Anonymburker Skrevet 15. juli 2021 #1 Skrevet 15. juli 2021 (endret) https://www.dagbladet.no/nyheter/slar-kreftalarm-etter-alkoholfunn/74015701 Ja, trådtittelen er ironisk. Som vi ikke visste dette fra før av. Bare at nå er det ENDA tydeligere at det stemmer. Endret 15. juli 2021 av Anonymburker
T-Rex Skrevet 15. juli 2021 #2 Skrevet 15. juli 2021 Det er usunt å leve usunt. Noe vi egentlig alltid har visst. 2
Gjest Blondie65 Skrevet 16. juli 2021 #5 Skrevet 16. juli 2021 Er det gammelt nytt at 2 enheter med alkohol pr dag kan øke risikoen for kreft? Det var nytt for meg.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #6 Skrevet 16. juli 2021 Blondie65 skrev (17 minutter siden): Er det gammelt nytt at 2 enheter med alkohol pr dag kan øke risikoen for kreft? Det var nytt for meg. Ja det er faktisk gammelt nytt. Spesielt for kvinner (pga lavere vekt enn menn) bør innta max 7 enheter i uka. Anonymkode: dafe9...6e5
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #7 Skrevet 16. juli 2021 Men vin forlenger livet og helsen. Så sånn sett går det opp i opp 🙂 ...for vindrikkere 😄 Øldrikkende og spritdrikkende plebeiere er BTFO 😆 Anonymkode: be55d...799 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #8 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men vin forlenger livet og helsen. Så sånn sett går det opp i opp 🙂 ...for vindrikkere 😄 Øldrikkende og spritdrikkende plebeiere er BTFO 😆 Anonymkode: be55d...799 Selvsagt gir ikke gift bedre helse. Sier seg selv. Anonymkode: 5c44a...4ca
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #9 Skrevet 16. juli 2021 Alt vi omgir oss med og inntar, kan gi kreft. Anonymkode: b20c5...f9e 1
Druid Skrevet 16. juli 2021 #10 Skrevet 16. juli 2021 Tatt i betrakning utviklingen av lungekreft etter at nesten alle har sluttet å røyke, og Radon har blitt problematisert, gidder jeg ikke bruke to kalorier på å bekymre meg om kreftfaren ved alkohol. . Får jeg kreft, så får jeg kreft.
Skriveleif Skrevet 16. juli 2021 #11 Skrevet 16. juli 2021 12 hours ago, AnonymBruker said: Men vin forlenger livet og helsen. Så sånn sett går det opp i opp 🙂 ...for vindrikkere 😄 Øldrikkende og spritdrikkende plebeiere er BTFO 😆 Anonymkode: be55d...799 Der tar du nok feil Tvillingstudie: Alkohol har ikke positiv helseeffekt En rekke observasjonsstudier har konkluderte med at personer med moderat alkoholkonsum har bedre helse enn både de som drikker mye og de som aldri drikker. Den nye studien, en tvillingstudie fra Folkehelseinstituttet, publisert i BMC Public Health, fant derimot ikke at det var sunnere å drikke enn å la være. Stort studie: Selv den mindste mængde alkohol er skidt for helbredet Har du også hørt, at et til to glas øl eller vin om dagen skulle være godt for hjertet? Ifølge et nyt studie er det ikke uden risiko at følge det råd. Heri konkluderes det nemlig, at de sundhedsskadelige virkninger ved alkohol langt overstiger eventuelle fordele, og at selv en lille mængde alkohol har konsekvenser for helbredet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå