (22 timer siden): Jeg tror det er fordeler og ulemper med multiple kulturer. Men uansett er spørsmålet litt uinteressant fordi vi har ikke noe valg. Vi har alltid hatt flere kulturer og kommer alltid til å ha det. Å stenge oss ute fra verden er umulig. Vi har derfor ikke noe annet alternativ enn å gjøre det beste ut av det. Selvfølgelig har vi et valg. Vi kan velge å stanse asylinnvandring, med påfølgende familiegjenforening, fra ikke-vestlige land, og heller ta inn kun de som vi vet vil klare seg selv og bidra positivt til samfunnet. 6
tom1986 Skrevet 20. juli 2021 #84 Skrevet 20. juli 2021 Anonymus Notarius skrev (21 timer siden): Hvem er "den etniske delen" av befolkninga? Det uttrykket gir ikke mening. Norge fungerer svært godt, både økonomisk og velferdsmessig. Det er jo helt latterlig å påstå at landet ikke fungerer. Hvem er "de nye" i denne sammenhengen? Innvandrere er ikke én homogen gruppe som kommer fra samme sted og er helt like. Dersom f.eks arbeidsinnvandrere ikke kan sies å bidra til økonomien, så vet jeg ikke hvilke krav du har, altså... Antakelig er du bare ute etter å klage... Tja. Arbeidsinnvandrere er gjerne innvandrere fra øst-europa. Samlet sett er innvandrere fra øst-europa ikke lønnsomt for Norge (negativ netto kontantstrøm for staten). De er likevel langt mindre ulønnsomme enn ikke-vestlige innvandrere som koster oss skattebetalerne mange titalls milliarder kroner hvert år. 3
Aliquis Skrevet 20. juli 2021 #85 Skrevet 20. juli 2021 3 hours ago, Tiuren said: Du er klar over at rasisme er ulovlig, så enhver anklage om rasisme bør være begrunnet. Jeg er dritt lei at folk slenger lettvinte rasismeanklager rundt seg uten å bygge en sak. Om du leser det jeg faktisk skrev, så var hele poenget at folk teknisk sett ikke skriver noe rasistisk, selv om mange åpenbart har rasistiske intensjoner. Jeg gidder forøvrig ikke bruke tid på å diskutere med folk som det, da det er mer nyttig å se gresset gro.
Ubiquiti Skrevet 20. juli 2021 #86 Skrevet 20. juli 2021 15 minutter siden, Aliquis said: Om du leser det jeg faktisk skrev, så var hele poenget at folk teknisk sett ikke skriver noe rasistisk, selv om mange åpenbart har rasistiske intensjoner. Jeg gidder forøvrig ikke bruke tid på å diskutere med folk som det, da det er mer nyttig å se gresset gro. Dette fremstår som uklart for meg. Kan du forklare hvilke rasistiske intensjoner du referer til, samt. vise til innlegg i tråden som viser disse intensjonene? 5
Druid Skrevet 20. juli 2021 #87 Skrevet 20. juli 2021 Tiuren skrev (På 18.7.2021 den 18.26): mitt inntrykk er at mange i generasjon 2 er enda mer segregerte, men heldigvis er det individuelle forskjeller. … Dette er en av de viktigste temperaturmålerene på om integrasjonsarbeidet vårt virker og om kampen mot rasisme fungerer. Det er derfor kritisk at vi overvåker hvordan denne gruppen fungerer i samfunnet. Mennesker som vokser opp i spenningen mellom flere kulturer, der de har tunge ankre i begge, er de som er mest fristilte til å surfe mellom, uten behov for å ta ansvar. Så det du påpeker, som jeg også føler, forteller oss at vi har styrt feil, og vi fort som faen er nødt til å finne ut hva og hvorfor og justere kurs. 4
Drizzt Skrevet 20. juli 2021 #88 Skrevet 20. juli 2021 Du får neppe et godt svar her, TS. Fordi de som mener det har ikke noe godt svar. De kan ikke vise til et eneste land i historien hvor multikulti fungerer godt og å blande mange forskjellige kulturer, raser og religioner ikke har ført til konflikter, sosial uro og alvorlige samfunnsproblemer. Grunnen til at det mangler et godt eksempel på det er at alle de forskjellige kulturer, raser og religioner ikke har vært underlagt samme ''spilleregler'' og lover, men har fått dyrke sine egne lover, skikk og måter å styre ting på. Det fortsetter også i dag, så dette eksperimentet feiler i alle land. Det er bare å se på Sverige eller hvilket som helst land i Vest-Europa egentlig. 5
Tiuren Skrevet 20. juli 2021 #89 Skrevet 20. juli 2021 5 hours ago, Aliquis said: Om du leser det jeg faktisk skrev, så var hele poenget at folk teknisk sett ikke skriver noe rasistisk, selv om mange åpenbart har rasistiske intensjoner. Jeg gidder forøvrig ikke bruke tid på å diskutere med folk som det, da det er mer nyttig å se gresset gro. Nei du har nok helt rett, det er noen typer mennesker jeg ikke bør bruke tid på å diskutere med. PS: skjønner ikke hva du mener med " tid på å diskutere med folk som det" 1
Tøddel Skrevet 20. juli 2021 #90 Skrevet 20. juli 2021 Druid skrev (1 time siden): Dette er en av de viktigste temperaturmålerene på om integrasjonsarbeidet vårt virker og om kampen mot rasisme fungerer. Det er derfor kritisk at vi overvåker hvordan denne gruppen fungerer i samfunnet. Mennesker som vokser opp i spenningen mellom flere kulturer, der de har tunge ankre i begge, er de som er mest fristilte til å surfe mellom, uten behov for å ta ansvar. Så det du påpeker, som jeg også føler, forteller oss at vi har styrt feil, og vi fort som faen er nødt til å finne ut hva og hvorfor og justere kurs. ‘Kampen mot rasisme’ ??? Veldig svulstig ordvalg. 🙈 1
Gjest Alterego666 Skrevet 20. juli 2021 #91 Skrevet 20. juli 2021 Jaconandersen skrev (På 16.7.2021 den 1.00): Hvorfor er du uenig og mener dette vil fungere i Norge? Det er bare å gå ut på gata eller åpne en avis, så får du svaret på spørsmålet ditt.
Gjest Alterego666 Skrevet 20. juli 2021 #92 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 16.7.2021 den 2.26): Nå gikk du over streken. Du får ha en god kveld og god bedring. Anonymkode: d0d39...2dc TS gikk over streken allerede da han la skylden for 22. juli på muslimer.
Callisto83 Skrevet 20. juli 2021 #93 Skrevet 20. juli 2021 Fun fact: Suksessfulle araberstater er livredde for multikulturelle samfunn! Det er også grunnen til at de sjeldent eller aldri gir oppholdstillatelse til flyktninger i nød, selv når det gjelder andre muslimer. 3
Somarfugelen Skrevet 20. juli 2021 #94 Skrevet 20. juli 2021 Tror at dette her flerkulturgreiene egentlig er en del av et tankesett utformet I USAs akademikermiljø av en løst organisert gruppe, hovedsakelig bestående av velstående sekulære etnisk jødiske intellektuelle, som har tror på en neomarxistisk/hippie-slags ideologi med et mål om å skape et raseløst, klasseløst, konfliktløst samfunn. Tror også disse folka bruker den omfattende innflytelsen de har innenfor media og diverse finansinstitusjoner over hele vesten til å fremme og håndheve tankesettene sine. Sikkert derfor det er disproposjonelt mange fargede folk i underholdning, og spesielt i reklamer for tiden, målet er nok å normalisere og gjøre folk vant til å se afrikanere og lignende, selv om de stort sett ikke fantes i norge for tredve år siden. Mulig det også er en hevngreie for pogromene og etterfølgelsen det jødiske folkeslag ble utsatt for i europa i løpet av de siste par tusen år, mulig de er ute etter å gjøre europeere til et hjemlandsløst, nomadisk og utsatt folkeslag slik de selv har vært oppigjennom historien. Mulig det også er en slags taktikk for å fjerne fokus fra seg selv, kanskje folk blir mindre disponert til å gate jøder, som det finnes forholdsvis lite av, når de har haugevis av folk fra afrika og midtøsten som skaper problemer rett i deres eget nabolag. Vet ikke, er sikkert mange forskjellige motivasjoner fra mange forskjellige folk i spill, men en ting er sikkert, beslutningen om å importere haugevis av ikke-europeiske innvandrer til europa er ikke en demokratisk en, da sliktnoe er svært upopulært universelt på alle meningsmålinger og spørreundersøkelser, selv nå, hvor alle er lært opp til de grader at flerkultur og innvandring er en god ting, fra alt av media og alle akademiske institusjoner.så at noen utøver sin innflytelse er det ikke spørsmål om. 3
Perelandra Skrevet 22. juli 2021 #95 Skrevet 22. juli 2021 Tråden er ryddet for brudd på retningslinjene for Aktuelle saker og politikk, nedsettende og hatefullt innhold, brukerdebatt, latterliggjøring, innhold med opphavsrett, avsporinger og svar til dette Perelandra, mod. 1
Druid Skrevet 22. juli 2021 #96 Skrevet 22. juli 2021 Tøddel skrev (På 20.7.2021 den 19.31): ‘Kampen mot rasisme’ ??? Veldig svulstig ordvalg. 🙈 Hehe, muligens. Men dette er faktisk så alvorlig. På slutten av dagen kan vi ikke lukke øynene og late som det ikke er et problem. Det var sånn Sverige kom dit de er nå. Callisto83 skrev (På 20.7.2021 den 20.02): Fun fact: Suksessfulle araberstater er livredde for multikulturelle samfunn! Det er også grunnen til at de sjeldent eller aldri gir oppholdstillatelse til flyktninger i nød, selv når det gjelder andre muslimer. ehh suksessfulle araberstater er stort sett privateide kongedømmer: de har egentlig ingen forhold til samfunn i det hele tatt. De fleste har ikke et veldig regulert system for oppholdstillatelse en gang. Det er mengder av flyktninger i flere av dem, de er bare ikke registrert, fordi de ikke er tatt inn for å jobbe.
ItchyBitchySpider Skrevet 22. juli 2021 #97 Skrevet 22. juli 2021 Fordi både mannen og jeg er fra andre land enn Norge (førstegenerasjons innvandrere), og vi fungerer strålende i det norske samfunnet. Jeg kjenner også til mange andre eksempler der folk fra andre land fungerer. En annen ting er at Norge ikke har nok arbeidskraft til å ta unna jobbene som finnes - det ser man nå som Norge har hatt strenge restriksjoner for arbeidsinnvandringen i 1,5 år. 3
Tiuren Skrevet 22. juli 2021 #98 Skrevet 22. juli 2021 27 minutter siden, ItchyBitchySpider said: Fordi både mannen og jeg er fra andre land enn Norge (førstegenerasjons innvandrere), og vi fungerer strålende i det norske samfunnet. Jeg kjenner også til mange andre eksempler der folk fra andre land fungerer. En annen ting er at Norge ikke har nok arbeidskraft til å ta unna jobbene som finnes - det ser man nå som Norge har hatt strenge restriksjoner for arbeidsinnvandringen i 1,5 år. Du har helt rett, det kan fungere og arbeidsinnvandring er vi avhengige av. Men det betyr ikke nødvendigvis at alle kulturer og individer kan integreres. 1
ItchyBitchySpider Skrevet 22. juli 2021 #99 Skrevet 22. juli 2021 Tiuren skrev (15 minutter siden): Du har helt rett, det kan fungere og arbeidsinnvandring er vi avhengige av. Men det betyr ikke nødvendigvis at alle kulturer og individer kan integreres. Jeg kjenner folk fra flere kulturer som er godt integrert i Norge - både muslimer, kristne, hinduer, og slike som mannen og meg som tilhører en annen religion igjen.
Mardrøm Skrevet 22. juli 2021 #100 Skrevet 22. juli 2021 Somarfugelen skrev (På 20.7.2021 den 20.06): Tror at dette her flerkulturgreiene egentlig er en del av et tankesett utformet I USAs akademikermiljø av en løst organisert gruppe, hovedsakelig bestående av velstående sekulære etnisk jødiske intellektuelle, som har tror på en neomarxistisk/hippie-slags ideologi med et mål om å skape et raseløst, klasseløst, konfliktløst samfunn. Tror også disse folka bruker den omfattende innflytelsen de har innenfor media og diverse finansinstitusjoner over hele vesten til å fremme og håndheve tankesettene sine. Sikkert derfor det er disproposjonelt mange fargede folk i underholdning, og spesielt i reklamer for tiden, målet er nok å normalisere og gjøre folk vant til å se afrikanere og lignende, selv om de stort sett ikke fantes i norge for tredve år siden. Mulig det også er en hevngreie for pogromene og etterfølgelsen det jødiske folkeslag ble utsatt for i europa i løpet av de siste par tusen år, mulig de er ute etter å gjøre europeere til et hjemlandsløst, nomadisk og utsatt folkeslag slik de selv har vært oppigjennom historien. Mulig det også er en slags taktikk for å fjerne fokus fra seg selv, kanskje folk blir mindre disponert til å gate jøder, som det finnes forholdsvis lite av, når de har haugevis av folk fra afrika og midtøsten som skaper problemer rett i deres eget nabolag. Vet ikke, er sikkert mange forskjellige motivasjoner fra mange forskjellige folk i spill, men en ting er sikkert, beslutningen om å importere haugevis av ikke-europeiske innvandrer til europa er ikke en demokratisk en, da sliktnoe er svært upopulært universelt på alle meningsmålinger og spørreundersøkelser, selv nå, hvor alle er lært opp til de grader at flerkultur og innvandring er en god ting, fra alt av media og alle akademiske institusjoner.så at noen utøver sin innflytelse er det ikke spørsmål om. Dette, folkens, er hvordan antisemittisme ser ut i 2021. Så tilforlatelig og tidvis velformulert, men likevel gjennomsyret av noe av det mest hatske tankegodset man kan finne. Essensen i innlegget er at det er jødenes skyld som gjennom innflytelse i media og finansinstitusjoner fremmer multikulturalisme av en eller annen strategisk grunn, for eksempel som en hevn på tidligere tiders utett mot jødene. Dette er den typen personer som PST skriver om i sine rapporter. Vedkommende prøver å normalisere jødehat gjennom innlegg som dette. Ifølge analysene til PST er det sannsynlig at det står en sosialt mistilpasset mann bak sånne holdninger, eller det kan være noen som kynisk prøver å bygge opp mistro mot jøder. Uansett er det holdninger som vi ikke burde se i 2021. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå