AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #1 Skrevet 15. juli 2021 Jeg digger denne boken Anonymkode: 03027...065 1
Laraa Skrevet 15. juli 2021 #3 Skrevet 15. juli 2021 Det meste av Erlend Loe er eksentrisk. Naiv super fikk meg til å gruble lenge. Jeg spurte meg selv da boken var ny , om hovedpersonen i boken også har autistiske trekk. Jeg hadde nettopp fått diagnosen Asperger og kjente meg igjen i hovedpersonen sitt overfokus på detaljer, ekstrem usikkerhet på seg selv og omgivelsene, overstimuli, repetisjon av aktiviteter for å roe seg ned, mye filosofi, forsøk på å finne et holdepunkter i hverdagen, og tankekjør. Jo jeg ser mye autisme i naiv super. I boken flytter han til toppen av en skyskraper fordi når han dør, sier kvantefysikken at han dør noen tiendels sekunder senere enn på bakken og han er livredd for å dø og vil utsette døden så mye som overhodet mulig. 1
Daria Skrevet 15. juli 2021 #5 Skrevet 15. juli 2021 Å kalle Erlend Loe, som har vært en av landets bestselgende og mest profilerte forfattere de siste 25 årene, obskur, er vel å tøye begrepet en smule... Jeg leser nok en del utenfor bestselgerlistene, men så veldig sært og obskurt er det egentlig ikke. Jeg har noen småsære bruktbutikk-funn, som en norsk misjonærfrues beretning om livet i Japan på 50- tallet og en omfangsrik samling husmor- og etikette-bøker fra samme periode - de føles ganske spesielle i dag 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå