AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #1 Skrevet 15. juli 2021 Hvor mye bør mannen i forholdet ta awg av barna og huset hvis begge foreldre jobber fulltid. Skriver gjerne prosent. Anonymkode: c90b6...cac
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #2 Skrevet 15. juli 2021 50 % selvfølgelig Anonymkode: c59ca...4c8 12
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #4 Skrevet 15. juli 2021 Så mye som trengs for at begge skal ha overskudd og være fornøyde Anonymkode: 3c1ff...eb6 5
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #5 Skrevet 15. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor mye bør mannen i forholdet ta awg av barna og huset hvis begge foreldre jobber fulltid. Skriver gjerne prosent. Anonymkode: c90b6...cac Snu på det. Hvor mange timer og minutter skal hver av foreldrene sitte på rumpa og ikke gjøre noe, eller ligge å sove i løpet av et døgn. Det er det fascinerende med denne type studier, kvinner bidrar sånn type 16 minutter mer med husarbeid og barn i hjemmet daglig, men de sitter 40 minutter mer på rumpa og gjør ingenting i løpet dagen sammenlignet med mannen sin. Skjønne seg på det de som vil. Dette må dere nesten finne ut av selv. Anonymkode: 92c54...4fd
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #6 Skrevet 15. juli 2021 Dettte er ikke noe snak om minutter eller sekunder. Sånn omtrent. Anonymkode: c90b6...cac 1
Bokdamen Skrevet 15. juli 2021 #7 Skrevet 15. juli 2021 Deles 50/50 så fremt begge har like god helse, ellers kan det være behov for annen fordeling 4
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #8 Skrevet 15. juli 2021 I utgangspunktet 50%. Andre forhold kan gjøre at den ene må ta mer i perioder, men på sikt bør dette gå like mye begge veier slik at ikke den ene parten alltid får mer tid til karriere, hobbyer og egentid på bekostning av den andre. Anonymkode: 87d36...68c 6
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #9 Skrevet 15. juli 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Snu på det. Hvor mange timer og minutter skal hver av foreldrene sitte på rumpa og ikke gjøre noe, eller ligge å sove i løpet av et døgn. Det er det fascinerende med denne type studier, kvinner bidrar sånn type 16 minutter mer med husarbeid og barn i hjemmet daglig, men de sitter 40 minutter mer på rumpa og gjør ingenting i løpet dagen sammenlignet med mannen sin. Skjønne seg på det de som vil. Dette må dere nesten finne ut av selv. Anonymkode: 92c54...4fd 16 minutter mer husarbeid og 40 minutter mer stillesitting enn mannen per døgn ? Så et døgn er lenger for kvinner, da ? Eller er mannen opptatt med overtidsarbeid og fritidsinteresser, og overlater barn og hjem til kona? I så fall er det ingen unnskyldning. Her i huset gjør for øvrig jeg langt mer enn «16 minutter mer med husarbeid og barn» i døgnet, da mannen valgte bort en jobb 15 minutter unna til fordel for en som krever mye lenger reisetid (og med samme lønn og arbeidsoppgaver) og han «må» også jobbe mye overtid uten verken betalt eller avspasering. Så da er det opp til meg da, å forbli i den kjedelige jobben min i nærområdet, hente og levere i barnehagen, komme sent på jobb og gå tidlig, være flere timer alene med barna og jobbe inn det tapte på kveldstid. TS: Svaret er selvsagt 50%. Anonymkode: bcd48...e24 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #10 Skrevet 15. juli 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Hvor mye bør mannen i forholdet ta awg av barna og huset hvis begge foreldre jobber fulltid. Skriver gjerne prosent. Anonymkode: c90b6...cac 50% selvfølgelig. Uten å furte, surmule eller oppføre seg som en mannebaby. Anonymkode: 84736...4dd 8
Skogkløver Skrevet 15. juli 2021 #11 Skrevet 15. juli 2021 50% totalt, sett på arbeid for familien as. Her i huset er det nok med 90%-10% i mannens favør på husarbeid. Men så har han mange andre oppgaver som gagner familien. Han fikser bilen, han pusser opp, han jobber overtid (når vi er enig) og han driver firma utenom ordinær arbeidstid. Alt han gjør er for at vi som familie skal få det best mulig. Han bruker aldri tid på hobbyer uten familien, han er sjelden med venner og sitter nesten aldri på ræven. Jeg er fulltids student og jobber deltid utenom. Så det er travle dager, men jeg kan styre dagene mine lettere enn han. I helgene tar han med enn halvparten med ungene og står stort sett opp med dem både lørdag og søndag. Jeg klager ikke på at han ikke har vasket klær på 6 mnd 😅.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #12 Skrevet 15. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor mye bør mannen i forholdet ta awg av barna og huset hvis begge foreldre jobber fulltid. Skriver gjerne prosent. Anonymkode: c90b6...cac 20-30 % Anonymkode: 33984...8f3
Maleficenta Skrevet 15. juli 2021 #13 Skrevet 15. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor mye bør mannen i forholdet ta awg av barna og huset hvis begge foreldre jobber fulltid. Skriver gjerne prosent. Anonymkode: c90b6...cac 50 prosent 1
Maleficenta Skrevet 15. juli 2021 #14 Skrevet 15. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 20-30 % Anonymkode: 33984...8f3 da skal han iallefall klippe plen og måke snø og ellers ha hovedansvar for hagearbeid
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #15 Skrevet 15. juli 2021 Er ikke det kvinnearbeid? Det svake kjønn. Anonymkode: 1a0f6...2fb
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #16 Skrevet 15. juli 2021 50% Tipper kvinner har mer tid til å sitte i ro fordi de er mer hjemme med barna og er langt mer effektive med husarbeidet slik at de frikjøper seg tid. Noen eksempler: Når mannen lager mat versus når jeg gjør det. Jeg rydder og vasker opp, dekker på mens jeg lager mat. På den måten er det enkelt å rydde opp etter middag. Han lar alt ligge, inkludert emballasje, matrester og søl. Han har en massiv jobb med rydding etter matlaging. Hvis jeg skal vaske badet tar jeg med meg tre kluter, moppeskaft, pose til søppel og såpe. Jeg vasker hele badet og tar meg deretter en dusj. Han tar med en klut. Vasker litt. Må hente ny klut. Glemmer pose, må hente den. Trenger ny klut. Slurvet litt og må gå over på nytt. Har glemt moppeskaftet. Må hente det. Gjennom dagen smårydder jeg hele tiden. Tar med meg ting opp/ned som skal bestemte steder, legger ting tilbake etter bruk osv. Han derimot lar alt ligge strødd, tar aldri med seg noe opp eller ned uten beskjed. Når vi har storrengjøring hjemme hos oss er han ferdig med et rom når resten av huset er ryddet og vasket av meg. Det handler om struktur og effektivitet. Han må også konsekvent lete etter ting. Selv om alt ligger på samme plass spør han alltid hvor ting er og bruker mye tid på å lete etter det han skal bruke. Dette vet jeg han og flere menn i vår omgangskrets har til felles. Anonymkode: a3e50...eb7 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #17 Skrevet 15. juli 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Er ikke det kvinnearbeid? Det svake kjønn. Anonymkode: 1a0f6...2fb Da er menn det svake kjønnet hvis de klarer ikke å arbeide i huset utenom jobben. 👍 Anonymkode: c90b6...cac 4
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #18 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): 50% Tipper kvinner har mer tid til å sitte i ro fordi de er mer hjemme med barna og er langt mer effektive med husarbeidet slik at de frikjøper seg tid. Noen eksempler: Når mannen lager mat versus når jeg gjør det. Jeg rydder og vasker opp, dekker på mens jeg lager mat. På den måten er det enkelt å rydde opp etter middag. Han lar alt ligge, inkludert emballasje, matrester og søl. Han har en massiv jobb med rydding etter matlaging. Hvis jeg skal vaske badet tar jeg med meg tre kluter, moppeskaft, pose til søppel og såpe. Jeg vasker hele badet og tar meg deretter en dusj. Han tar med en klut. Vasker litt. Må hente ny klut. Glemmer pose, må hente den. Trenger ny klut. Slurvet litt og må gå over på nytt. Har glemt moppeskaftet. Må hente det. Gjennom dagen smårydder jeg hele tiden. Tar med meg ting opp/ned som skal bestemte steder, legger ting tilbake etter bruk osv. Han derimot lar alt ligge strødd, tar aldri med seg noe opp eller ned uten beskjed. Når vi har storrengjøring hjemme hos oss er han ferdig med et rom når resten av huset er ryddet og vasket av meg. Det handler om struktur og effektivitet. Han må også konsekvent lete etter ting. Selv om alt ligger på samme plass spør han alltid hvor ting er og bruker mye tid på å lete etter det han skal bruke. Dette vet jeg han og flere menn i vår omgangskrets har til felles. Anonymkode: a3e50...eb7 Signerer denne! Min sliter og litt med prioriteringer. Han mente lenge at det var bedre å gjøre det som var gøy først, som dataspill,, så hadde man bedre humør når man skulle gjøre det som var kjedelig, som husvask. Problemet var jo bare at han var så opptatt av det som var gøy at han glemte å gjøre det som var kjedelig.. Hvis vi skulle ha middagsgjester og skulle ta en ekstra runde i huset før de kom, kunne han bare forsvinne. Mens jeg gikk over de vanlige oppholdsrommene (samtidig som jeg lagde middagen), var han bare borte. Kunne dukke opp rett før gjestene skulle komme og være strålende fornøyd med at han hadde ryddet i kjelleren! Problemet var bare at kjelleren på det tidspunktet var et lager, og gjestene skulle ikke dit.. Han bruker lengre tid på samme oppgave som meg, og får generelt litt dårligere resultat. Han gir seg rett før han er ferdig. Han kan rydde og vaske kjøkkenet for kvelden, men han «glemmer» å hive emballasjen som ligger på benken, eller vasker bare to av tre benker. Han ble langt bedre etter at vi fikk barn da, det skal han så absolutt ha! Nå deltar han faktisk 😛 Anonymkode: 3f1b6...af8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå