AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #1 Skrevet 15. juli 2021 Er sammen med min store kjærlighet, og vi har det veldig fint sammen. Men han sier ekteskap alltid har skremt han. Han har aldri vært gift, og er 60 år. Jeg har vært gift tidligere, men det var en gigantisk tabbe. Nå når jeg har funnet den store kjærligheten ,vil jeg gjerne gifte meg. Vi kommer ikke til å få noen felles barn, er for gamle, så jeg har tenkt at da kan vi i alle fall dele ekteskapet sammen. Han sier ekteskapet gir "bindinger," men jeg tenker jo at man vil jo ikke tenke noe negativt om å ha bindinger til noen man elsker? Eller tar jeg feil? Er det mulig å elske noen fullt og helt, og likevel ikke ønske å gifte seg med vedkommende? Er det noe jeg kan gjøre for å overtale, fremstille ekteskap som noe positivt, fristende? Anonymkode: 28135...de1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #2 Skrevet 15. juli 2021 Hvorfor skal du overtale han til å gifte seg? Et ekteskap sier ingenting om hvordan dere har det sammen, du sier jo selv du har vært gift med feil person før. Det går fint an å leve sammen med den store kjærligheten uten å være gift. Anonymkode: 6a155...946 5
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #3 Skrevet 15. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor skal du overtale han til å gifte seg? Et ekteskap sier ingenting om hvordan dere har det sammen, du sier jo selv du har vært gift med feil person før. Det går fint an å leve sammen med den store kjærligheten uten å være gift. Anonymkode: 6a155...946 Ja, men jeg vil ikke at mitt eneste ekteskap skal være et kjærlighetsløst mareritt, men vil ha et genuint ekteskap med stor kjærlighet -som vi har. Kanskje jeg er vel romantisk av meg, men jeg drømmer om å gifte meg med han, han er alt jeg har ønsket meg. Kanskje han er negativ til ekteskap med meg også, fordi han ikke egentlig elsker meg? Anonymkode: 28135...de1 3
ops2 Skrevet 15. juli 2021 #4 Skrevet 15. juli 2021 Ved å være samboer sitter man igjen med ingenting hvis hun flytter inn til han. Og å flytte ut av huset/leiligheten som 70-åring er tyngre enn om man er 40 år. Få i det minste kjøpt deg inn i boligen og få skrevet testamente. Hvis du kjøper 50% av boligen, så stiger den mye mer i verdi enn et bankinnskudd på samme størrelse. Romantikk har ødelagt for mange samboere, når den bitre virkeligheten (hans familie) kommer og kaster ut de hvis partneren dør. 7
Gjest ABM Skrevet 15. juli 2021 #5 Skrevet 15. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er sammen med min store kjærlighet, og vi har det veldig fint sammen. Men han sier ekteskap alltid har skremt han. Han har aldri vært gift, og er 60 år. Jeg har vært gift tidligere, men det var en gigantisk tabbe. Nå når jeg har funnet den store kjærligheten ,vil jeg gjerne gifte meg. Vi kommer ikke til å få noen felles barn, er for gamle, så jeg har tenkt at da kan vi i alle fall dele ekteskapet sammen. Han sier ekteskapet gir "bindinger," men jeg tenker jo at man vil jo ikke tenke noe negativt om å ha bindinger til noen man elsker? Eller tar jeg feil? Er det mulig å elske noen fullt og helt, og likevel ikke ønske å gifte seg med vedkommende? Er det noe jeg kan gjøre for å overtale, fremstille ekteskap som noe positivt, fristende? Anonymkode: 28135...de1 JA..det er mulig å elske noen herfra til evigheten uten å ville gifte seg!!!! Giftemål er etter mitt syn en instutisjon fra kristendommen...og uansett om det gjøres borgerlig er opphavet fordummende religion..
Smascha Skrevet 15. juli 2021 #6 Skrevet 15. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, men jeg vil ikke at mitt eneste ekteskap skal være et kjærlighetsløst mareritt, men vil ha et genuint ekteskap med stor kjærlighet -som vi har. Kanskje jeg er vel romantisk av meg, men jeg drømmer om å gifte meg med han, han er alt jeg har ønsket meg. Kanskje han er negativ til ekteskap med meg også, fordi han ikke egentlig elsker meg? Anonymkode: 28135...de1 Har du fortalt han dette?
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #7 Skrevet 15. juli 2021 Han elsker deg ikke. Anonymkode: 52694...47b
Nymerïa Skrevet 15. juli 2021 #8 Skrevet 15. juli 2021 Jeg tror at begge deler er mulige forklaringer; enten så er det ekteskapet i seg selv han har et problem med eller så er det sånn at han ikke ønsker den type forpliktelser med akkurat deg. Uansett så vil du vel ikke gifte deg med noen som ikke har lyst? Hvis det hadde vært en måte å presse han til å gifte seg med deg så håper jeg det likevel hadde vært uaktuelt for deg. Det må jo være litt av et nederlag å stå der ved alteret og vite med seg selv at den andre ikke er der etter eget ønske.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #9 Skrevet 15. juli 2021 Smascha skrev (5 minutter siden): Har du fortalt han dette? Ja. Svaret han er at man aldri skal si aldri (om vi kommer til å gifte oss eller ikke), men at han er skeptisk til ekteskap. Anonymkode: 28135...de1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #10 Skrevet 15. juli 2021 NymeriaRhoynar skrev (2 minutter siden): Jeg tror at begge deler er mulige forklaringer; enten så er det ekteskapet i seg selv han har et problem med eller så er det sånn at han ikke ønsker den type forpliktelser med akkurat deg. Uansett så vil du vel ikke gifte deg med noen som ikke har lyst? Hvis det hadde vært en måte å presse han til å gifte seg med deg så håper jeg det likevel hadde vært uaktuelt for deg. Det må jo være litt av et nederlag å stå der ved alteret og vite med seg selv at den andre ikke er der etter eget ønske. Ja, vil selvsagt at han skal ønske å gifte seg med meg. Jeg føler at det ikke blir "ordentlig" om han aldri vil gifte seg med meg, at det vil være en tomhet, en tristhet, inni meg om det aldri skjer, Anonymkode: 28135...de1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #11 Skrevet 15. juli 2021 Kunne aldri ha giftet meg hvis jeg måtte mase meg til det. Anonymkode: e7e8e...3d0 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #12 Skrevet 15. juli 2021 Du kan la det skinne gjennom at han kan miste deg. Og la ham ta avgjørelser utifra det. Anonymkode: 5f868...12e 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #13 Skrevet 15. juli 2021 Er ikke enig med en her som skrev at han elsker deg ikke. Kan være at han har samme synspunkt som meg, ser ikke poenget med å gifte seg. Endrer det noe i forholdet ? I mine øyner så er svaret nei. Elsker han jeg er sammen med, men har ikke behov for å gifte meg for å bevise det. Heldigvis har han samme syn på ekteskap, så her blir det ikke bryllup. Ikke nå, ikke om 10, 20 eller 30 år heller. Anonymkode: f847a...e72 1
tirben Skrevet 15. juli 2021 #14 Skrevet 15. juli 2021 Hvorfor må man ha et papir som viser at man hører sammen? Det er andre måter å binde seg på. Kjøp bolig sammen, så eier dere sammen og ingen arvinger kan kaste ut den som lever lengst. Har vært samboer i 20 år nå. Ingen av oss har sett behovet for ekteskap, men vi hører sammen for det.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #15 Skrevet 15. juli 2021 tirben skrev (32 minutter siden): Kjøp bolig sammen, så eier dere sammen og ingen arvinger kan kaste ut den som lever lengst. Samboere har bare begrensa arverett, og da arver barn eller øvrig familie og kan kreve å bli kjøpt ut. Om så de har felles barn, risikerer den lengstlevne å måtte selge uten gjensidig testamente. Anonymkode: 5f868...12e 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #16 Skrevet 15. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, vil selvsagt at han skal ønske å gifte seg med meg. Jeg føler at det ikke blir "ordentlig" om han aldri vil gifte seg med meg, at det vil være en tomhet, en tristhet, inni meg om det aldri skjer, Anonymkode: 28135...de1 Han vil nok aldri ønske det. Du projiserer dine drømmer og forventninger, der livslang kjærlighet, og ekteskapet hører sammen. Han har aldri hatt disse fantasiene, og vil i beste fall gå med på å gifte seg, fordi han ikke vil miste deg. Men ønske det? Never. Anonymkode: 263b3...d13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå