Gå til innhold

Banebrytende forskning- alkohol kan gi kreft!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er usunt å leve usunt. Noe vi egentlig alltid har visst.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

no shit

Anonymkode: 88960...4e0

Gjest Blondie65
Skrevet

Er det gammelt nytt at 2 enheter med alkohol pr dag kan øke risikoen for kreft? Det var nytt for meg. 

AnonymBruker
Skrevet
Blondie65 skrev (17 minutter siden):

Er det gammelt nytt at 2 enheter med alkohol pr dag kan øke risikoen for kreft? Det var nytt for meg. 

Ja det er faktisk gammelt nytt. Spesielt for kvinner (pga lavere vekt enn menn) bør innta max 7 enheter i uka.

Anonymkode: dafe9...6e5

AnonymBruker
Skrevet

Men vin forlenger livet og helsen. Så sånn sett går det opp i opp 🙂 ...for vindrikkere 😄 Øldrikkende og spritdrikkende plebeiere er BTFO 😆

Anonymkode: be55d...799

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men vin forlenger livet og helsen. Så sånn sett går det opp i opp 🙂 ...for vindrikkere 😄 Øldrikkende og spritdrikkende plebeiere er BTFO 😆

Selvsagt gir ikke gift bedre helse. Sier seg selv.

Anonymkode: 5c44a...4ca

AnonymBruker
Skrevet

Alt vi omgir oss med og inntar, kan gi kreft.

Anonymkode: b20c5...f9e

• Liker 1
Skrevet

Tatt i betrakning utviklingen av lungekreft etter at nesten alle har sluttet å røyke, og Radon har blitt problematisert, gidder jeg ikke bruke to kalorier på å bekymre meg om kreftfaren ved alkohol. . Får jeg kreft, så får jeg kreft. 

Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Der tar du nok feil

Tvillingstudie: Alkohol har ikke positiv helseeffekt En rekke observasjonsstudier har konkluderte med at personer med moderat alkoholkonsum har bedre helse enn både de som drikker mye og de som aldri drikker. Den nye studien, en tvillingstudie fra Folkehelseinstituttet, publisert i BMC Public Health, fant derimot ikke at det var sunnere å drikke enn å la være.

Stort studie: Selv den mindste mængde alkohol er skidt for helbredet Har du også hørt, at et til to glas øl eller vin om dagen skulle være godt for hjertet? Ifølge et nyt studie er det ikke uden risiko at følge det råd. Heri konkluderes det nemlig, at de sundhedsskadelige virkninger ved alkohol langt overstiger eventuelle fordele, og at selv en lille mængde alkohol har konsekvenser for helbredet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...