Gå til innhold

Trenger 2 skruer. Må jeg kjøpe en pakke med 100?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har så og si aldri bruk for skruer. Om jeg jeg må kjøpe en pakke med hundre skruer går 98 stk i søpla. Er det ikke mulig å kjøpe skruer i "løsvekt"? Som med smågodt. Pris pr. hg?

Anonymkode: 8dbed...ff6

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle du kaste resten av skruene ? 
Er det absolutt siste gang du har tenkt å skru sammen eller henge opp noe ? 

Anonymkode: 95428...75c

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig greit å ha skruer liggende da, men kanskje ikke flere hundre av samme type. Ikea selger små skrin med litt diverse skruer og dingser i, de synes jeg er veldig greie, for da har jeg et lite utvalg om det skulle være et eller annet senere også.

Anonymkode: 01281...158

• Liker 4
Skrevet

Sjekk Jernia eller lignende. De selger som regel i løsvekt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Monter selger løsvekt her såvidt jeg husker.

Anonymkode: 7b327...e73

Skrevet

Du får kjøpt en og en også ja, men kanskje ikke alle steder. Blir da ganske dyre skruer om du gjør det. Kanskje 3 kr pr skrue. Så da har du betalt 6% av det pakken med 100 koster. Samtidig får du kjøpt billige skruer i mindre pakker på biltema. Ca alle andre trevare eller byggvare foretninger har også billigmerker. Disse er selvfølgelig dårligere kvalitet og vil sikkert ruste kjappere ute i det fri. 

Å kjøpe en pakke er uansett lurt. Har sikkert over 20 pakker liggende og veldig kjekt å alltid ha i rett størrelse. 

• Liker 3
Skrevet

Ja, sykt irriterende! Det skrueindustrielle kompleks har skapt veldig mange flere skruetyper enn verden egentlig trenger (akkurat som med batterier og mye annet også forøvrig). Bare for at vi oftere skal mangle akkurat den typen og måtte kjøpe mer.

• Liker 1
Skrevet
Charlie Amberson skrev (6 minutter siden):

Ja, sykt irriterende! Det skrueindustrielle kompleks har skapt veldig mange flere skruetyper enn verden egentlig trenger (akkurat som med batterier og mye annet også forøvrig). Bare for at vi oftere skal mangle akkurat den typen og måtte kjøpe mer.

Tror faktisk vi trenger de fleste type skruene der ute gitt. Selv utdaterte philips skruer og flat skruer eller hva det heter, har sine bruksområder i industri og f eks våpen. Fordi de ikke krever så mye bytter av bits\ enkel å sette på plass med alt mulig rart. 

• Liker 4
Gjest DEN NAKNE GARTNER
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har så og si aldri bruk for skruer. Om jeg jeg må kjøpe en pakke med hundre skruer går 98 stk i søpla. Er det ikke mulig å kjøpe skruer i "løsvekt"? Som med smågodt. Pris pr. hg?

Det er slutt på skruer i løs vekt, som det var tidligere. Men du kan kjøpe skruer i 5 eller 10 pakninger. Jernia, Claseren og biltema er noen som selger. Byggevarer også. Stort sett alle selger små pakninger med skruer. Hvorfor tror du at du kjøpe en eske med 100 skruer? - Du er en merkelig skrue ;) 

Gjest DEN NAKNE GARTNER
Skrevet
nomore82 skrev (5 timer siden):

Sjekk Jernia eller lignende. De selger som regel i løsvekt.

Hvilke butikk? Dette stemmer ikke i de fleste jernia butikker.

AnonymBruker
Skrevet

XLBygg her jeg bor selger i hvert fall skruer i «løsvekt». Ellers har Biltema, Clas Ohlson o.l ofte pakker med 10.

Anonymkode: 4a202...048

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner frustrasjonen din, TS.

Som mange påpeker er det fortsatt noen som selger skruer enkeltvis. Det er mye mer miljøvennlig å kjøpe akkurat det man trenger! Men det er ikke så veldig lønnsomt for butikkene, så det blir stadig sjeldnere.

IKEA har et startsett med skruer til 49,- som inneholder en del av de «vanligste» skrueformatene. Jeg kjøpte det settet da jeg flyttet hjemmefra, og dersom jeg trenger noe annet kjøper jeg i løsvekt. :)

Anonymkode: e9cd8...168

Skrevet
DEN NAKNE GARTNER skrev (2 timer siden):

Hvilke butikk? Dette stemmer ikke i de fleste jernia butikker.

Her jeg bor gjør både Jernia og XLBygg dette. I nabokommunen gjør også Jernia det. I en større nabokommune er det en egeneigd butikk (ikke kjede) som også gjør det.

Tipper det avhenger av hvor man er og leter :)

Gjest Blondie65
Skrevet

Biltema og Clas Ohlson selger i mindre forpakninger. Byggevarene her omkring har bare store forpakninger. Jeg synes egentlig ikke dette er så merkelig: skal du bygge terrasse med rekkverk går det fort 100 skruer. Da er det vel kjekt å kunne kjøpe større pakker.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et rikt utvalg skruer fordi jeg alltid demonterer og sparer på skruene fra kasserte møbler og annet. 

Anonymkode: 262e0...fb4

Annonse
Skrevet
DEN NAKNE GARTNER skrev (11 timer siden):

Det er slutt på skruer i løs vekt, som det var tidligere

Nei, det er ikke slutt, men ikke så mange som har lenger.

Bauhaus f eks, har alt av skruer etc i løs vekt. 

Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor skulle du kaste resten av skruene ? 
Er det absolutt siste gang du har tenkt å skru sammen eller henge opp noe ? 

Anonymkode: 95428...75c

Hehe, grunnen til at man trenger å kjøpe to skruer nå og da er vel at man har for vane å kaste pakken etterpå. 

• Liker 1
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har irritert meg over det (fordi prisen per skrue blir høy synes jeg) men Clas Ohlson selger skruer i ganske små pakker. Typisk 20 tenker jeg.  Så sjekk der om mulig.

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Da har jeg kjøpt skruer. Jeg fant en liten pakke med 5 stk av de jeg trengte. Ulempen er at de 5 kostet nesten like mye som en pakke med 100. Men jeg slapp i alle fall å kaste 98 stk. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.7.2021 den 12.26):

TS her. Da har jeg kjøpt skruer. Jeg fant en liten pakke med 5 stk av de jeg trengte. Ulempen er at de 5 kostet nesten like mye som en pakke med 100. Men jeg slapp i alle fall å kaste 98 stk. 

Du kunne kjøpt 100 skruer ,brukt 2 også solgt rest.

Anonymkode: 87f7d...dee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...