AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #1 Skrevet 15. juli 2021 Med mopp beregnet på tak. Taket er veldig skittent, det synes meget godt da noen tydeligvis har forsøkt å ta noen vaskedrag med ei fille midt på taket og gitt opp etter kort tid.Er redd for at hvis vi gjør dette med feil rengjøringsmidler så vil det bare bli skjoldete og stygt, og skitten bare dras utover. Hvilket rengjøringsmidler anbefaler dere og som er mest effektivt? Anonymkode: c27c1...17b
grease80s Skrevet 15. juli 2021 #2 Skrevet 15. juli 2021 Du får nok mer hjelp her: https://byggebolig.no/eksterior-tak-ytterkledning-og-maling-(ute)
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #3 Skrevet 15. juli 2021 Vanskelig å svare uten å vite hva slags tak det er snakk om (plater/tre/betong/malt/umalt). Anonymkode: 9f1e1...a99 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #4 Skrevet 15. juli 2021 Hvis det er tak innvendig blir det ofte bare mye verre av å prøve å vaske det. Har jobbet med rundvask av boliger, og hvis tak er for skitne er det ingen vits i å skure.. det må males. Tørrmopping og støvfjerning er ok, men ingen vits i å prøve å vaske bort gammel skit, det blir sannsynligvis aldri bra😅 Det er nok en grunn til at det ser ut som noen har gitt opp halvveis😬 Anonymkode: dbdb3...b68 4
Snedig Skrevet 15. juli 2021 #5 Skrevet 15. juli 2021 Og hvis det er heksesot er det visst viktig å grunne først med sperregrunn.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #6 Skrevet 15. juli 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Hvis det er tak innvendig blir det ofte bare mye verre av å prøve å vaske det. Har jobbet med rundvask av boliger, og hvis tak er for skitne er det ingen vits i å skure.. det må males. Tørrmopping og støvfjerning er ok, men ingen vits i å prøve å vaske bort gammel skit, det blir sannsynligvis aldri bra😅 Det er nok en grunn til at det ser ut som noen har gitt opp halvveis😬 Anonymkode: dbdb3...b68 Men vi kan jo ikke ha det seende ut sånn i stua vår. En halveis vasket hvit flekk midt på taket. Ser ut som noen har røyket mye der inne. Jeg får prøve med tørrmopping først da. Anonymkode: c27c1...17b
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #7 Skrevet 15. juli 2021 Denne har jeg brukt på tak der det har vært røykt inne. Veldig effektiv! Men vi hadde planer om å male uansett. Grunnet med kvist og sperregrunning for å bli kvitt røykelukta, og så to toppstrøk med takmaling. Unngå stearinlys og slikt som misfarger taket etterpå. For du har stort sett valget mellom skjoldfritt tak eller vaskbart tak.. Anonymkode: e33be...c58
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #8 Skrevet 15. juli 2021 Jeg maler alltid tak, vasker aldri. Anonymkode: 6df37...2ab
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #9 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Men vi kan jo ikke ha det seende ut sånn i stua vår. En halveis vasket hvit flekk midt på taket. Ser ut som noen har røyket mye der inne. Jeg får prøve med tørrmopping først da. Anonymkode: c27c1...17b Skulle gjerne gitt deg et mer oppmuntrende og hjelpsomt svar, men du må sannsynligvis male for at det skal bli bra. Hvis det har vært røyket blir det bare enda mer skjoldete hvis du bruker vann på det. Anonymkode: dbdb3...b68 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #10 Skrevet 16. juli 2021 Bland zalo og salmiakk Anonymkode: 5f554...fc4
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #11 Skrevet 16. juli 2021 Sterkt salmiakkvann. Og skyll moppen i rennende vann før du dypper den i bøtta igjen, ellers blir du aldri ferdig. Om jeg skal male vasker jeg alltid først. Bare tanken på å male rett på møkkete tak er motbydelig. Anonymkode: 92b28...b30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå