_h_e Skrevet 15. juli 2021 #1 Skrevet 15. juli 2021 Noen som har gjennomgått noen form for arrbehandling før? Isåfall hva/hvor, og fungerte det? Jeg har ganske mange arr på kroppen, men spesielt ett plager meg veldig. Det går utover livskvaliteten min da jeg ikke klarer å ha på bikini foran andre, og er ukomfortabel under sex. Jeg vet at mye ifht kroppsbilde sitter i hodet, men akkurat når det gjelder dette så kan jeg ikke bare "jobbe med psyken og tenke meg til et bedre selvbilde". Dette er noe jeg har slitt med i lang tid, og jeg jobber med psyken min hver eneste dag for å prøve å bli mer fornøyd. Jeg trenger ikke å være superfornøyd med kroppen min, men jeg skulle bare ønske jeg kunne føle meg komfortabel nok i egen kropp til å være naken/lettkledd foran andre.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #3 Skrevet 15. juli 2021 Det eneste jeg vet om er laserbehandling Anonymkode: ca441...9e2 1
_h_e Skrevet 15. juli 2021 Forfatter #4 Skrevet 15. juli 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det eneste jeg vet om er laserbehandling Anonymkode: ca441...9e2 Glemte å nevne det, men har faktisk vært til hudpleier tidligere og prøvd microneedling og laser. Skal sies at dette var en hudpleier som ikke hadde holdt på så lenge, ikke hudlege e.l. Hvis jeg ikke husker feil var målet å øke kollagenproduksjonen og gi blodsirkulasjon til arret. Hun mente hun kunne se litt forskjell, men ble aldri tatt noen før/etter bilder. Vel, jeg synes det var bortkasta penger. Men er villig til å prøve igjen om det er noe håp, derfor ville jeg høre om noen her har vært igjennom det samme eller jobber med den type behandling.
_h_e Skrevet 15. juli 2021 Forfatter #5 Skrevet 15. juli 2021 Alle råd/erfaringer tas imot med takk!😊
Twister Skrevet 15. juli 2021 #6 Skrevet 15. juli 2021 Plastisk kirurger gjør også arrkorrigering. Google det 🙂 1
_h_e Skrevet 15. juli 2021 Forfatter #7 Skrevet 15. juli 2021 Twister skrev (18 minutter siden): Plastisk kirurger gjør også arrkorrigering. Google det 🙂 Ja jeg har googlet, men privatklinikk er jo superdyrt. Så da vil jeg iallefall vite om det er verdt å spare opp penger til, slik at jeg ikke føler jeg sløser bort flere tusen kroner slik som sist. Så om noen har hatt arrkorrigering hos plastikkirurg før, please let me know🙈 Tipper jeg ikke får dekt det offentlig, eller..?
Gjest Mr Bergen Skrevet 15. juli 2021 #8 Skrevet 15. juli 2021 _h_e skrev (1 minutt siden): Ja jeg har googlet, men privatklinikk er jo superdyrt. Så da vil jeg iallefall vite om det er verdt å spare opp penger til, slik at jeg ikke føler jeg sløser bort flere tusen kroner slik som sist. Så om noen har hatt arrkorrigering hos plastikkirurg før, please let me know🙈 Tipper jeg ikke får dekt det offentlig, eller..? Jeg tror du må betale det selv, men vil tro at en konsultasjon der klinikken forteller om behandlingsmuligheter og pris ikke er veldig dyrt. Prøv å google og finne hjemmeside til klinikker rundt deg og sjekk prisliste for konsultasjon
_h_e Skrevet 15. juli 2021 Forfatter #9 Skrevet 15. juli 2021 Mr Bergen skrev (1 minutt siden): Jeg tror du må betale det selv, men vil tro at en konsultasjon der klinikken forteller om behandlingsmuligheter og pris ikke er veldig dyrt. Prøv å google og finne hjemmeside til klinikker rundt deg og sjekk prisliste for konsultasjon Prisen for konsultasjon ligger på en tusenlapp ser jeg. For arrkorrigering er prisen FRA 10.000 kr, noe jeg ikke har råd til for øyeblikket. Kunne jo såklart bestilt en konsultasjon allikevel, men. Tenk om jeg bruker masse masse penger på dette og så har ikke behandlingen effekt... Er ikke akkurat sånn at lommeboka renner over fra før av😅
Gjest Mr Bergen Skrevet 15. juli 2021 #10 Skrevet 15. juli 2021 _h_e skrev (2 minutter siden): Prisen for konsultasjon ligger på en tusenlapp ser jeg. For arrkorrigering er prisen FRA 10.000 kr, noe jeg ikke har råd til for øyeblikket. Kunne jo såklart bestilt en konsultasjon allikevel, men. Tenk om jeg bruker masse masse penger på dette og så har ikke behandlingen effekt... Er ikke akkurat sånn at lommeboka renner over fra før av😅 Hvis du ikke har råd til korrigerende behandling synes jeg ikke du skal bestille konsultasjon heller, det vil jo være penger ut vinduet. Jeg tenkte om du var nysgjerrig på pris på operasjon og etterpå kunne spare opp til det f eks
_h_e Skrevet 15. juli 2021 Forfatter #11 Skrevet 15. juli 2021 Mr Bergen skrev (2 minutter siden): Hvis du ikke har råd til korrigerende behandling synes jeg ikke du skal bestille konsultasjon heller, det vil jo være penger ut vinduet. Jeg tenkte om du var nysgjerrig på pris på operasjon og etterpå kunne spare opp til det f eks Har ikke råd til det nå nei, men siden disse kompleksene går utover livskvaliteten min så kommer jeg til å spare opp penger asap. Men hadde vært greit å høre erfaringer fra noen som har fått utført det.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #12 Skrevet 15. juli 2021 Det kommer jo veldig ann på type arr og ønsket resultat tenker jeg. Kan dele mine erfaringer - Jeg har prøvd 3 forskjellige behandlinger. Mine arr har vært mange gamle dype selvskadingsarr, hovedsakelig tett på et 15cm område på håndledd. 1) Behandling hvor området ble «pusset» ned. Gikk ut på noe lignende som å slipe av det øverste hudlaget. Ikke spesielt godt resultat. Arrene ble jo noe mindre synlig, litt mer «skurrete» og ikke fullt så skarpe i kantene, men likevel ikke godt nok til at jeg turte å gå ute uten å delke meg til. Ble gjort med lokalbedøvelse, privat klinikk, betalte ca 6.000,-. 2) Hudtransplatasjon. Ble jo på ingen måte mindre arr eller mindre synlig, men arret er helt anderledes i utseende, og dermed ikke så skjemmende/stigmatiserende. Ser mer ut som brannskade arr. Dette var jeg veldig fornøyd med! Ble gjort offentlig, full narkose, og betalte kun vanlig egenandel. Henvisning fra fastlegen til riksen, var vel minst 2-3 år ventetid. 3) Hadde noen arr som var utenfor området som ble behandlet i behandling 2. Disse fikk jeg kuttet opp og sydd sammen igjen, som skulle gi et tynnere, penere arr. Fungerte dårlig. Arrene ble kanskje en-to millimeter smalere, men er fortsatt brede og veldig synlig. Ser nokså like ut som de gjorde før behandling. Privat klinikk, lokalbedøvelse, betalte ca 8.000,- Har ikke prøvd laser ol, men hører gjerne andres erfaringer på det!!😊 Anonymkode: cfbea...91b 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #13 Skrevet 16. juli 2021 Hvis det er et keloid arr, altså utstikkende arr, kan det behandles med laser og sånne ting. Innsøkne arr er verre. Hva med sminke? Ha plaster på under sex? Strategisk undertøy som dekker? Ta en tatovering oppå? Anonymkode: 030eb...231
_h_e Skrevet 16. juli 2021 Forfatter #14 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det kommer jo veldig ann på type arr og ønsket resultat tenker jeg. Kan dele mine erfaringer - Jeg har prøvd 3 forskjellige behandlinger. Mine arr har vært mange gamle dype selvskadingsarr, hovedsakelig tett på et 15cm område på håndledd. 1) Behandling hvor området ble «pusset» ned. Gikk ut på noe lignende som å slipe av det øverste hudlaget. Ikke spesielt godt resultat. Arrene ble jo noe mindre synlig, litt mer «skurrete» og ikke fullt så skarpe i kantene, men likevel ikke godt nok til at jeg turte å gå ute uten å delke meg til. Ble gjort med lokalbedøvelse, privat klinikk, betalte ca 6.000,-. 2) Hudtransplatasjon. Ble jo på ingen måte mindre arr eller mindre synlig, men arret er helt anderledes i utseende, og dermed ikke så skjemmende/stigmatiserende. Ser mer ut som brannskade arr. Dette var jeg veldig fornøyd med! Ble gjort offentlig, full narkose, og betalte kun vanlig egenandel. Henvisning fra fastlegen til riksen, var vel minst 2-3 år ventetid. 3) Hadde noen arr som var utenfor området som ble behandlet i behandling 2. Disse fikk jeg kuttet opp og sydd sammen igjen, som skulle gi et tynnere, penere arr. Fungerte dårlig. Arrene ble kanskje en-to millimeter smalere, men er fortsatt brede og veldig synlig. Ser nokså like ut som de gjorde før behandling. Privat klinikk, lokalbedøvelse, betalte ca 8.000,- Har ikke prøvd laser ol, men hører gjerne andres erfaringer på det!!😊 Anonymkode: cfbea...91b TUSEN takk for svar!😄 Virker som de klarer å få til alt mulig av kosmetiske behandlinger i utlandet (USA f.eks), mens her i Norge så er det mer begrenset har jeg inntrykk av. Jeg gir iallefall ikke opp og har tenkt å prøve igjen, fordi tanken på enda en sommer der jeg takker nei hver gang noen spør om jeg blir med på stranda f.eks, det gjør meg nesten deprimert. Men må vel kanskje vente til denne sommeren er over siden huden ikke skal ha vært eksponert for sol før behandling.
_h_e Skrevet 16. juli 2021 Forfatter #15 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis det er et keloid arr, altså utstikkende arr, kan det behandles med laser og sånne ting. Innsøkne arr er verre. Hva med sminke? Ha plaster på under sex? Strategisk undertøy som dekker? Ta en tatovering oppå? Anonymkode: 030eb...231 De to arrene som plager meg mest er veldig ulike. Det ene er ganske stort og utstikkende (må ha på hipster for å kunne skjule det), mens det andre er etter en operasjon og er et innsøkt arr. Har prøvd en superdekkende foundation (typ teatersminke) men det funket ikke noe særlig.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #18 Skrevet 25. juli 2021 _h_e skrev (På 2021-7-16 den 10.57): De to arrene som plager meg mest er veldig ulike. Det ene er ganske stort og utstikkende (må ha på hipster for å kunne skjule det), mens det andre er etter en operasjon og er et innsøkt arr. Har prøvd en superdekkende foundation (typ teatersminke) men det funket ikke noe særlig. Jeg har veldig mange gamle selvskadingsarr som er godt synlige. Nå i år var første gangen jeg har turt å gå uten å dekke det til med klær. Fikk tak i arrplaster som har lik farge som huden min og som skjuler alt. Man må stå ganske nære for å se at det er plaster på, og man kan uansett ikke se hva det dekker. Det er første gangen jeg har klart å slappe ordentlig av ute i sommervarmen. Jeg ble også overrasket hvor godt det satt på, Til tross for mye bading og dusjing trengte jeg ikke å skifte plasteret før etter 1 uke. Kan det være til hjelp for deg? Anonymkode: 150ad...9fd 1
_h_e Skrevet 25. juli 2021 Forfatter #19 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har veldig mange gamle selvskadingsarr som er godt synlige. Nå i år var første gangen jeg har turt å gå uten å dekke det til med klær. Fikk tak i arrplaster som har lik farge som huden min og som skjuler alt. Man må stå ganske nære for å se at det er plaster på, og man kan uansett ikke se hva det dekker. Det er første gangen jeg har klart å slappe ordentlig av ute i sommervarmen. Jeg ble også overrasket hvor godt det satt på, Til tross for mye bading og dusjing trengte jeg ikke å skifte plasteret før etter 1 uke. Kan det være til hjelp for deg? Anonymkode: 150ad...9fd Har prøvd arrplaster også men med hensikten å gjøre arret finere over lengre tid. Det jeg kjøpte syntes ganske godt ja. Hvilken type brukte du, har du link?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå