Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leser på nett at måling av nakkefold gjøres mellom uke 11-13, men noen steder står det at det først er fra 11+6. Skal på tidlig ultralyd når jeg er 11+2 og lurer på noen vet om det da er for tidlig for å få målt dette? 😊Noen som var på ultralyd fra uke 11 og fikk sjekket nakkefold og neseben? 

Anonymkode: 7ecd0...051

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk beskjed om abnormal nakkefold tidlig. Glad jeg ikke hørte på vedkommende som sa det «sånn forresten, jeg skal egentlig ikke so det her, men det er en abnormal nakkefold som gjerne betyr down syndrom»

Jeg har i dag en helt frisk, normal elleveåring. Så ikke alltid at disse målingene stemmer.

Anonymkode: 96779...fe0

AnonymBruker
Skrevet

Oj dette har jeg aldri hørt om, hvorfor sjekker man spesifikt dette? Og hva menes med nakkefold?

Anonymkode: cf42a...b11

AnonymBruker
Skrevet

Hva er poenget med å måle nakkefold når man kan gensekvensere med NIPT i uke 10? 🤷‍♀️

Å måle nakkefold blir litt som å spå i kaffegrut sammenlignet

Anonymkode: fb6e4...2f8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg fikk beskjed om abnormal nakkefold tidlig. Glad jeg ikke hørte på vedkommende som sa det «sånn forresten, jeg skal egentlig ikke so det her, men det er en abnormal nakkefold som gjerne betyr down syndrom»

Jeg har i dag en helt frisk, normal elleveåring. Så ikke alltid at disse målingene stemmer.

Anonymkode: 96779...fe0

Heldig? Hva enn du gjør Ts, hør på legene!

Anonymkode: 8b883...1a1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er poenget med å måle nakkefold når man kan gensekvensere med NIPT i uke 10? 🤷‍♀️

Å måle nakkefold blir litt som å spå i kaffegrut sammenlignet

Anonymkode: fb6e4...2f8

Pris og tilgjengelighet. Dersom nakkefold er abnormal så tas det test.

Anonymkode: d9615...00b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...