-Fisken- Skrevet 15. september 2005 #1 Skrevet 15. september 2005 Jeg vet jo at balsam gjør håret lettere å gre og sånt no. Men utover det, har den noe hensikt? Beskytter det håret f.eks? Blir håret mer slitt om man ikke bruker balsam?
Gjest Gjesta Skrevet 15. september 2005 #2 Skrevet 15. september 2005 Balsam lukker porene i håret og gjør at det ikke slites så fort, ja. Dessuten legger det seg et ørlite lag med beskyttelse på håret, slik at ikke skitt og uvstråling trenger like dypt inn i håret
Gjest Gjesta Skrevet 15. september 2005 #3 Skrevet 15. september 2005 You've got it! Balsam skal lukke skjellaget og beskytte håret. Vi du ha mer, bør du nok bruke en kur. Frisøren min var enig med meg i det. Hvis du vil ha en balsam som har kureffekt, kan jeg anbefale Ciment Anti-Usure fra Resistance-serien til Kerastase.
Suzy Skrevet 15. september 2005 #4 Skrevet 15. september 2005 Balsam kan beskytte håret mot varmen fra f.eks krølltang osv, det kan beskytte håret mot slitasje fra børste osv ved å gjøre det lettere å gre ut. Den kan tilføre proteiner for å styrke farget hår, sørge for at blondt hår ikke gulner (lilla pigmenter), beskytte hodebunn, glatte håret, krølle osv, osv... det fins nesten ikke grenser.
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2005 #6 Skrevet 15. september 2005 Jeg snakker kun utfra egen erfaring med mitt eget hår, og det er at hvis jeg ikke bruker balsam i tillegg til hårkur/stylignprodukter så står håret mitt ut til alle kanter! Håret mitt er så tørt, og blir så kruset at det ikke ser ut. Ser helt forf ut. Skremte alle på jobben da jeg kom med nyvasket hår uten balsam siden det var tomt. Så hvis du har tørt hår har du vel ikke noe valg. Er selv i tvil om jeg skal tro på alle disse lovnadene som feksat håret skal bli så sterkt at det kan trekke lastebiler uten å ryke. Men for min del er altså ikke balsam et unødvendig produkt
smil Skrevet 16. september 2005 #7 Skrevet 16. september 2005 You've got it! Balsam skal lukke skjellaget og beskytte håret. Vi du ha mer, bør du nok bruke en kur. Frisøren min var enig med meg i det. Hvis du vil ha en balsam som har kureffekt, kan jeg anbefale Ciment Anti-Usure fra Resistance-serien til Kerastase. ← Vet du hvordan denne balsamen er for fint hår med fall i? Virker den tyngende og vil den helt ta knekken på krøllene mine tro? Den hørtes jo veldig bra ut. Fikk lyst til å prøve den. Hvor kjøper du den? På nett eller hos frisør?
Gjest Gjesta Skrevet 16. september 2005 #8 Skrevet 16. september 2005 Vet du hvordan denne balsamen er for fint hår med fall i? Virker den tyngende og vil den helt ta knekken på krøllene mine tro? Den hørtes jo veldig bra ut. Fikk lyst til å prøve den. Hvor kjøper du den? På nett eller hos frisør? ← Jeg kan ikke tenke meg at den virker tyngende, for da hadde jeg neppe likt den Jeg har myke tynne hårstrå (men veldig mange av den), og den er IKKE tung og ekkel. Jeg kjøper hos frisør, for jeg gidder ikke å kjøpe på nett bare for å spare 30-40 kroner. Den koster 185,-
smil Skrevet 17. september 2005 #9 Skrevet 17. september 2005 Takk for svar . Tror jeg må prøve den. Skal sjekke hva den koster på nett. Synes det er greit å få den rett hjem i postkassa jeg da
Gjest Gjesta Skrevet 17. september 2005 #11 Skrevet 17. september 2005 Nå har jeg bestilt den. Sparte 20 kr ← Kom ikke å si at jeg ikke advarte deg Men den er super, og den tilhørende balsamen likeså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå