Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker ikke samboeren min lengre og har bestemt meg for å dra. Vi har ett barn sammen og jeg frykter hvordan samboer kommer til å kjøre løpet rundt fordeling av både samvær, møbler osv. Han er over gjennomsnittet kranglete og vrang. Er det noen instanser som kan hjelpe med dette, eller er det kun familievernkontoret som kan "gi råd"? Har funnet tonen med en ny, dette kommer selvfølgelig ikke samboeren min til å like, og det lukter mye styr i vente.

Anonymkode: ef5b2...2a0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Møbler skal nå være greit å fordele. Gå ut fra 75 % av ny verdi på det dere eier sammen, med mindre det er ting som er 10 +år eller blir fort slitt (som elektriske apparater).

Har dere 50/50 samvær skal ingen betale bidrag, med mindre en av dere tjener veldig mye mer enn den andre. 

Dumt at du har vært utro, nå får du prøve å være diskret framover og vente med å introdusere. 

Anonymkode: 2a885...480

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg elsker ikke samboeren min lengre og har bestemt meg for å dra. Vi har ett barn sammen og jeg frykter hvordan samboer kommer til å kjøre løpet rundt fordeling av både samvær, møbler osv. Han er over gjennomsnittet kranglete og vrang. Er det noen instanser som kan hjelpe med dette, eller er det kun familievernkontoret som kan "gi råd"? Har funnet tonen med en ny, dette kommer selvfølgelig ikke samboeren min til å like, og det lukter mye styr i vente.

Vent med å nevne han nye før du har fått ut møblene.

Anonymkode: 1de4d...1eb

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lurt

Anonymkode: 32b25...46e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Will do. Må bare skyte inn at vi ikke har hatt sex enda, og atvjeg har lenge planlagtvå forlate samboer pga verbal ogvpsykisk mishandling. Jeg føler jeg har fått meg en golden ticket.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Will do. Må bare skyte inn at vi ikke har hatt sex enda, og atvjeg har lenge planlagtvå forlate samboer pga verbal ogvpsykisk mishandling. Jeg føler jeg har fått meg en golden ticket.

Ts

Æsj, beklager mange skrivefeil, gikk litt fort i svingene.

AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg. Er i nesten eksakt samme situasjon selv, bortsett fra at jeg tror min samboer kommer til å bare dra når jeg ber han om det. Den største bekymringen er om han kommer til å ville ha kontakt med sønnen sin når det er over. 

For å svare på spørsmålet ditt, så er det familievernkontoret som gjelder i første omgang. Så må man kanskje være forberedt på å svelge et par kameler for å evt. få til et greit samarbeid. Forøvrig enig i at det er lurt å vente med å introdusere ny kjæreste en stund.

Lykke til❤ 

Anonymkode: 94994...249

Skrevet

Hva med barnet? Hvis han ikke har behandlet deg noe bra, hvordan vil barnet fåt det hos far når du drar? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet han nye at du har barn?

Anonymkode: bc853...176

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.7.2021 den 22.16):

Her lukter jeg noen som flykter jeg. Hva er verbal og psykisk vold? Uansett har vel du funnet en anne "golden ticket" høres ikke ut som du er så veldig mye bedre menneske du heller egentlig. Har du i heletatt forsøkt å tatt en prat med mannen? Det er vell bare å dele møbler, er det ikke det da? Antar at du har vært på andre siden lenge? Kan der være en årsak til hans reaksjoner? 

Anonymkode: b27d0...4da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...