Gå til innhold

ha med lunsj til 15 stykk.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Skal ha med en lunsj på jobben og det skal være en ordentlig rett og ikke dessert er vel det jeg har fått beskjed om, samme hva egentlig. Sist var det pastasalat med kylling.

Jeg er ikke noe stor salatspiser så jeg trenger litt ide'er. Og litt hjelp til mengde.

Må kunne holde seg en 5-6 timer fra den blir laget til den blir spist, har tilgang på kjøleskap da.

Bør helst være overkommelig i pris.

Endret av liv
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med en stor pai med spinat og feta f.eks. Kan lage kvelden før og ta med på jobb og servere med salat.

Skrevet

Hmm, kanskje det, har aldri laget pai da. Må en ikke ha egen form for det og sånt? Er egentlig ikke særlig glad i paibunn da og vil gjerne ha noe jeg orker å spise og da.

Skrevet

Har du tilgang på kokeplate så du kan varme noe? I så tilfelle er det kjempegodt meg suppe og godt brød til. På jobben hos oss er en spesiell variant av tomatsuppe en kjempefavoritt. Vi bruker halvt om halvt med vanlig tomatsuppe og meksikansk tomatsuppe (posesupper). Tilberedes med skikkelig fløte i stedet for matfløte og tilsettes små kjøttboller og evt finhakket paprika. Dette kan lages dagen i forveien og raskt varmes når det er tid for lunsj. Jeg synes det er veldig godt med focaccia til:

6 dl lunkent vann

1 dl god olivenolje

1 ss salt

1 pk gjær

ca 900 g hvetemel

Bland vann, olje og salt. Bland inn gjæren og elt inn hvetemelet. La deigen være litt "klissete". Heves til dobbelt str på lun plass. Hell 2 dl olivenolje i en langpanne. Ha deigen ut på bakeplaten og strekk den ut. Legg den i langpannen og vend den i oljen slik at den er fuktig på begge sider.

Oppå has:

Soltørkede tomater (oppbløtede og kuttet i biter)

Gode oliven (klemmes i stykker)

Fersk basilikum (hakket)

Kvernet sort pepper

Flaksalt (Maldonsalt)

Sett til etterheving i 20 min. Stek ved 160 grader i ca 30 min. Smaker best lun, men kan oppbevares i romtemp med et klede over til neste dag.

Skrevet (endret)

Har tilgang på fullt kjøkken. Mexicansk tomatsuppe er jo veldig godt da. Men det skal servers over flere timer, har ikke lunsj samtidig så det blir kanskje litt dumt med suppe?

Endret av liv
Skrevet

Da synes jeg det er perfekt med suppe. Den kan vel stå på komfyren med svak varme og så kan folk ta etterhvert som de har lunsj?

Lykke til!

Skrevet

Mamma pleide lage noe vi kalte for "brødkake" - rund kake av brød, delt i 3 og fylt med masse godt pålegg. Den ble bare bedre av å stå, hun laget den ofte dagen før den skulle serveres. Finner dessverre ikke noen oppskrifter, kanskje noen andre har?

Skrevet

Foreslår selv suppeideen, men kanskje sodd faller i smake der hos deg? Jeg skal på korweekend i helga nå, og i morgen skal jeg lage sodd til 25 personer. Men det er jo ingen problem, for det er jo bare å koke opp noen spann (det går 5 personer på ett spann) om morgenen, tilsette grønnsaker, og varme opp igjen rett før lunsj. Men så skal jo vi ha lunsj samtidig alle sammen da... Men uansett er det ingen problem å bare ha det stående på svak varme.

Skrevet

Hva med en stor omelett laget i ovnen?

Skrevet

Jeg synes en enkel couscoussalat passer bra til sånne anledninger.

250 g couscous

3 dl vann

1 ss presset sitron

3 ss god olivenolje

salt, pepper

Kok opp vann i vannkoker, bland med de øvrige ingrediensene i en bolle, dekk med plastfolie, la svelle mens du lager resten av salaten.

4-5 tomater, gjerne klasetomater med god smak

1 rødløk

1 stor bunt bladpersille

1 liten bunt frisk mynte

1 ss presset sitron

3 ss god olivenolje

salt, pepper

Hakk grønnsaker og urter, bland i en bolle med dressingen, bland i couscousen. Smak tilslutt til med mer salt, pepper og sitron om det trengs.

Dette kan lages helt ferdig kvelden i forveien. Trenger dere mer mat, passer det godt med feks kylling til (en lettvint løsning kan kanskje være grillkylling fra en butikk?) evnt også tzatziki. Og så er det selvsagt enkelt å doble/triple oppskriften. :)

Skrevet

Foreslår en stor gryte med chilli con carne med tortilla chips til. Det ble veldig populært da jeg hadde det med på jobb.

Skrevet

Pizzasnurrer eller små calzoner. Har dere micro kan jo folk varme dem selv også

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...