Gå til innhold

Vennskapelig flørt ? Hvordan skal jeg klare å ta ett så vanskelig valg når hodet sier en ting og hjertet noe annet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en veldig god venninne som fortalte meg noe som overrasket meg veldig.

- Vi bor ett stykke unna hverandre, og hver gang vi ses så har det vært naturlig å gi hverandre en stor klem ved hei og hadet.

Hun fortalte meg at mannen min gjennom 10 år ( ved klemmer )har strøket henne på rumpa og det er i hovedsak det som har vært.

Men for noen uker siden når hun fortalte meg dette , så sa hun at han hadde strøket henne på låret ( ikke på kjønnsorganet men høyt nok oppe til at hun syntes dette var ubehagelig og vanskelig.. Dette skjedde 1 gang, og  derfor følte hun nå for å fortelle hele greia.

-Og jeg ble så satt ut. 😥

Dette har selvfølgelig aldri skjedd når jeg  har vært til stede eller sett noe.

Jeg skjønner ikke hvorfor hun ikke har sagt noe til meg tidligere ?  I allefall om hun syntes det var noe ubehag ved det.

Hvor vanskelig er det å si ifra..???

Mannen min sier at han vet at min venninne er interessert i meg sexuellt, ( dette har jeg også visst om hele tiden, men har gitt henne beskjed om at  jeg kun vil ha vennskap med henne ) og mannen min hevder da at hun nå prøver å ødelegge mellom meg og min mann  fordi hun vil ha meg for seg selv.

Han hevder at hun virkelig har misforstått , hele greia. Han er virkelig lei seg for at det har blitt sånn som dette, fra hans side så var det hele en vennskapelig flørt..   Jeg har da aldri prøvd meg på henne , eller prøvd å kysse henne.  Spyr bare av tanken sier han. 

Jeg vet at mannen min er flørtete av seg, - det har han vært i alle årene jeg har kjent han, men han har aldri tatt på noen eller gjort noe annet enn dette. Som jeg vet om i allefall. , og det var også det svaret han ga meg.

Dette var bare en vennskapelig flørt fra hans side,  høres nesten ut som en klisje siden han ved flere anledninger har uttalt at han synes synd på henne fordi hun er lite pen og ikke har noen partner.

Uansett, spørsmålet mitt er,  hvordan hadde du taklet dette ?

Jeg kjenner jeg er usikker, så tar imot innspill.  På forhånd takk.

Anonymkode: ee946...fe6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke sånn at jo lengre innlegg du skriver jo mindre trollete virker det, du vet det?

AnonymBruker
Skrevet
Isaccis skrev (2 minutter siden):

Det er ikke sånn at jo lengre innlegg du skriver jo mindre trollete virker det, du vet det?

Hvorfor gidde å svare meg om du tror det er tull ?

Skrevet

åh, ble du så sur nå..

AnonymBruker
Skrevet
Isaccis skrev (1 minutt siden):

åh, ble du så sur nå..

Nei, mer lei meg.  -men det bryr da ikke deg.  Du får bare tro hva du vil , det finnes forhåpentligvis noen der ute som har en erfaring på dette området og som klarer å svare konstruktivt.  

Gjest Skogsalv
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, mer lei meg.  -men det bryr da ikke deg.  Du får bare tro hva du vil , det finnes forhåpentligvis noen der ute som har en erfaring på dette området og som klarer å svare konstruktivt.  

Så hva mener mannen din hun har misforstått, - helt konkret? Av berørelser dem imellom ?,,som ikke burde forekommet...eller? 

Det lyser svada av dette,så du kan jo forklare ytteligere hva mannen din egentlig mente? Om det er regelrett løgn,så er det jo bare å tuppe henne på hue og ræva ut av  ekteskapet ditt 🙂 Ikke sant ?  Da trengs ingen innlegg på KG,om du er sikker i din sak !!

Endret av Skogsalv
AnonymBruker
Skrevet

Du mener mannen din flørter med bestevenninnen din, fordi bestevennen din vil gjøre deg sjalu, siden hun er oesbisk ig har følelser for deg? 🤨

Beklager men dette gir ikke mening, hadde trodd på det var motsatt, at venninnen din flørtet med mannen din, for å gjøre deg sjalu. Ikke at mannen din uoppfordret flørtet med venninnen din, ig hun tilfeldigvis ønsket å gjøre deg sjalu. Sorry, det blir for søkt og rart. 

Anonymkode: e89de...efc

• Liker 1
Skrevet

Herregud 😂😂😂 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror mannen din lyver for deg. Veninna di har åpenlyst gitt uttrykk for at hun gjerne kunne hatt et intimt forhold til deg. Du har avvist. Ryddig nok,utifra hva jeg kan lese. Mannen din har utnyttet situasjonen, og gitt henne kjærtegn ,kanskje fordi han tenner på det,og for å gi henne et slags håp om at det en gang kan skje en trekant?  At han har sagt negative tung om henne og utseendet hennes ,er vel verdens eldste taktikk for å unngå mistanker. At hun ikke har gitt deg beskjed tidligere er vel fordi hun har syntes at det er fryktelig vanskelig, og har villet unngå å bli beskyldt for løgn. Men nå når din mann gikk lengre,ble det så ubehagelig for henne,at hun gå beskjed. 

Anonymkode: c7fef...976

• Liker 3
Gjest Skogsalv
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tror mannen din lyver for deg. Veninna di har åpenlyst gitt uttrykk for at hun gjerne kunne hatt et intimt forhold til deg. Du har avvist. Ryddig nok,utifra hva jeg kan lese. Mannen din har utnyttet situasjonen, og gitt henne kjærtegn ,kanskje fordi han tenner på det,og for å gi henne et slags håp om at det en gang kan skje en trekant?  At han har sagt negative tung om henne og utseendet hennes ,er vel verdens eldste taktikk for å unngå mistanker. At hun ikke har gitt deg beskjed tidligere er vel fordi hun har syntes at det er fryktelig vanskelig, og har villet unngå å bli beskyldt for løgn. Men nå når din mann gikk lengre,ble det så ubehagelig for henne,at hun gå beskjed. 

Anonymkode: c7fef...976

Dette er Bermudatriangelet 😎En trekant hvor ting er lost in translation....

AnonymBruker
Skrevet

Ok.....

Jeg kjenner da par hvor kvinner er seksuelt interessert i kvinnen? 🤷‍♀️ Hvorfor er det så søkt?

Uansett:

Jeg tror mannen lyver. Han har nok ansett henne som seksuelt tilgjengelig fordi hun liker deg seksuelt, og håpet muligens på trekant.

Men sistnevnte tviler jeg egentlig på for å være ærlig. 

Anonymkode: 6f507...91b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Uansett, spørsmålet mitt er,  hvordan hadde du taklet dette ?

Jeg kjenner jeg er usikker, så tar imot innspill. På forhånd takk.

Jeg er et rekkefølge-menneske, som mener at problemer bør løses i rett rekkefølge uansett når de ulike følgeproblemene utspiller seg;

I min verden avviser man «venner» som er seksuelt tiltrukket, siden jeg ikke opplever seksuell tiltrekning som forenlig med vennskap. Noe jeg mistenker at du straffes for nå.

Jeg får et inntrykk av at det at hun var tiltrukket av deg er det første som oppstod her.

Derfor ville jeg avsluttet vennskapet med henne, først og fremst. Samt eventuelle andre slike «venner» som er seksuelt tiltrukket av noen av dere.

Deretter står dere igjen med kun ordentlige venner.

Dersom de noen sinne sier det samme som hun sa nå, så ville jeg trodd på de.

Inntil det skjer, så ville jeg trodd på mannen.

Håper dette var til hjelp :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg har fått heteslag, for dette skjønte jeg ikke mye av :daane:

Anonymkode: 6d06c...fe6

Skrevet

Skal se om jeg klarer å formidle det jeg tror OP skriver. Det er tre her, mannen, kona og venninnen.

• Venninnen er lesbisk og interessert i kona.
  • Kona og mannen vet det, men venninna har fått beskjed om at kona ikke er interessert i mer enn vennskap.
  • Venninna sier at mannen har tatt henne på rompa og låret.
  • Mannen sier at venninna har misforstått.
  • Mannen sier at venninna ville han aldri hatt noe mer enn en vennskapelig flørt med.
  • Mannen har sagt at venninnen er lite pen og at han spyr at tanken på å kysse henne.
  • Mannen sier at venninna vil at kona skal forlate han, så venninna får kona for seg selv, og kanskje trøste med sex.
  • Kona vet ikke hva hun skal tro.

Hva jeg synes kona skal gjøre? Si at mannen skal slutte med vennskapelig flørt. Venninnen har tydeligvis mislikt det.

Si til venninnen at mannen har fått beskjed om å slutte.

Det er ikke nødvendig å gjøre mer ut av det. Stol på begge to. Mannen er ikke ute etter sex med venninna, og venninna syntes mannens væremåte er for nærgående.

Skrevet (endret)

Jeg tror ikke dette trenger og være trolling. Da vi hadde en lignende situasjon i vennegjengen min for noen år siden.

For og svare på spørsmålet dit om hvor vanskelig det er og si i fra, jeg synes det er vanskelig! Spesielt når befølingen skjer i sånne situasjoner at det er på kanten. Mannen kan bare si at han prøvde og klemme og at hånden ikke var ment så langt ned, så står dama igjen og virker hysterisk. Jeg skulle ønske jeg var så tøff at jeg alltid var knall hard på grensene mine, men det er dessverre ofte enklere og tøye grensene litt en å si i fra og bli stempla som innbilske og hysterisk.  Det blir også mye vanskeligere om det er mannen til en venninne. Min erfaring (som du også sier selv) er at damer med slike menn vet at de er "flørtete" så da er det sjeldent mye poeng i og informere de om at mannen er ekkel. Når de allerede har akseptert at mannen deres er sånn vill de heller skylde på venninnen en og ta til seg at mannen de lever med er ubehagelig og omgås. Så man kvier seg ekstra for og si i fra fordi det er sannsynlig og bli beskylt for og "misforstå", ikke bare av mannen men også venninner.

Jeg var i en vennegjeng hvor den ene jenta hadde en sånn type. Han smilte lit feil, klemte lit for lenge og hålt hånden lit for langt ned. Jeg syntes han var ekkel men han gjorde aldri noe direkte over grensen som jeg følte jeg kunne ta han på. En dag gikk han over grensen med en annen venninne og hun var nødt til og si i fra. Han hadde gjort akkurat det samme som mannen din har, fortalt dama si hvor lite attraktiv han syntes venninnen han befølte var. Jeg tror det er en måtte og manipulere på, når de forteller kjæresten sin at de ikke finner venninnen attraktiv byger de et slags forsvar i tilfølge venninnen si i fra. Jeg mener går han vanligvis rundt og snaker så nedsettende om folk sitt utsende? For meg høres det ut som han var klar over at hun ikke likte måten han oppførte seg på, så han snaket henne ned for at du ikke skule tro henne når hun ble så ukomfortabel at hun måtte si noe. Om han virkelig ikke finner henne noe interessant hvorfor tar han på rompa hennes da? Det er da ikke normalt og gå rundt og ta venner på rompa 😮 Når han også har vert klar over at hun er tiltrukket av kviner, burde det ikke være så vanskelig for han og forstå at hun ikke ønsker hans manne hender på rompa. 

Det virker ikke på det du skriver som om han har benektet at han befølte henne? Så jeg skjønner ikke helt hva dere mener hun har misforstått? Har hun misforstått at han har bryt grenser som det på ingen måte er normalt eller akseptabelt å bryte? Har hun misforstått at hun har opplevd han som ekkel? For meg virker det ikke som det største problemet er at han er tiltrukket av eller har lagt an på venninnen din. For meg virker det som det største problemet er at han mangler respekt for deg og vennene dine, og han tar seg til rette på andre sin kropp i veldig merkelige situasjoner. Jeg mener dama som er interessert i kona hans, hvordan kan han tro at hun skal være interessert i noen form for flørt med han?  

Endret av Pippi Lotta
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
ops2 skrev (1 time siden):

Skal se om jeg klarer å formidle det jeg tror OP skriver. Det er tre her, mannen, kona og venninnen.

• Venninnen er lesbisk og interessert i kona.
  • Kona og mannen vet det, men venninna har fått beskjed om at kona ikke er interessert i mer enn vennskap.
  • Venninna sier at mannen har tatt henne på rompa og låret.
  • Mannen sier at venninna har misforstått.
  • Mannen sier at venninna ville han aldri hatt noe mer enn en vennskapelig flørt med.
  • Mannen har sagt at venninnen er lite pen og at han spyr at tanken på å kysse henne.
  • Mannen sier at venninna vil at kona skal forlate han, så venninna får kona for seg selv, og kanskje trøste med sex.
  • Kona vet ikke hva hun skal tro.

Hva jeg synes kona skal gjøre? Si at mannen skal slutte med vennskapelig flørt. Venninnen har tydeligvis mislikt det.

Si til venninnen at mannen har fått beskjed om å slutte.

Det er ikke nødvendig å gjøre mer ut av det. Stol på begge to. Mannen er ikke ute etter sex med venninna, og venninna syntes mannens væremåte er for nærgående.

Hjertelig takk for godt og utfyllende svar ❤️

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sa ifra til min venninne to ganger til og med, og hun trodde meg 100%, sa klart ifra til mannen sin om å la meg være i fred. Vi er barndomsvenninner og hadde hun ikke trodd meg hadde vennskapet vært over. Så tenker det kommer an på hvor lenge dere har vært venner,synes uansett mannen din har tynne unnskyldninger.

Anonymkode: 11976...9ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...