AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #1 Skrevet 15. juli 2021 Hjelp😰 4åringen har fått kyllingvinger varmet i mikro av et familiemedlem.. enda jeg sa det IKKE var greit. De er sikkert bare varmet i 1minutt eller 2.. er det sånn at jeg kan vente meg en runde med diaré nå?! Aner ikke hvordan kyllinger det er, bytter på mellom å si ferdiggrillede kyllingklubber og kyllingvinger.får helle ikke se noe emballasje. Det skal jo varmes i 10-15 minutter på 180 grader.. ER SÅ SINT. kan allså ikke dra en tur salmen på butikken. Vi er på ferie på en liten plass med nærmeste legevakt 2timer unna, det stresser meg😂 Jeg har selv vært skamdårlig av understekt kylling så håper virkelig detter er boe ferdig grillet😭 Anonymkode: 0d7fd...4b7
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #2 Skrevet 15. juli 2021 Det går bra! Ro ned! Anonymkode: bba9f...fab 4
Mellion Skrevet 15. juli 2021 #3 Skrevet 15. juli 2021 Det spørs jo hvordan kyllingvinger det er. Er de ferdig varmebehandlet og bare trenger en oppvarming går det nok greit så lenge de er ferske 🙂
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #4 Skrevet 15. juli 2021 Du får spørre familiemedlemmet som brukte mikrobølgeovnen, da. Antageligvis er det som de sier; at de bare varmet opp ferdiggrillete kyllingvinger. Anonymkode: c89a4...a1f
Million Skrevet 15. juli 2021 #5 Skrevet 15. juli 2021 Er det sånne brune, ferdiggrillede og krydrede kyllingvinger som de vanligvis selger i butikker, så er det jo ingen fare. De er gjennomvarmet og stekt fra før, og skal bare lunkes og varmes litt hjemme. Kjøper stadig sånne pakker på Rema eller Kiwi, og vi bare lunker dem et minutt i mikroen. De ER jo ferdig gjennomvarmet og stekt fra produsentens side! Eller snakker du om RÅ kyllingvinger uten krydder eller noe, sånne rosa? 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #6 Skrevet 15. juli 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Du får spørre familiemedlemmet som brukte mikrobølgeovnen, da. Antageligvis er det som de sier; at de bare varmet opp ferdiggrillete kyllingvinger. Anonymkode: c89a4...a1f Nekter å svare på det, skikkelig konfliktsky. men av det som ligger i kjøleskapet er det vanlige prior kyllingvinger med krydder og en pose med noe krydrede kyllingklubber Sikkert fra prior det å. Sånne pakker som står i kjøledisk ilamme annet kjøttdeig osv. Anonymkode: 0d7fd...4b7
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #7 Skrevet 15. juli 2021 Million skrev (17 minutter siden): Er det sånne brune, ferdiggrillede og krydrede kyllingvinger som de vanligvis selger i butikker, så er det jo ingen fare. De er gjennomvarmet og stekt fra før, og skal bare lunkes og varmes litt hjemme. Kjøper stadig sånne pakker på Rema eller Kiwi, og vi bare lunker dem et minutt i mikroen. De ER jo ferdig gjennomvarmet og stekt fra produsentens side! Eller snakker du om RÅ kyllingvinger uten krydder eller noe, sånne rosa? av det som ligger i kjøleskapet er det vanlige prior kyllingvinger med krydder og en pose med noe krydrede kyllingklubber Sikkert fra prior det å. Sånne pakker som står i kjøledisk ilamme annet kjøttdeig osv. Håper virkelig de er varmebehandlet fra før. Den posen med klubber har ikke originalemballasje og den andre må gjwnnomvarmes Anonymkode: 0d7fd...4b7
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #8 Skrevet 15. juli 2021 Mellion skrev (22 minutter siden): Det spørs jo hvordan kyllingvinger det er. Er de ferdig varmebehandlet og bare trenger en oppvarming går det nok greit så lenge de er ferske 🙂 Prior sine. Håper de er varmebehandlet Anonymkode: 0d7fd...4b7
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #9 Skrevet 15. juli 2021 Nå er det pmuswtlig kyllingnuggets, så jeg vet ikke Anonymkode: 0d7fd...4b7
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #10 Skrevet 15. juli 2021 Du merker om ungen blir dårlig. Da kan du ringe legevakten. Inntil videre før du bare vente og se. Anonymkode: f31c4...2ae
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #11 Skrevet 15. juli 2021 Dette går nok heeeelt fint. Er nok siste gangen familiemedlemmet ditt gidder å lage mat til barnet ditt. Anonymkode: 56a35...a82 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #12 Skrevet 17. juli 2021 Det går helt fint! Jeg er selv noe hysterisk med tanke på bakterier i mat og sørger for at alt er gjennomvarmt, men risikoen for å bli syk av å spise lunken ferdig stekt kyllingvinge en gang eller to er veldig veldig liten. Grunnen til at det står "må gjennomvarmes før bruk" på diverse ferdigstekte kjøttboller, pølser, kyllingvinger er at det kan være bakterier i produktet og at det derfor er krav til at det merkes slik. Jeg kjenner forresten til mange som lar barna spise kalde pølser rett fra pakken sånn regelmessig. Da er nok risikoen for å bli syk langt større! Slapp helt av. Jeg svarer ut fra at barnet ikke fikk servert rått kjøtt. Tviler på at noen har så lite kunnskap om tilberedning av mat at de slenger noe rått i mikroen og spiser det etter 1 minutt hehe Noen som vet hvorfor ferdig krydret kyllingkjøtt i små pakker ("salatkjøtt") ikke må varmes? Det har kanskje kortere holdbarhet? Anonymkode: 21707...8e8
Arkana Skrevet 17. juli 2021 #13 Skrevet 17. juli 2021 Dette er jo ikke rå kylling, de var gjennomstekt på forhånd og skal bare varmes opp og det går fint på et par minutter i mikro. Datteren din kommer ikke til å bli syk. 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #14 Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 15.7.2021 den 18.45): av det som ligger i kjøleskapet er det vanlige prior kyllingvinger med krydder og en pose med noe krydrede kyllingklubber Sikkert fra prior det å. Sånne pakker som står i kjøledisk ilamme annet kjøttdeig osv. Håper virkelig de er varmebehandlet fra før. Den posen med klubber har ikke originalemballasje og den andre må gjwnnomvarmes Anonymkode: 0d7fd...4b7 "ilamme"? Hva slags språk skriver du? Anonymkode: ab885...cf9
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #15 Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): "ilamme"? Hva slags språk skriver du? Anonymkode: ab885...cf9 tipper det er ment "i lag med"? 🙂 Anonymkode: 21707...8e8
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #16 Skrevet 17. juli 2021 Pust. Selv om du tar turen til butikken, kjøper en pakke rå kyllingkjøttdeig, og spiser den som den er, er det en ekstremt lav risiko for at du blir dårlig. Hadde det vært slik kunne de jo ikke solgt kylling i dette landet. Med tanke på hvor mange som absolutt ikke kan lage mat😅 Anonymkode: 1b9f1...192 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #17 Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 15.7.2021 den 22.41): Dette går nok heeeelt fint. Er nok siste gangen familiemedlemmet ditt gidder å lage mat til barnet ditt. Anonymkode: 56a35...a82 Det gikk ikke helt fint. Anonymkode: 0d7fd...4b7
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #18 Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Pust. Selv om du tar turen til butikken, kjøper en pakke rå kyllingkjøttdeig, og spiser den som den er, er det en ekstremt lav risiko for at du blir dårlig. Hadde det vært slik kunne de jo ikke solgt kylling i dette landet. Med tanke på hvor mange som absolutt ikke kan lage mat😅 Anonymkode: 1b9f1...192 Mye mulig🙈 Her ble det hvertfall spy og diaré hele natta. Anonymkode: 0d7fd...4b7
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #19 Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det går helt fint! Jeg er selv noe hysterisk med tanke på bakterier i mat og sørger for at alt er gjennomvarmt, men risikoen for å bli syk av å spise lunken ferdig stekt kyllingvinge en gang eller to er veldig veldig liten. Grunnen til at det står "må gjennomvarmes før bruk" på diverse ferdigstekte kjøttboller, pølser, kyllingvinger er at det kan være bakterier i produktet og at det derfor er krav til at det merkes slik. Jeg kjenner forresten til mange som lar barna spise kalde pølser rett fra pakken sånn regelmessig. Da er nok risikoen for å bli syk langt større! Slapp helt av. Jeg svarer ut fra at barnet ikke fikk servert rått kjøtt. Tviler på at noen har så lite kunnskap om tilberedning av mat at de slenger noe rått i mikroen og spiser det etter 1 minutt hehe Noen som vet hvorfor ferdig krydret kyllingkjøtt i små pakker ("salatkjøtt") ikke må varmes? Det har kanskje kortere holdbarhet? Anonymkode: 21707...8e8 Her ble det oppkast og diaré. Spiser ikke råe pølser heller. Det skjønner jeg faktisk ikke at folk spiser🙈 Anonymkode: 0d7fd...4b7
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #20 Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): "ilamme"? Hva slags språk skriver du? Anonymkode: ab885...cf9 Æ skriv på Norsk🙂 Anonymkode: 0d7fd...4b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå