Gå til innhold

Lukk igjen dolokket før du trekker ned!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skyt meg gjerne verbalt, men hvorfor er dere så griser? 
Jeg snakker om dere som ikke lukker dolokket når dere trekker ned på do. 

Som turist i eget land på 2. uka kan jeg telle på 1 hånd hvor mange dolokk som har vært nede da jeg har gått på offentlig toalett. 

Dette er fra 2012, men gjelder fortsatt; 

https://www.kk.no/livstil/lukk-dolokket-for-du-trekker-ned/67943764

Anonymkode: 8acf0...1a5

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg legger ned lokket hjemme, og på besøk i private hjem.  Men bryr meg ikke på offentlige toaletter. 

Anonymkode: df517...aa2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er folk på KG så interessert i andres toalettvaner?

Anonymkode: 6a283...301

• Liker 6
Skrevet

Kan jo være at folk legger ned lokket og tar det opp igjen etterpå.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På offentlige toalett tar jeg ikke i lokket hvis jeg kan unngå det. Det er jo sjelden vask inne på toalettet, og som regel er det så grisete at litt fra eller til gjør liten forskjell. Hjemme legges det selvsagt ned.

Anonymkode: 5ff6d...792

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hvorfor er folk på KG så interessert i andres toalettvaner?

Eeeh, toalettvaner driter jeg i. Bryr meg lite om du vil ha bakterier på hele badet ditt også. Men på offentlig toalett, så er det annerledes. Ikke nok med at du sprer dine egne bakterier rundt i rommet når du trekker ned, men du puster inn andre sine også. 

AnonymBruker
Skrevet

Tar det ned hjemme hvis jeg har hatt avføring, ikke ellers.  Tror ikke folk gjør det uansett sånn generelt. 

Anonymkode: 0d353...80e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Test :kosteskaft: 🚾

Anonymkode: ae960...c5e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Eeeh, toalettvaner driter jeg i. Bryr meg lite om du vil ha bakterier på hele badet ditt også. Men på offentlig toalett, så er det annerledes. Ikke nok med at du sprer dine egne bakterier rundt i rommet når du trekker ned, men du puster inn andre sine også. 

Hvorfor bryr du om jeg puster inn andres bakterier? Det er ikke ditt problem.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du bestemmer da ikke hva folk skal gjøre i sitt eget hjem.

Anonymkode: 458aa...be0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Legger aldri ned dolokket før jeg trekker ned. Uansett hvor jeg er. Det er en grunn til at dolokk er fraværende på mange offentlige toaletter.

Anonymkode: 1560d...180

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Legger aldri ned dolokket før jeg trekker ned. Uansett hvor jeg er. Det er en grunn til at dolokk er fraværende på mange offentlige toaletter.

Anonymkode: 1560d...180

Fordi der er doen inne i et lite avlukke og ikke sprer bakterier utover hele rommet, til tannbørster og diverse?

Anonymkode: 1edc7...40c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fordi der er doen inne i et lite avlukke og ikke sprer bakterier utover hele rommet, til tannbørster og diverse?

Hvorfor bryr seg om andre får bakterier utover hele rommet? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor bryr seg om andre får bakterier utover hele rommet? 

Det var bare et svar på hvorfor det på noen offentlige plasser ikke engang har dolokk å legge ned. 

Det er uhygienisk å la dolokket stå oppe. Selv om det er sjelden så kan det komme rotter opp der også. Og så ser det bedre ut med lokket nede. Og så slipper man å oppleve at ting faller nedi doen. Ser ingen fordeler med å la lokket være oppe, jeg. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

For meg kan folk gjøre det de vil, men på mitt bad i mitt hus SKAL dolokket være nede når du skyller. Jeg har ca.0 sosiale antenner så alle mine gjester får en streng beskjed om å lukke dolokket. Gjerne både når de kommer og når de går på doen. Jeg børster ikke mine tenner i din drit og jeg tørker ikke fjeset mitt i et håndkle fullt i din drit. 

Men ta det gjerne opp etter skylling om du har bæsja og se etter spor :) er det spor, bruk dobørste og spyl igjen. Er det ikke spor, legg ned dolokket :) 

Anonymkode: 3cb49...61e

• Liker 3
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

På offentlige toalett tar jeg ikke i lokket hvis jeg kan unngå det. Det er jo sjelden vask inne på toalettet, og som regel er det så grisete at litt fra eller til gjør liten forskjell. Hjemme legges det selvsagt ned.

Anonymkode: 5ff6d...792

Det er jo bare til å bruke dopapir mellom det du tar på hånden din, på lik linje som man bruker det til å åpne, lukke og låse døren og slå på og av vannkranen med dopapir i hånden. Eller tar du kanskje rett på håndtak og lås?

Anonymkode: 3aa05...063

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For meg kan folk gjøre det de vil, men på mitt bad i mitt hus SKAL dolokket være nede når du skyller. Jeg har ca.0 sosiale antenner så alle mine gjester får en streng beskjed om å lukke dolokket. Gjerne både når de kommer og når de går på doen. Jeg børster ikke mine tenner i din drit og jeg tørker ikke fjeset mitt i et håndkle fullt i din drit. 

Men ta det gjerne opp etter skylling om du har bæsja og se etter spor :) er det spor, bruk dobørste og spyl igjen. Er det ikke spor, legg ned dolokket :) 

Jeg er nok ikke like streng, men jeg sier ifra på en forsiktig måte jeg også. 

Nå har jeg hengt opp på badet en tekst "lukk igjen lokket på doen, takk" så jeg slipper å si det. 
(Og så har corona satt en effektiv stopper for så mye besøk, så da har det ikke vært så stort problem... jeg har faktisk 5 venner som aldri lukker lokket... og jeg har ikke sååå mange venner, så det er en stor prosentdel av de jeg har mest kontakt med) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hadde jeg vært på besøk hos noen som hadde gitt meg streng beskjed om å lukke dolokket ville jeg på pur F*** ha trukket opp og så lukket dolokket etterpå så ville de fått de "skumle" bakteriene på tannbørsten sin uten å vite det en gang. 😂😂😂

Ærlig talt. Folk i dette landet lever alt for beskyttede liv om dolokket oppe eller nede i det hele tatt er noe de ofrer én eneste tanke.

Anonymkode: aa099...259

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er jo bare til å bruke dopapir mellom det du tar på hånden din, på lik linje som man bruker det til å åpne, lukke og låse døren og slå på og av vannkranen med dopapir i hånden. Eller tar du kanskje rett på håndtak og lås?

Jeg tar alltid rett på håndtak og lås, og gjett hva? Jeg lever fortsatt i en alder på over 50 og er heller aldri syk.

Anonymkode: aa099...259

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Vi som ikke er hysteriske tar på ting uten dopapir.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...