Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Er det noen som har vært i Sverige via Svinesund de siste dagene som kan svare på hvor lenge man får stå i kø ved grensa? Alternativt hvordan det fungerer med ferja til Sandefjord, er det lang køtid for testing der? 

Anonymkode: c3efa...ce6

Gjest Powermonger
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei,

Er det noen som har vært i Sverige via Svinesund de siste dagene som kan svare på hvor lenge man får stå i kø ved grensa? Alternativt hvordan det fungerer med ferja til Sandefjord, er det lang køtid for testing der? 

Beregn ca 3 timer etter min erfaring.

AnonymBruker
Skrevet

Spørs når du drar det. Vi dro relativt tidlig og var tilbake ved grensa ca 12. Da var det 20 minutter og køen bevegde seg hele tiden. Ble ikke testa, kun noen som ble plukket ut til det. 

Anonymkode: e7fcc...847

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Onsdag forrige uke.

Rundt klokka 20 ,5-600m kø ,venta vel 1 time. Kø ble til flere kilometer på den 1 time vi venta. 

Ble sendt til venstre side ,dvs test ,de på høyre bare kjørte gjennom. 

Purken sa at kapasiteten er sprengt og de kan ikke teste oss. Ja vel ja ,ikke min problem ,skaff flere purker da.

Så fikk vi kjøre hjem.

Noen fra direktoratet for innreise kontroll ringte dagen etter for å spøre var vi i oransje eller rød sone. Nei ,bare i grønn.

Ok ,ha en fin dag videre. Ja ,du også.

Ja ,vi er ikke vaksinerte.

Anonymkode: da4ca...e8c

• Liker 2
Skrevet

Ja, tok faktisk en tur til Svinesund og Strømstad i går, og opplevelsen er nesten som innlegget over. Kl var ca 2140 når vi ankom køen, og tok ca 20 min og 1 km før ble vår tur. Vi hadde pass og innreiseskjema klart på forhånd. Kontrolleren bare tittet på passene og ga oss et "Alt OK"-papir som vi skulle levere på neste punkt. Ingen test, ingen kontrollspørsmål. Vi er heller ikke fullvaksinerte.

Vi fikk også telefon i dag om innreisen vår og svarte på noen enkle spørsmål, og det var det.

Vi hadde dog forberedt oss på regler og timing på forhånd. For å unngå kø er det lurt å velge en fornuftig dag, planlegge dagen litt, ta innreisen så sent som mulig, ha innreiseskjema og legitimasjon klart på forhånd. Da kommer man seg gjennom ganske så fort.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan fungerer dette hvis man ankommer med buss eller tog? Eller går det ingen mellom landene nå? Blir vanskelig å sette rutetider hvis bussen må vente i timevis på grensen.

Anonymkode: 1aefb...fab

AnonymBruker
Skrevet

Må vi virkelig løpe ned landegrensene etter en omfattende pandemi? Vi får vel bare vente å se hva som skjer nå da.

Ts: Du kan måtte belage deg på at gjeldende regler og tiltak blir endret før eller under opphold. Men dette regner jeg med at du har forstått.

Anonymkode: 8792e...148

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Må vi virkelig løpe ned landegrensene etter en omfattende pandemi? Vi får vel bare vente å se hva som skjer nå da.

Ja da ,vi må det !

Billig bacon trumfer alt !!!

(ps smittetrykk i Strømstad er 30 per 100 tusen , I Viken hvor jeg bør er 39. Hvem smitter hvem her ? )

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.7.2021 den 22.36):

Ts: Du kan måtte belage deg på at gjeldende regler og tiltak blir endret før eller under opphold. Men dette regner jeg med at du har forstått.

En del kanskje har familie på andre siden av grensa som de kanskje ikke har sett på 1,5 år. Følger selvfølgelig med på om reglene endres:)

Tusen takk til alle dere som ellers har svart! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.7.2021 den 20.53):

Onsdag forrige uke.

Rundt klokka 20 ,5-600m kø ,venta vel 1 time. Kø ble til flere kilometer på den 1 time vi venta. 

Ble sendt til venstre side ,dvs test ,de på høyre bare kjørte gjennom. 

Purken sa at kapasiteten er sprengt og de kan ikke teste oss. Ja vel ja ,ikke min problem ,skaff flere purker da.

Så fikk vi kjøre hjem.

Noen fra direktoratet for innreise kontroll ringte dagen etter for å spøre var vi i oransje eller rød sone. Nei ,bare i grønn.

Ok ,ha en fin dag videre. Ja ,du også.

Ja ,vi er ikke vaksinerte.

Så gi faen i å dra, da! Hva er så livsnødvendig at man MÅ dra til Sverige å harryhandle? 

Anonymkode: 87d41...703

• Liker 1
Skrevet
On 7/15/2021 at 9:11 PM, AnonymBruker said:

Hvordan fungerer dette hvis man ankommer med buss eller tog? Eller går det ingen mellom landene nå? Blir vanskelig å sette rutetider hvis bussen må vente i timevis på grensen.

Anonymkode: 1aefb...fab

For tiden går det feks ikke tog til Göteborg. Det er buss som erstatning. Vy skriver på side sider at «Vi forbeholder oss retten til lengre køer ved grenseovergangen». Så man må nok legge inn et godt slingringsmonn. 

AnonymBruker
Skrevet
skrue skrev (22 minutter siden):

For tiden går det feks ikke tog til Göteborg. Det er buss som erstatning. Vy skriver på side sider at «Vi forbeholder oss retten til lengre køer ved grenseovergangen». Så man må nok legge inn et godt slingringsmonn. 

Får ty til hest, kjerre, og kjølebag da 😄 

Anonymkode: 38f4f...bd0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fullvaksinert og har vært over grensa tre ganger. Det har ikke vært så voldsomt med kø når vi har vært der. Ene gangen tok det 38 minutter, andre gangen hadde vi med datteren vår som ikke er vaksinert, men de slapp oss bare forbi. Da tok det 28 minutter. Hun måtte ikke teste seg. Tredje gangen var denne uka og da tok det 45 minutter. For øvrig herlig å kunne reise til Sverige igjen til de herlige småbyene på den svenske vestkysten. Som jeg har savnet det. 

Anonymkode: 2a796...85e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi kjørte rett igjennom grensa i går. Ingen stoppet oss. Vi er ikke vaksinerte. Køen fra Sverige til Norge, var veldig lang da..

Anonymkode: d5a4a...62d

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du vil ha minst mulig kø så kjør gjennom mellom kl 06-10. Det begynner å pakke seg mye mer rundt 10:30 og utover. Jeg tror de bare sjekker ID og at man har norsk reg nr på bilen om man kommer i de mest tettpakkede tidene. Men det tar MYE ekstra tid om du ikke har innreiseregistrering i orden, dersom de velger å sjekke det. Så det er veldig smart å ha alt i orden. Vi kjørte over Svinesund til Norge i går ca kl 11:45 og da var det saktegående kø i ca 50 minutter.

Anonymkode: 57ee4...f39

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er også lurt å ta skjermdump av det digitale coronapasset ditt på forhånd, om du har. Det var trøblete internett over grensen for meg i går og kollegaen min opplevde det samme uken før. Mannen min hadde imidlertid full dekning. Husk også å ha med drikke, nokså fulladet elbil om du har det, samt nok batteri på tlf. Men som sagt; drar du inn i Norge mellom kl 24-10 så er det lite kø. Ellers - belag deg på noen timer og pass på å ha papirer og batterikapasitet i orden.

Anonymkode: 57ee4...f39

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjørte gjennom i dag, ca 50 min kø ved 10-tiden. Sjekket id og innreiseregistreringen via qr-kode, husk skjermbilde av denne (er i e-posten). Slapp å stå i kø for testing, måtte i stedet teste på hjemstedet innen 48 timer. Synes alt gikk veldig greit. 

Anonymkode: 5b11b...a73

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...