Gå til innhold

Hvorfor tror du at et multikulturelt Norge vil fungere?

Anbefalte innlegg

Gjest Jaconandersen
Skrevet (endret)

En stor majoritet av representanter på stortinget og stemmeberettige i Norge mener at multikultur og høy etnisk heterogenitet vil fungere i Norge.

Jeg mener basert på det jeg leser i historien og hører skjer rundt om kring i verden, at det ikke fungerer. At det fører til hat, borgerkrig, drap, diskriminering og det som verre er. Eksempler er Rawanda, USA i dag, Kina i dag, Libanon, Sør-Afrika, Tyrkia under første verdenskrig (det armenske folkemord), Tyskland under andre verdenskrig (folkemordet på jødene). Alt dette kunne blitt ordnet ved at befolkninger med litt størrelse fikk sitt eget landområde.

Demokrati + multikultur er ekstremt farlig. Fordi folk samler seg i grupper, som stemmer på partier som gir dem fordeler og diskriminerer andre. Dette skjer alt, på mange måter, i Norge.

Hvorfor er du uenig og mener dette vil fungere i Norge? Hva er det jeg ikke forstår?

Endret av Jaconandersen
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Multikultur fungerer allereie i Noreg. Det er ikkje noko som byrja igår! 

Anonymkode: 2d4be...b20

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvilke kulturer. Tror ikke på for mange muslimer. Da ender vi opp med å bli et slikt land som de må flykte fra. Kulturer basert på kristne verdier, har mer troen 

Anonymkode: d00f7...59b

• Liker 15
Gjest Jaconandersen
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Multikultur fungerer allereie i Noreg. Det er ikkje noko som byrja igår! 

Anonymkode: 2d4be...b20

Hvorfor vil det fungere på sikt? På hvilke måte fungerer multikultur i Norge?

AnonymBruker
Skrevet

er dette egentlig no tema, og hvorfor???? trådstarter vil diskutere et problem som ikke finnes!

Anonymkode: 752e7...6e7

• Liker 3
Gjest Jaconandersen
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

er dette egentlig no tema, og hvorfor???? trådstarter vil diskutere et problem som ikke finnes!

Dette problemet finnes i hele verden. Vi har jo til og med hatt terrorisme som ikke hadde skjedd uten multikultur. Det vil skje tusenvis av ganger de neste århundrene. Det er like naturlig som å puste, for mennesket, å samle seg i grupper i konflikt med andre.

Endret av Jaconandersen
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Herregud.

Anonymkode: 46044...b1b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Jaconandersen skrev (8 minutter siden):

Vi har jo til og med hatt terrorisme som ikke hadde skjedd uten multikultur.

Den eneste terroren som har blitt utført i Norge etter krigen har vært høyreekstrem. Det er latterlig å si at det "ikke hadde skjedd uten multikultur". Det er som å si "hvis du hadde vært litt penere, ville ingen mobbet deg" til et barn som blir mobbet på grunn av utseendet.

Anonymkode: c6924...6ce

• Liker 8
Gjest Jaconandersen
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Den eneste terroren som har blitt utført i Norge etter krigen har vært høyreekstrem. Det er latterlig å si at det "ikke hadde skjedd uten multikultur". Det er som å si "hvis du hadde vært litt penere, ville ingen mobbet deg" til et barn som blir mobbet på grunn av utseendet.

Vi har flykapringen nær Bodø lufthavn, som utvilsomt var et forsøk på terror: https://www.nrk.no/nordland/oksemannen-sendt-ut-av-norge-1.11958245

Så har vi denne: https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/kiwi-angrep-kan-vare-forste-knivstikking-utfort-av-islamistisk-ekstremist-i-norge/s/12-95-3423582104

Sisnevnte ble ikke kalt muslimsk terrorisme, av en eller annen grunn. Sikkert fordi vi liksom ikke har slik terrorisme i Norge, i følge mediene og staten.

Uansett. Alt det her handler om menneskets natur. Det blir vold, terror og drap i alle multikulturelle samfunn. Det er bare en utopisk ide at mennesket greier slike prosjekt.

AnonymBruker
Skrevet
Jaconandersen skrev (4 minutter siden):

Vi har flykapringen nær Bodø lufthavn, som utvilsomt var et forsøk på terror: https://www.nrk.no/nordland/oksemannen-sendt-ut-av-norge-1.11958245

Så har vi denne: https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/kiwi-angrep-kan-vare-forste-knivstikking-utfort-av-islamistisk-ekstremist-i-norge/s/12-95-3423582104

Sisnevnte ble ikke kalt muslimsk terrorisme, av en eller annen grunn. Sikkert fordi vi liksom ikke har slik terrorisme i Norge, i følge mediene og staten.

Uansett. Alt det her handler om menneskets natur. Det blir vold, terror og drap i alle multikulturelle samfunn. Det er bare en utopisk ide at mennesket greier slike prosjekt.

Tull. Ingen av sakene du refererer til er kategorisert som terror. Det var forøvrig terror i Norge før vi ble et multikulturelt samfunn også - selvsagt også utført av høyreekstremister, f.eks. da bokhandleren Oktober ble sprengt av nazister i 1977, eller da 1. mai-toget i Oslo ble bombet av nazister i 1979. Det er historieløst å påstå at terror bare skjer i multikulturelle samfunn.

• Liker 7
Skrevet

Islam er ikke forenlig med norske verdier.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Det er bare terror når angrepet oppfyller kriteriene vi har satt til at noe skal være terror. Trodde det var noe alle visste.

Jeg foretrekker et grønt skifte hvor vi (forhåpentligvis) redder jorden før det er for sent, heller enn fattigdommen som vil komme med ekstreme klimaendringer. Men for all del, you do you

Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 3
Gjest Jaconandersen
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er bare terror når angrepet oppfyller kriteriene vi har satt til at noe skal være terror. Trodde det var noe alle visste.

Jeg foretrekker et grønt skifte hvor vi (forhåpentligvis) redder jorden før det er for sent, heller enn fattigdommen som vil komme med ekstreme klimaendringer. Men for all del, you do you

Uansett, så har jeg enda ikke fått svar på hvorfor multikultur vil fungere på sikt i Norge, slik det ikke har gjort andre steder. Hvorfor tror du at dette samfunnet vil greie det? Hva er det i Norge som gjør oss så annerledes?

At vi kaster penger på problemene? Når vil disse ta slutt? At vi gir privilegier til utenlandskættede? Når vil nordmenn (særlig de dårlig stilte) bli sinte på det?

Endret av Jaconandersen
AnonymBruker
Skrevet
Jaconandersen skrev (Akkurat nå):

Uansett, så har jeg enda ikke fått svar på hvorfor multikultur vil fungere på sikt i Norge, slik det ikke har gjort andre steder. Hvorfor tror du at dette samfunnet vil greie det? Hva er det i Norge som gjør oss så annerledes?

Du har fått svar, du bare liker ikke svarene du har fått. Som nevnt tidligere i tråden er Norge allerede et multikulturelt land, og et av verdens beste land å bo i. Altså fungerer multikulturalisme i Norge.

• Liker 3
Gjest Jaconandersen
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har fått svar, du bare liker ikke svarene du har fått. Som nevnt tidligere i tråden er Norge allerede et multikulturelt land, og et av verdens beste land å bo i. Altså fungerer multikulturalisme i Norge.

Nei, du bare skriver at du mener det går bra i dag (gjør det egentlig det?). Det er ikke et svar på hvorfor det skal gå bra på lang sikt.

Endret av Jaconandersen
AnonymBruker
Skrevet
Jaconandersen skrev (Akkurat nå):

Nei, du bare skriver at du mener det går bra i dag. Det er ikke et svar på hvorfor det skal gå bra på lang sikt.

Det har allerede gått bra på lang sikt.

• Liker 1
Gjest Jaconandersen
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det har allerede gått bra på lang sikt.

Alt jeg har å si; er lykke til. Du får uansett det som du vil, basert på hva folk stemmer og eliten mener. La utopiet blomstre, menneskets natur er som en sprudlende sukkerbombe. Bare godt og sukkertøy.

AnonymBruker
Skrevet

Ok, er multikulturelt innvandring dårlig hvis det kommer fra Midtøsten og afrikanske land eller har jeg som kommer fra Frankrike noen hemmelig agenda for å ødelegge Norge som jeg ikke viste om?

Anonymkode: d0d39...2dc

• Liker 3
Gjest Jaconandersen
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ok, er multikulturelt innvandring dårlig hvis det kommer fra Midtøsten og afrikanske land eller har jeg som kommer fra Frankrike noen hemmelig agenda for å ødelegge Norge som jeg ikke viste om?

Anonymkode: d0d39...2dc

Dersom nordmenn og franskmenn greier å forenes og ikke danne motstridende grupper, så kan det gå. Dersom de ikke greier det, så er det negativt. Jeg vet ikke om nordmenn og franskmenn greier det. Om de ikke gjør det, så er det utvilsomt negativt.

AnonymBruker
Skrevet

Økonomisk vil det ikke gå og en stadig større andel av kostnadene ved å drive Norge vil gå til å støtte folk fra fjerne kulturer som ikke er i jobb og får mange barn som heller ikke kommer i jobb.

Anonymkode: 70f63...c34

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...