Gå til innhold

Er kjedelige/ mindre attraktive menn bedre kjærestemateriale?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om menn som ikke er noe særlig å se på/ ikke har draget på damer og har lite erfaring, er bedre kjærester/ ektemenn enn andre menn som har draget på damer?

Jeg har 3 venninner/bekjente som er gift med menn som er under gjennomsnittet attraktive, de er også litt kjedelige.

Disse mennene fikk seg damer da de var 35 og 40 år, og hadde ikke noe forhold bak seg før det.

Mennene har bra utdannelse og høye lønninger som selvfølgelig er attraktivt, men de er ikke noe særlig huslige og var skikkelig ungkarer før de fikk seg kone.

Mine venninner er de som styrer i huset, bestemmer hva som skal spises til middag og lager mesteparten av maten.

Det virker som de har det veldig harmonisk sammen med sine menn, og er trygge og vet alltid hvor de har de med tanke på utroskap, sikkert fordi ikke så mange andre damer finner de attraktive.

Jeg har vært i flere forhold i løpet av mitt voksne liv, og alle disse mennene jeg har vært med har også vært i mange forhold, de er attraktive, de har vært utro mot meg( i alle fall to av de) og de er sjarmerende og spennende.

Jeg begynner derfor å lure på om det finnes flere drittsekker blant de mannfolkene som har gjennomsnittlig bra utseende, enn de som er mindre attraktive?

Anonymkode: ba173...d9b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

simp?

Anonymkode: 06f59...c1a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

simp?

Anonymkode: 06f59...c1a

Hva betyr simp?

Ts

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Ikke flere drittsekker, men flere fristelser fører til flere feiltrinn. Får du hele tiden oppmerksomhet fra det annet kjønn, er det vanskeligere å stå imot for mange menn. Ergo er attraktive menn oftere  utro enn andre menn som ikke er like heldig med utseendet sitt. Det er hva jeg tenker .

AnonymBruker
Skrevet
Mysticgirl skrev (Akkurat nå):

Ikke flere drittsekker, men flere fristelser fører til flere feiltrinn. Får du hele tiden oppmerksomhet fra det annet kjønn, er det vanskeligere å stå imot for mange menn. Ergo er attraktive menn oftere  utro enn andre menn som ikke er like heldig med utseendet sitt. Det er hva jeg tenker .

Den teorien er med på, men det er jo mange menn som legger seg etter andre damer først?

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tja… Kan vel være attraktiv uten å være utro? Handler det ikke mer om verdier? 

Anonymkode: 7e5e3...e04

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel åpenbart at jo flere muligheter noen har til å være utro, jo større sjanse er det for at man er det til slutt. Det er vel også åpenbart at noen som ikke har SÅ store muligheter, ikke har blitt overøst med oppmerksomhet fra det andre kjønn siden de ble kjønnsmodne, kanskje verdsetter enda mer den oppmerksomheten de får fra sin utkårede.

Ikke at det er svart/hvitt dette, det er jo ikke noen generell regel, men i snitt vil jeg tenke at det er slik. Men hvis alle de kjekke partnerene du har valgt har vært utro, så har det nok noe med din evne til å velge partnere å gjøre også ... for de er ikke alle drittsekker.

Anonymkode: 3d575...084

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

En god ektemann er en mann som passer sammen med dama han er med. Er venninnene dine lykkelige med "kjedelige" menn, er de nok "kjedelige" selv også. Betyr ikke at du eller jeg hadde blitt lykkelig med samme mann. Ikke minst fordi slike menn kanskje ville synes at mer spenstige damer er for "ville" for dem.

Anonymkode: c4e7b...19f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jevnt over tilsier min erfaring det. Typen min er ikke spesielt kjekk, men kjekk nok til å ha pløyd over en del styggdom i denne byen. Men, jeg er ikke redd for å miste han og han er tillegg lite smart. Enkel type å forholde seg til igrunn. Er ikke akkurat mitt livs kjærlighet eller den beste kuken jeg har hatt, men grei nok til det meste igrunn. 👍

Anonymkode: 119b0...5ef

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Personlig synes jeg de som ikke søker spenning til en hver tid mer egna som partner.

Anonymkode: 2ea25...00f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er vel åpenbart at jo flere muligheter noen har til å være utro, jo større sjanse er det for at man er det til slutt. Det er vel også åpenbart at noen som ikke har SÅ store muligheter, ikke har blitt overøst med oppmerksomhet fra det andre kjønn siden de ble kjønnsmodne, kanskje verdsetter enda mer den oppmerksomheten de får fra sin utkårede.

Ikke at det er svart/hvitt dette, det er jo ikke noen generell regel, men i snitt vil jeg tenke at det er slik. Men hvis alle de kjekke partnerene du har valgt har vært utro, så har det nok noe med din evne til å velge partnere å gjøre også ... for de er ikke alle drittsekker.

Neida pene menn er ikke bare drittsekker. Jeg har vært i 4 forhold og så vidt jeg vet så har jeg blitt bedratt i 2 av de.

Det har vel litt med at jeg både ubevisst og bevisst går etter menn som ser litt kule ut og som er litt bad boy. Etterhvert som jeg har blitt eldre, har jeg blitt oppmerksom på at jeg ikke ønsker menn som ser kule ut og er bad boy, men jeg har likevel endte opp med de fordi hjernen min har oppfattet de som en helt annen type enn hva de er.😃

Men de blir jo tiltrukket av meg også da, Så det er kanskje noen kjemiske stoffer jeg sender ut for å få disse dårlige personene på kroken?

Ts

Skrevet

Er uenig med disse som sier at vi kjekke menn er mer utro. 

Vi har jo mange muligheter men velger de beste damene å være sammen med.

En lite kjekk mann, vil hoppe på første og beste flukse som gir ham oppmerksomhet. Nettopp fordi det er så sjeldent.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo ikke noe som vil ha to streker under svaret uansett. 
Her tenker jeg at det i bunn og grunn er verdier som vil være avgjørende, både for forholdet og personlige valg (som karriere, utroskap, selvsikkerhet osv.). 

En kjedelig mann for deg, er gjerne ikke en kjedelig mann for en annen. 

En attraktiv mann for deg, er gjerne ikke attraktiv for en annen. 

Det er dog mye snakk om «alfa-menn», altså kjekke menn, som vet at de er nettopp det - kjekke. De får gjerne rykte på seg for å være mindre trofast/familieorienterte, men kanskje er det bare fordi de har valget? Kanskje ville de klassisk mer «uattraktive mennene» gjort det samme dersom de hadde anledning? 
Bare spekulasjoner fra min side... 

Det kommer nok et punkt i de aller fleste mannfolk sitt liv hvor de ønsker stabilitet og eventuelt familie. Uavhengig om man er attraktiv eller ikke, valgmulighetene frem til dette er dog kanskje ikke de samme. 

Jeg er selv sammen med en «avdanket» partyløve, som har hatt et viltert og utagerende tid som ung voksen. Mye utroskap, fyll og fest. Han har nok opplevd en del oppturer i relasjon til kvinner på grunn av sitt utseende, og fått en selvtillit deretter, men har nå fokus på familieliv og karriere. Tror ikke han hadde sett for seg at det var en livsstil han ville trivdes med for 10 år siden..! 

Anonymkode: 5db36...586

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei.

En god ektemann er en mann som passer sammen med dama han er med. Er venninnene dine lykkelige med "kjedelige" menn, er de nok "kjedelige" selv også. Betyr ikke at du eller jeg hadde blitt lykkelig med samme mann. Ikke minst fordi slike menn kanskje ville synes at mer spenstige damer er for "ville" for dem.

Anonymkode: c4e7b...19f

Jeg tror nok også mine venninner har valgt mindre attraktive menn fordi de søker økonomisk trygghet og en seriøs og rolig partner gir de et godt samliv. 

Ts

• Liker 1
Gjest Mysticgirl
Skrevet
Realverdien skrev (3 minutter siden):

En lite kjekk mann, vil hoppe på første og beste flukse som gir ham oppmerksomhet. Nettopp fordi det er så sjeldent.

https://www.dagsavisen.no/demokraten/nyheter/2019/04/17/studie-noen-menn-er-utro-og-ansiktstrekkene-kan-avslore-hvem-det-er/

Skrevet

Herregud!! Uansett utseende eller fristelser, man er da ikke utro? Utroskap er ikke greit uansett.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror nok også mine venninner har valgt mindre attraktive menn fordi de søker økonomisk trygghet og en seriøs og rolig partner gir de et godt samliv. 

Ts

Okey 🤦‍♀️

Anonymkode: 7e5e3...e04

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Realverdien skrev (3 minutter siden):

Her bare konstruerer du et eller annet bakvendtlandargument fordi du ikke liker det åpenbart logiske. Når dette åpenbart logiske i tillegg er støttet i utallige vitenskaplige studier, så blir din «synsing» ganske verdiløs.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror ikke denne teorien stemmer helt. En av mine kjærester som bedro meg og kjørte dobbelt med annen dame et helt år, hadde feminint utseende og hadde halvlangt lyst hår.

Ts

Er du seriøs nå? Du skjønner begreper som gjennomsnitt og sannsynlighet?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...