AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #1 Del Skrevet 15. juli 2021 Har inntrykk av at en del er det, spesielt de som bor litt utenfor byene. Noen som har samme inntrykk? Kan det ha noe med den samiske kulturen å gjøre? Og ja, jeg er fullstendig klar over at de fleste nordlendinger ikke er samer Anonymkode: c5640...b92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #2 Del Skrevet 15. juli 2021 Ikke jeg i allefall. Anonymkode: 28792...17b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #3 Del Skrevet 15. juli 2021 Aner ikke, jeg er trønder. Anonymkode: 3b5e6...738 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Powermonger Skrevet 15. juli 2021 #4 Del Skrevet 15. juli 2021 Jeg vil si ja. De har jo gjennomgående lavere utdannelse enn søringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #5 Del Skrevet 15. juli 2021 Powermonger skrev (Akkurat nå): Jeg vil si ja. De har jo gjennomgående lavere utdannelse enn søringer. Åja, så interessant. Du mener det handler om utdanningsnivået? Fortell mer. Anonymkode: 254e3...084 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #6 Del Skrevet 15. juli 2021 Folk med lite utdannelse ute i gokk er overtroiske? No Shit. Anonymkode: 30eed...174 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #7 Del Skrevet 15. juli 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Har inntrykk av at en del er det, spesielt de som bor litt utenfor byene. Noen som har samme inntrykk? Kan det ha noe med den samiske kulturen å gjøre? Og ja, jeg er fullstendig klar over at de fleste nordlendinger ikke er samer Anonymkode: c5640...b92 Ja, vi er mer åpne. Nei, det har ikke noe med samisk kultur å gjøre for oss som ikke er samiske, det forklares gjerne med den intenst krevende naturen vi lever i: det er store krefter i sving og vi er nært på. Anonymkode: 2bf65...9c0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #8 Del Skrevet 15. juli 2021 Nei, ikke inntrykket jeg har fra å ha bodd i nord mange år. Vestlandet kjente jeg flere overtroiske enn hva jeg kjenner her. Jeg er ikke overtroisk i det hele tatt. Anonymkode: eefd2...d9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #9 Del Skrevet 15. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har inntrykk av at en del er det, spesielt de som bor litt utenfor byene. Noen som har samme inntrykk? Kan det ha noe med den samiske kulturen å gjøre? Og ja, jeg er fullstendig klar over at de fleste nordlendinger ikke er samer Anonymkode: c5640...b92 Ja det er mer åpent, og flere har derfor sett/hørt om overnaturlige hendelser. Anonymkode: 47ce9...880 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #10 Del Skrevet 15. juli 2021 Ja det tror jeg. Føler det er noe "mer" med enkelte mennesker og når jeg tenkte gjennom dette så er et fellestrekk at alle var samer. Dermed ble det slik at jeg spurte de neste jeg følte det var noe "mer" med om de hadde samisk opphav. Og det hadde de. Jeg er ikke så veldig alternativ, men det er noe åndelig. Noe med energiene rundt vedkommende. Skal sies at ikke alle snakket nordnorsk. Ingen hadde samisk aksent. Tre hadde 1 samisk forelder, men var selv født sørpå. Anonymkode: 5463a...d9a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #11 Del Skrevet 15. juli 2021 Nå er det søringene som er mest religiøse. Med god margin Anonymkode: 65709...1f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #12 Del Skrevet 16. juli 2021 Dette har lite med hvor du kommer fra å gjøre, og ingenting med å "være åpen" å gjøre. https://forskning.no/a/1186905 Anonymkode: c6f6d...31b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå