AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #1 Skrevet 15. juli 2021 Jeg ønsker ikke å høre "at vekta raste ned" etter fødsel. Det er snart 10 mnd siden fødsel og det har enda ikke skjedd🤷♀️ har dog gått veldig sakte ned i vekt siden fødsel (typ 1 kg eller mindre i måneden), og mangler fortsatt 8 kg til startvekt. Hadde en bmi på 27 før jeg ble gravid også, så egentlig ønsker jeg å gå ned en del mer enn 8 kg. Jeg har trent siden pappaen gikk ut i perm (snart 3 mnd) og føler jeg begynner å bli mer meg selv igjen på enkelte områder og har kommet godt inn i treningsrutiner. Kostholdet derimot sliter jeg med. Jeg vet hva som skal til, men hjernen "lurer" meg og jeg finner alltid på en eller annen unnskyldning for å ta litt mer middag eller ta noe mat på kvelden. Veldig tidlige morgener og 100% jobb og lite mulighet til å sette seg ned å slappe av innimellom gjør nok at jeg føler jeg kan "unne" meg noe ekstra siden jeg er så sliten. Når ungen har sovnet kan jeg endelig sette meg på sofaen! Andre som har slitt med dette i småbarnstiden? Hva gjorde dere evt. for å få bedre rutiner og bedre kosthold? Klarte du å komme til ønsket vekt til slutt? Tar i mot alle erfaringer og tips jeg kan få😊 Anonymkode: 9c499...838 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #2 Skrevet 15. juli 2021 Sjekk stoffskifte? Graviditet, fødsel og amming kan gi midlertidig lavt stoffskifte. Appetitten vil endre seg når det går over. Anonymkode: 501a0...bf1
snurk Skrevet 15. juli 2021 #3 Skrevet 15. juli 2021 Her er mine beste tips: - finn ut hvor mye kalorier du forbrenner i løpet av dag og regn ut hvor mye du bør ligge i underskudd for å nå ønsket vekt - registrer alle kalorier i en app (f.eks myfitnesspal) - kutt ut alt godteri og snacks fra hverdagen. Kun lov en dag i uken (f.eks lørdag kveld) - ha fokus på at hvert måltid skal inneholde en god proteinkilde - prøv å få med grønnsaker på hvert måltid - ta høyde for at du blir fysen på noe godt på kvelden og vær forberedt. Lag sukkerfri gele, eller spis proteinpudding av sjokolade, eller bær og frukt med vaniljesaus uten tilsatt sukker osv - vær obs på flytende kalorier. Drikk hovedsakelig vann Ps: det finnes ikke nei-mat, bare noen ting man bør spise mer av og andre ting man bør begrense 😊 4
AM ghd Skrevet 15. juli 2021 #4 Skrevet 15. juli 2021 Det hun over sa! Og etter en periode med kaloritelling kan du kutte det ut, for da vet du sånn ca hva du bør ha og ikke 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #5 Skrevet 15. juli 2021 Du må jo rett og slett bare bestemme deg for å slutte å "unne deg" ting. Jeg står selv opp kl 6, leverer i barnehagen kl. 6.45, jobber langt over100% i to jobber og ting går i ett hele dagen. Vi er mange som har det sånn. Dette er normalt liv som småbarnsforelder og ingen grunn til å unne seg masse fetende mat. Anonymkode: d49af...cb8 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå