Gå til innhold

Tips til redningsvest

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke redningsvest bør jeg kjøpe til et barn på 5 år, veier ca 24 kg. Kan ikke svømme.
Er ikke ofte behov for å bruke den, så vil ikke betale 1000kr for en, men tør heller ikke kjøpe en billig der en risikerer at barnet drukner.

har noen tips?

Anonymkode: 8a65b...3a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi brukte Regatta da ungene var på den alderen. Fikk aldri testet dem i høye bølger og storm, men den funket da den ene guttungen ramlet over bord fra en liten motorbåt ihvertfall 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hvilke redningsvest bør jeg kjøpe til et barn på 5 år, veier ca 24 kg. Kan ikke svømme.
Er ikke ofte behov for å bruke den, så vil ikke betale 1000kr for en, men tør heller ikke kjøpe en billig der en risikerer at barnet drukner.

har noen tips?

Du bør kjøpe en redningsvest av typen som snur barnet rundt på rygg i alle fall. Og den bør jo være godkjent etter de rette kriteriene.

I tillegg til rett vektklasse må også vesten passe i størrelse. Ikke alle som veier det samme har helt lik kropp. Så prøv vesten på.

Les mer her:

https://www.redningsselskapet.no/sikker-til-sjos/redningsvest-til-barn/

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Erfaringsmessig varer en redningsvest flere år, så man trenger sjeldent ny vest hvert år☺️

Anonymkode: 93140...0ff

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Er fornøyd med Regatta sine.

https://www.regatta.no/fritid/

Anonymkode: 7011c...651

Skal se på dem. Takk for tips!

Ulrikke skrev (27 minutter siden):

Vi brukte Regatta da ungene var på den alderen. Fikk aldri testet dem i høye bølger og storm, men den funket da den ene guttungen ramlet over bord fra en liten motorbåt ihvertfall 😊

Så bra den funket! Er helst til slik bruk, en sjelden gang i båt for å fiske litt, og ellers når vi er ved sjøen (på Kai/brygge). Skal se på regatta sine ☺️

Splittbinders skrev (16 minutter siden):

Du bør kjøpe en redningsvest av typen som snur barnet rundt på rygg i alle fall. Og den bør jo være godkjent etter de rette kriteriene.

I tillegg til rett vektklasse må også vesten passe i størrelse. Ikke alle som veier det samme har helt lik kropp. Så prøv vesten på.

Les mer her:

https://www.redningsselskapet.no/sikker-til-sjos/redningsvest-til-barn/

Takk for tips. Barnet er langt og slankt, men skal ta barnet med i butikk. Er bare litt greit å vite hva som er i orden å bruke, vi er ikke så ofte med sjøen, så det her er jeg litt blank på. Hvordan vet jeg at den snur barnet? Vil hvertfall ha med krage på.

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Erfaringsmessig varer en redningsvest flere år, så man trenger sjeldent ny vest hvert år☺️

Anonymkode: 93140...0ff

Ja heldigvis. Men er allikevel greit å vite hva jeg skal se etter og andres erfaringer ☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...