Gå til innhold

Hvorfor tror du at et multikulturelt Norge vil fungere?

Anbefalte innlegg

Gjest Powermonger
Skrevet

Multikultur vil gå seg til. Om femti år er vi alle like, da går også norske damer med hijab. Da har vi en flott ny monokultur.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det nytter ikke å diskutere med åpenlyse rasister. De vil til en hver tid finne et problem, for så å knytte det opp mot utlendinger. De ser i hvert fall ikke ut til å forstå at de selv er en stor del av problemet, og dermed kommer vi aldri lenger. 

"Jeg er ikke rasist, men..."*sett inn det som passer*. 

Anonymkode: 9ccd8...da9

• Liker 1
Skrevet

Er vel like greit at et hjernevasket og naivt folkeslag som nordmenn blir vasket ut av historien.

Skrevet

Mye rart i denne tråden. Den viktigste grunnen til at flerkulturelle/multikulturelle land har feilet, er at noen ønsker at de skal feile. Det er ingen naturlov.

Hvorfor har katolikker og protestanter en (til tider) blodig konflikt i Nord-Irland, mens katolikker og protestanter lever i fredelig sameksistens innenfor grensene av Tyskland?

Hvorfor ble konflikten mellom den store russiske minoriteten i Ukraina og ukrainske myndigheter til en blodig krig, men ikke den tilsvarende situasjonen i Latvia?

Hvorfor ble det krig mellom tamiler og singalesere på Sri Lanka, men ikke mellom hinduer og kristne i Mauritius?

Hvorfor klarte muslimer og kristne å leve fredelig sammen i Libanon i det meste av historien, og hvorfor gikk det galt. 

Når man har svaret på disse spørsmålene så vil man se at det svært sjelden handler om at problemet er forskjellige kulturer. Problemet er hvordan man håndterer ulike kulturer. 

• Liker 3
Gjest Powermonger
Skrevet

Hvorfor skal vi egentlig gi bort landet vårt til andre, vi som har bodd her siden tidenes morgen?

Skrevet
Powermonger skrev (1 minutt siden):

Hvorfor skal vi egentlig gi bort landet vårt til andre, vi som har bodd her siden tidenes morgen?

Det finnes ikke noe «vi» som har bodd her siden tidens morgen. Det er ingen av dagens befolkning som har bodd i Norge mer enn drøye 100 år.

Og alle som bor her i dag og som er norske statsborgere, har akkurat den samme retten til landet. 

• Liker 1
Gjest Powermonger
Skrevet
Mardrøm skrev (Akkurat nå):

Det finnes ikke noe «vi» som har bodd her siden tidens morgen. Det er ingen av dagens befolkning som har bodd i Norge mer enn drøye 100 år.

Og alle som bor her i dag og som er norske statsborgere, har akkurat den samme retten til landet. 

De fleste nordmenn kan spore sine røtter i dette landet i hundrevis av år. Det betyr ingenting for deg? En fyr fra Somalia har like rett til landet vårt som oss?

Skrevet
Powermonger skrev (5 minutter siden):

De fleste nordmenn kan spore sine røtter i dette landet i hundrevis av år. Det betyr ingenting for deg? En fyr fra Somalia har like rett til landet vårt som oss?

En fyr fra Somalia som har fått norsk statsborgerskap har de samme rettene og pliktene i landet vårt, som en person som hadde norske tipp-tippoldeforeldre. 

Dette er heldigvis også norsk lov. Ville vært forferdelig om rettigheter skulle graderes. 

Det betyr ikke at vi ikke skal ta vare på norske kulturuttrykk (av alle slag), men det har null betydning for hvem som har «rett på landet»

• Liker 3
Skrevet
On 7/16/2021 at 8:18 AM, Powermonger said:

Det er flott med mange kulturer i Norge. Vi har jo fått så mye spennende mat og krydder fra alle verdenshjørner.

For å holde det på samme enkle nivå; Jævla dyrt krydder.... 

• Liker 2
Skrevet

Til de som mener multikultur fungerer: gi noen eksempler på land der multikultur fungerer bra.

• Liker 2
Skrevet
tom1986 skrev (1 time siden):

Til de som mener multikultur fungerer: gi noen eksempler på land der multikultur fungerer bra.

Canada? 

Skrevet
Kålfrid skrev (59 minutter siden):

Canada? 

De har sine utfordringer i Canada.

Winnipeg har utviklet et stort problem med gjenger blant urbefolkningen etter at MC-gjenger etablerte seg i byen og begynte bruke fattige ungdommer fra urbefolkningen som løpegutter. Disse løpeguttene kopierte så gjengkulturen i USA og brøt med MC-klubbene for å drive på egen hånd. På den måten fikk Winnipeg importert et kriminalitetsproblem som på folkemunne har gjort byen til Canadas gjenghovedstad.

Nylig ble en muslimsk familie drept i et bilangrep i Ontario. For noen år siden ble flere personer skutt og drept i et angrep på en moske i Quebec.

Montreal hadde for en del år siden en langvarig krig blant kriminelle grupper om territorier. Så vidt jeg husker var det hovedsaklig italiensk-amerikansk mafia som stod bak.

Så har man disse sakene her nylig:
https://www.nrk.no/urix/urfolk-ber-canada-soke-etter-flere-barnemassegraver-1.15517363

https://www.nrk.no/urix/levningene-av-751-personer-funnet-ved-tidligere-skoleomrade-i-canada-1.15551998

Skrevet
Klossmajor skrev (4 minutter siden):

De har sine utfordringer i Canada.

Winnipeg har utviklet et stort problem med gjenger blant urbefolkningen etter at MC-gjenger etablerte seg i byen og begynte bruke fattige ungdommer fra urbefolkningen som løpegutter. Disse løpeguttene kopierte så gjengkulturen i USA og brøt med MC-klubbene for å drive på egen hånd. På den måten fikk Winnipeg importert et kriminalitetsproblem som på folkemunne har gjort byen til Canadas gjenghovedstad.

Nylig ble en muslimsk familie drept i et bilangrep i Ontario. For noen år siden ble flere personer skutt og drept i et angrep på en moske i Quebec.

Montreal hadde for en del år siden en langvarig krig blant kriminelle grupper om territorier. Så vidt jeg husker var det hovedsaklig italiensk-amerikansk mafia som stod bak.

Så har man disse sakene her nylig:
https://www.nrk.no/urix/urfolk-ber-canada-soke-etter-flere-barnemassegraver-1.15517363

https://www.nrk.no/urix/levningene-av-751-personer-funnet-ved-tidligere-skoleomrade-i-canada-1.15551998

Og hvilke land er det som ikke har utfordringer? Canada er et meget velfungerende multikulturelt samfunn. 

Skrevet
Kålfrid skrev (45 minutter siden):

Canada

Veldig velfungerende. De må bare låne ca 100 milliarder dollar hvert år for å gå i null. 

De multikulturelle eventyret Canada er altså basert på å låne penger for å kunne gå opp. 

'Velfunksjon' smeller det fra "eliten" ute på venstresiden.

• Liker 2
Skrevet

Jeg blir direkte trist når jeg leser hvor uønsket mange av oss er. Synd at man aldri kommer til å passe inn uansett hvor mye man prøver. 

De fleste av folk som kommer fra disse landende som dere snakker om fyller jobbene på sykehjem og gir mye kjærlighet og omsorg til de eldre som er blitt forlatt av sine barn eller er ensomme. 

De aller fleste nordmenn eller fra andre land i Europa sikter etter høyere stillinger og ønsker ikke å ta de «verste» jobbene som renhold, omsorgsmedarbeidere osv.

Heldigvis er de aller fleste nordmenn ekstremt hyggelige i virkeligheten. Likevel er det vanskelig å ikke la det gå inn på seg når jeg leser mange tråder på KG om sånne som oss ☹️

• Liker 4
Skrevet (endret)
Nathalie skrev (4 minutter siden):

Jeg blir direkte trist når jeg leser hvor uønsket mange av oss er. Synd at man aldri kommer til å passe inn uansett hvor mye man prøver. 

De fleste av folk som kommer fra disse landende som dere snakker om fyller jobbene på sykehjem og gir mye kjærlighet og omsorg til de eldre som er blitt forlatt av sine barn eller er ensomme. 

De aller fleste nordmenn eller fra andre land i Europa sikter etter høyere stillinger og ønsker ikke å ta de «verste» jobbene som renhold, omsorgsmedarbeidere osv.

Heldigvis er de aller fleste nordmenn ekstremt hyggelige i virkeligheten. Likevel er det vanskelig å ikke la det gå inn på seg når jeg leser mange tråder på KG om sånne som oss ☹️

Du får lære deg forskjellen mellom kritikk av innvandringspolitikken (som mange av oss kommer med) og kritikk av innvandrere (som du sjelden finner).

Å forsøke å personifisere et politisk spørsmål som er avgjørende både for landets og kommende generasjoners fremtid tilfører virkelig ingenting til debatten.

Endret av A-hunter
  • Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, A-hunter said:

Du får lære deg forskjellen mellom kritikk av innvandringspolitikken (som mange av oss kommer med) og kritikk av innvandrere (som du sjelden finner).

Å forsøke å personifisere et politisk spørsmål som er avgjørende både for landets og kommende generasjoners fremtid tilfører virkelig ingenting til debatten.

Men burde da det ikke blitt noe med det siden såpass mange er negative til innvandringen? Er ikke der regjeringens skyld at så mange utnytter systemet? Jeg tenker at strengere krav må til slik at det ikke skal gå utover folk som faktisk bidrar og jobber.

Skrevet
Nathalie skrev (2 minutter siden):

Men burde da det ikke blitt noe med det siden såpass mange er negative til innvandringen? Er ikke der regjeringens skyld at så mange utnytter systemet? Jeg tenker at strengere krav må til slik at det ikke skal gå utover folk som faktisk bidrar og jobber.

Å tro at de norske myndighetene skal klare å fikse noe som helst er mer naivt enn barn som tror på eventyrene de leser.

Norske myndigheter er bare gode på saksbehandling. Best i verden faktisk. Men å løse noe overlater de helst til EU, FN eller NATO.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror vi vil blande oss i en slik grad at «rotekte nordmenn» blir svært få. Eller, for å si det på en annen måte: nordmenn vil bli så mangt. Jeg tror det vil gå helt utmerket bra fordi den litt farlige innstillingen folk har til hverandre da naturlig vil avta 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Nathalie skrev (39 minutter siden):

Jeg forstår godt at det kan gå inn på deg å lese innlegg på KG! Og du trenger ikke finne deg i det, slik en annen skriver.

Debatt om innvandringspolitikk er selvfølgelig helt greit, men problemet med mye av diskusjonen her (og i kommentarfelt på Facebook) er at den blir dominert av noen svært få og påståelige personer som ikke forholder seg til fakta. I denne tråden er det åpenbart flere som mener vi går mot borgerkrigslignende tilstander pga innvandring - og at det har noe med innvandreres kultur å gjøre. 

Problemet er at det er nettopp den type konspirasjonsteorier, feilinformasjon osv som fører til konflikt, ikke kulturene i seg selv. Derfor bør vi som er det store flertallet i Norge ikke la disse få tullingene få skape et inntrykk av at de har noe særlig støtte. Og det viser all statistikk at de ikke har.

Endret av Mardrøm
  • Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...