Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min lille baby på 17 dager skriker seg knallrød i ansiktet og vrir seg i smerter, og jeg mistenker mye luft i magen. 
Det er spesielt på ettermiddag/kveld, og hun bruker mange timer på å falle til ro. Dette resulterer i altfor mange våkentimer for henne, stakkars. Søker til brystet, og jeg tilbyr da det er den eneste måten jeg føler jeg kan trøste henne på. Sliter litt med å få til raping. Bæresele funker til dels, men hun vrir seg sånn at det er vanskelig å få henne på plass. 

er det noen som har råd??? ❤️😭

Anonymkode: aba5c...b18

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv Minifom fra apoteket. Trenger ikke resept og den hjelper til med å få ut luft. Jeg har brukt det på begge mine da de var babyer.

AnonymBruker
Skrevet

Sykle med beina og forsiktig massasje av magen, søk evt på videoer på YouTube om du ikke vet hvordan det gjøres 😊 Det hjalp veldig på mine babyer!

Anonymkode: 1f5a6...acd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hei!Min tre uker gamle baby sliter også med luft, tror vi. Samme symptomer som du beskriver. Fikk beskjed på helsestasjon om å holde han oppreist for å få opp rap etter hver gang jeg ammer. Sykler også med beina. Synes det har hjulpet litt.

Anonymkode: 9b288...f7f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Blomsterpotta skrev (20 minutter siden):

Prøv Minifom fra apoteket. Trenger ikke resept og den hjelper til med å få ut luft. Jeg har brukt det på begge mine da de var babyer.

Signerer minifom !!

vet noen bruker semper dråper også

Anonymkode: b85db...67d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Minifom funker ikke om det er melkeproteinallergi

Anonymkode: f7b14...4cb

AnonymBruker
Skrevet

Min baby fikk også en del luft i magen. Jeg løste det med at etter jeg var ferdig med å amme så la jeg ham først inntil brystet og prøve å få ham til å rape, og så la jeg ham på fanget og masserte magen hans rolig i sirkler, syklet med beina hans, da kom det alltid mye luft ut. 

Anonymkode: 04336...0f8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Minifom funker ikke om det er melkeproteinallergi

Semper er uten melk. Vi har brukt det på vår baby med melkeproteinallergi med stort hell (obs: Det heter egentlig kumelkeproteinallergi, dvs at babyen ikke er allergisk mot proteinet i morsmelk).

Når melkeproteinallergi først nevnes, så kan det jo være verdt å kutte melkeprodukter fra kostholdet, men da må det kuttes 100%. Ellers er det dessverre veldig, veldig, veldig vanlig at babyer under 3 mnd sliter med luftsmerter. 

Anonymkode: 14a62...8c6

AnonymBruker
Skrevet

Her funket ikke minifom. Semper dråper og at jeg kuttet alt med melk hjalp til det bedre. Det er utrolig frustrerende for både barn og foreldre når det er så mye gråt og magevondt. Prøv noen dager uten melkeprodukter og se om det hjelper. Her var det helt tydelig forskjell. Kuttet og det ble bedre, en dag drakk jeg et glass sjokolademelk på kvelden og dagen etter gråt barnet hele dagen. Det var et lite offer å ta for å bedre tilstanden.

Anonymkode: c99e5...0ff

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Semper er uten melk. Vi har brukt det på vår baby med melkeproteinallergi med stort hell (obs: Det heter egentlig kumelkeproteinallergi, dvs at babyen ikke er allergisk mot proteinet i morsmelk).

Når melkeproteinallergi først nevnes, så kan det jo være verdt å kutte melkeprodukter fra kostholdet, men da må det kuttes 100%. Ellers er det dessverre veldig, veldig, veldig vanlig at babyer under 3 mnd sliter med luftsmerter. 

Om barnet har MPE så kutter man ut melkeproteininntaket hos mor, da hjelper det ikke at du gir ungen semper-dråper🙄

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Om barnet har MPE så kutter man ut melkeproteininntaket hos mor, da hjelper det ikke at du gir ungen semper-dråper🙄

Her tror jeg du misforstod. Semper-dråper hjelper mot magevondt, og gir ikke magevondt hos de med melkeproteinallergi, i motsetning til minifom. Selvfølgelig kutter man melkeprodukter også, men det kan ta mange uker før melkeproteinet er ute av melken, så da kan man ha bruk for Semper-dråper i mens. I tillegg kan babyer få vondt i magen av andre grunner også, og da kan man også ha behov for bruk av Semper-dråper.

AnonymBruker
Skrevet

Spørsmål til dere som bruker Semper-dråper: er dette noe dere gjør i samråd med lege/helsestasjon? Ser det står at produktet bør kun brukes i kortere perioder. Hva vil det si i praksis?

AnonymBruker
Skrevet

Har du nok melk da?

Anonymkode: 8dbca...495

Skrevet

Om du ammer så tenk på hva du spiser/drikker. Kan være det gir babyen magevondt

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Spørsmål til dere som bruker Semper-dråper: er dette noe dere gjør i samråd med lege/helsestasjon? Ser det står at produktet bør kun brukes i kortere perioder. Hva vil det si i praksis?

Jeg har gjort det i samråd med helsestasjonen. Jeg kan dessverre ikke si noe om hva det vil si i praksis, for jeg har i grunn bare fått beskjed om at bruken vår var ok. Vi brukte dråpene maks to-tre dager på rad og hadde minimum én ukes opphold mellom hver gang. Vi brukte dem bare når babyen hadde så vondt at hun i praksis ikke sov (sovnet og våknet i ett hele natten).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...