AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #1 Del Skrevet 15. juli 2021 Det er et ukjent nummer som har drevet og ringt meg i et par uker nå. Det har ringt før også, for et par måneder siden. Starter på 46 (norsk mobil nummer). Når jeg søker så kommer det opp Modhi Norge AS. Det ser ut som et slags inkasso selskap. Jeg logget meg inn på siden deres med Bank ID første gangen de ringte og det ligger ingen krav der. Har aldri fått noe brev om noe som helst krav fra de heller. Ser mange skriver svindel og falsk gjeld o.l på anmeldelser, mens andre skriver at de er uhøflige og kjøper opp gamle saker for å så legge på skyhøye renter. Det står på siden deres at dette er et foretak i SpareBank-1. Stemmer dette? Noen med erfaring fra dette merkelige selskapet? Er det reelt eller bare scam? Anonymkode: ed51e...a14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #2 Del Skrevet 15. juli 2021 Du må jo ikke finne på å logge deg inn på slike sider, ts. Aner ikke om det er svindel eller ei, men neste gang logger du deg ikke inn noe sted. Man vet aldri. Anonymkode: 990dc...dfb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 15. juli 2021 #3 Del Skrevet 15. juli 2021 Modhi er et selskap som kjøper opp fordringer. At folk som ikke har kunnet betale over lang tid kaller dem svindlere når de blir kontaktet av dem ville jeg ikke ansett som pålitelige kilder akkurat. Og JA, Modhi er en del av Sparebank1-konsernet. De er også registret hos Finanstilsynet. Hvorfor de ringer deg kan jeg ikke svare på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #4 Del Skrevet 15. juli 2021 Modhi er et reelt inkassoselskap. Som krever inn gjeld for andre. Anbefaler at du tar telefonen neste gang. Anonymkode: c378e...4d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #5 Del Skrevet 15. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du må jo ikke finne på å logge deg inn på slike sider, ts. Aner ikke om det er svindel eller ei, men neste gang logger du deg ikke inn noe sted. Man vet aldri. Anonymkode: 990dc...dfb Nei pleier vanligvis ikke det, men virket jo sykt legit, på 1881 og nettsiden deres. "Foretak i SpareBank-1" blant annet. Har ikke skjedd noe negativt eller uvanlig etter den innloggingen heldigvis Blondie65 skrev (3 timer siden): Modhi er et selskap som kjøper opp fordringer. At folk som ikke har kunnet betale over lang tid kaller dem svindlere når de blir kontaktet av dem ville jeg ikke ansett som pålitelige kilder akkurat. Og JA, Modhi er en del av Sparebank1-konsernet. De er også registret hos Finanstilsynet. Hvorfor de ringer deg kan jeg ikke svare på. Sant det, men det var de eneste anmeldelsene som lå ute, derfor tenkte jeg høre her fra andre og her inne AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Modhi er et reelt inkassoselskap. Som krever inn gjeld for andre. Anbefaler at du tar telefonen neste gang. Anonymkode: c378e...4d4 Merkelig at de ikke har sendt noen som helst brev om noe krav da? Det står jo på siden deres også "mottat brev fra Modhi? ring *nummer*". Virker jo som en selvfølge at man skal ha fått et brev fra de for å ha en sak der. Pluss ingenting lå inne på innloggingsiden. Jeg har full kontroll på økonomien og ingen betalingsanmerkninger - så meget spesielt om noe skulle magisk dukke opp plutselig.. Skal prøve å ringe de selv i morgen og høre hva det går i. Kanskje de ringer feil person. Uansett, takk for svar alle Anonymkode: ed51e...a14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #6 Del Skrevet 15. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Modhi er et reelt inkassoselskap. Som krever inn gjeld for andre. Anbefaler at du tar telefonen neste gang. Anonymkode: c378e...4d4 Hvorfor det? forhold deg alltid skriftlig til inkasso selskap. Anonymkode: 879d0...38a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå