AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #1 Skrevet 15. juli 2021 Dette er egentlig en lang historie, men jeg skal prøve å gjøre den kort, og takker for svar. Jeg vet jeg har dritet meg ut, vært en idioti osv. Hadde en jobb i utlandet, ble kjent med ei dame, vi fikk god kjemi og flyttet sammen. Etter en stund mistet jeg jobben, og har nå den siste 7 månedene levd på løgn etter løgn. Har sagt til min samboer at jeg jobber, så nesten daglig har jeg gått ut sittet på kafe, McDonald's eller noe, trent med mer bare for å få tiden til å gå. Så kommer jeg hjem, og prater litt om jobben og lever videre på en løgn. Har brukt mye penger, for det første tror samboeren at jeg tjener veldig bra, så jeg har brukt enorme summer. Nå går pengene mot slutten, og jeg har ikke noe annet valg enn å dra tilbake til Norge. For jeg får selvfølgelig ikke noe fra nav. Jeg har fått store følelser for min samboer, og vi sier begge at vi vill være sammen resten av våres liv. Vi har blitt enige om at vi skal flytte til Norge, når jobben min er over. Problemet her nå, er at jeg har sagt at det fort kan bli 2 nye år her. Med andre ord nok en løgn. Jeg kan selvfølgelig være ærlig å fortelle alt, men etter alt jeg har sagt så vill samboeren neppe stole på meg igjen,noe som er forståelig. Jeg vet jeg har dritet meg ut, og håper at jeg ikke bare får dritt tilbake av dere. Uansett så trenger jeg hjelp. Anonymkode: 4bc5a...c7b 1
GrønnNellik68 Skrevet 15. juli 2021 #2 Skrevet 15. juli 2021 Huff ja der har du rota det skikkelig til for deg selv. Men du er ikke alene om å rote til livet skikkelig det har jeg også gjort og alt er mulig å fikse stort sett over tid. For din egen del og hennes må du snakke med henne..fortelle akkurat hvordan det er og hvorfor du løy... så må det vel være opp til henne å bestemme om hun vil fortsette eller ikke... er kjærligheten sterk nok så tåler den nok dette også hvis du lover bot og bedring og viser at du mener det .. selvsagt blir tilliten brutt men det er da mulig å få tilliten tilbake men da er det din jobb å få den tilliten tilbake..er ikke noe man får det er noe man jobbe for. Å leve på løgn vil i lengden ikke funke før eller senere vil du avsløre deg og da blir det jo tusen ganger verre hvis hun tar deg i løgn enn at du er oppriktig og ærlig og forteller hvordan det er.. 6
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #3 Skrevet 15. juli 2021 Spørsmålet er om denne uærligheten er noe noe du har drevet med hele livet ? Tyr du til løgner automatisk når du får utfordringer ? Små, unødvendige løgner som bare kommer av seg sjøl? I såfall så trenger du terapi for å komme deg ut av denne onde sirkelen . Desverre så må du være ærlig ovenfor samboeren din , og det er vel opp til henne hva hun tilgir . Eneste sjansen du har er å søke hjelp Anonymkode: 2c1c5...7bc 9
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #4 Skrevet 15. juli 2021 8 minutter siden, Bente1234 said: Huff ja der har du rota det skikkelig til for deg selv. Men du er ikke alene om å rote til livet skikkelig det har jeg også gjort og alt er mulig å fikse stort sett over tid. For din egen del og hennes må du snakke med henne..fortelle akkurat hvordan det er og hvorfor du løy... så må det vel være opp til henne å bestemme om hun vil fortsette eller ikke... er kjærligheten sterk nok så tåler den nok dette også hvis du lover bot og bedring og viser at du mener det .. selvsagt blir tilliten brutt men det er da mulig å få tilliten tilbake men da er det din jobb å få den tilliten tilbake..er ikke noe man får det er noe man jobbe for. Å leve på løgn vil i lengden ikke funke før eller senere vil du avsløre deg og da blir det jo tusen ganger verre hvis hun tar deg i løgn enn at du er oppriktig og ærlig og forteller hvordan det er.. Takker. Jeg tror aldri samboeren klarer å finne ut av det. Om jeg sier at noe skjedde på jobben, dreit meg ut og det gjør at jeg må flytte til Norge. Men det blir nok en løgn. Igjen takker for innspill. Anonymkode: 4bc5a...c7b
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #5 Skrevet 15. juli 2021 8 minutter siden, AnonymBruker said: Spørsmålet er om denne uærligheten er noe noe du har drevet med hele livet ? Tyr du til løgner automatisk når du får utfordringer ? Små, unødvendige løgner som bare kommer av seg sjøl? I såfall så trenger du terapi for å komme deg ut av denne onde sirkelen . Desverre så må du være ærlig ovenfor samboeren din , og det er vel opp til henne hva hun tilgir . Eneste sjansen du har er å søke hjelp Anonymkode: 2c1c5...7bc Jeg kan forstå at du sier det, men det er ikke meg. Lyver som regel aldri, men i denne situasjonen har jeg bare fortsatt. Anonymkode: 4bc5a...c7b
Gjest 10.54 Skrevet 15. juli 2021 #6 Skrevet 15. juli 2021 Men hvorfor sa du det ikke bare som det var med en gang du mistet jobben?
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #7 Skrevet 15. juli 2021 1 minutt siden, 10.54 said: Men hvorfor sa du det ikke bare som det var med en gang du mistet jobben? Først og fremst for jeg trodde forholdet ikke kom til å vare. Men følelsene mine ble bare sterkere og sterkere, og vi begynte å legge planer om fremtiden og jeg holdt meg bare til løgnen,grunnet jeg var redd det var over. Selvfølgelig ikke smart, men nå er det gjort. Anonymkode: 4bc5a...c7b
Gjest Skogsalv Skrevet 15. juli 2021 #8 Skrevet 15. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Først og fremst for jeg trodde forholdet ikke kom til å vare. Men følelsene mine ble bare sterkere og sterkere, og vi begynte å legge planer om fremtiden og jeg holdt meg bare til løgnen,grunnet jeg var redd det var over. Selvfølgelig ikke smart, men nå er det gjort. Anonymkode: 4bc5a...c7b Vel,du har driti på draget... men ikke gi opp enda. Tydeligvis sliter du pga skam . Situasjonen ifht arbeid og Corona er vanskelig for mange . Du er ikke helt bak mål,da du har opprettholdt en viss standard økonomisk for deg selv . Om du er helt ærlig med henne ,så risikerer du å miste henne. Det samme om du er delvis ærlig 😅 ( åpenhet/tillit) Så lenge du ikke har utnyttet henne økonomisk i denne perioden, ville jeg lagt kortene på bordet. Hva har du gjort de siste 7 mnd for å få jobb,- og hva er grunnen til at det har vært vanskelig ?
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #9 Skrevet 15. juli 2021 6 minutter siden, 10.54 said: Men hvorfor sa du det ikke bare som det var med en gang du mistet jobben? 2 minutter siden, AnonymBruker said: Først og fremst for jeg trodde forholdet ikke kom til å vare. Anonymkode: 4bc5a...c7b Jeg skjønner ikke hvorfor du skulle lyve når du trodde at forholdet likevel ikke ville vare. Når det gjelder dette forholdet, har du ikke noe annet valg enn å fortelle henne sannheten. Hvordan hun forholder seg til det er opp til henne. Siden du har plassert deg selv i denne situasjonen gjennom løgner - en slags flukt fra virkeligheten - er den eneste veien ut å møte virkeligheten og forholde seg til den, i stedet for å prøve å stikke av. Det kan nok føles fælt til å begynne med, men det blir mye fælere hvis du bare fortsetter som før. Anonymkode: f24ef...399 4
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #10 Skrevet 15. juli 2021 7 minutter siden, Skogsalv said: Vel,du har driti på draget... men ikke gi opp enda. Tydeligvis sliter du pga skam . Situasjonen ifht arbeid og Corona er vanskelig for mange . Du er ikke helt bak mål,da du har opprettholdt en viss standard økonomisk for deg selv . Om du er helt ærlig med henne ,så risikerer du å miste henne. Det samme om du er delvis ærlig 😅 ( åpenhet/tillit) Så lenge du ikke har utnyttet henne økonomisk i denne perioden, ville jeg lagt kortene på bordet. Hva har du gjort de siste 7 mnd for å få jobb,- og hva er grunnen til at det har vært vanskelig ? Har ikke utnyttet samboeren. Jeg har betalt alt, da samboeren ikke har hatt jobb. Så klær, reiser, mat, absolutt alt er det jeg som har betalt. Ikke lett å få jobb her, når man ikke kan språket. Det er grunnen. Anonymkode: 4bc5a...c7b 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #11 Skrevet 15. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har ikke utnyttet samboeren. Jeg har betalt alt, da samboeren ikke har hatt jobb. Så klær, reiser, mat, absolutt alt er det jeg som har betalt. Ikke lett å få jobb her, når man ikke kan språket. Det er grunnen. Anonymkode: 4bc5a...c7b Du får flytte tilbake til Norge. Og så får samboern din få seg jobb Anonymkode: 9bd40...ce7 1
ops2 Skrevet 15. juli 2021 #12 Skrevet 15. juli 2021 Hvis hun ikke jobber, har du tenkt over at det er pengene dine hun elsker? Er det et land hvor damene er hjemme og mennene jobber og bidrar med alle pengene? Hun er ikke noe å satse på hvis noe av det over stemmer. Hun har trodd hun har funnet drømmemannen som kan gi henne det livet hun ønsker. Straks du forteller sannheten, får du se hva hun virkelig føler for deg. Det kan bli opprørende, men også rensende. Da er alt oppklart. Dere får se hverandre slik dere egentlig er. 7
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #13 Skrevet 15. juli 2021 4 minutter siden, ops2 said: Hvis hun ikke jobber, har du tenkt over at det er pengene dine hun elsker? Er det et land hvor damene er hjemme og mennene jobber og bidrar med alle pengene? Hun er ikke noe å satse på hvis noe av det over stemmer. Hun har trodd hun har funnet drømmemannen som kan gi henne det livet hun ønsker. Straks du forteller sannheten, får du se hva hun virkelig føler for deg. Det kan bli opprørende, men også rensende. Da er alt oppklart. Dere får se hverandre slik dere egentlig er. Har tenkt tanken tidligere. Også spurt om det faktisk. Får bare svar at jeg trenger ingen verdens ting, om jeg har deg. Kunne da sluppet bomben og fortalt sannheten, men gjorde det ikke. Både og med at damer er hjemme og menn på jobb. Anonymkode: 4bc5a...c7b
Gjest Skogsalv Skrevet 15. juli 2021 #14 Skrevet 15. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Har tenkt tanken tidligere. Også spurt om det faktisk. Får bare svar at jeg trenger ingen verdens ting, om jeg har deg. Kunne da sluppet bomben og fortalt sannheten, men gjorde det ikke. Både og med at damer er hjemme og menn på jobb. Anonymkode: 4bc5a...c7b Hmm, så du skal være Alfa ,- skjønner. Vel uansett har du ryggen fri. Men dere må være ærlige fra nå av ❤Om kjærligheten er ekte,så klarer dere å skape en fremtid. Men hun bør også ta del økonomisk. Ikke pga normer,men for sin egen del på sikt og egenverd/ utvikling. En kombinasjon er også mulig. Noen kvinner ønsker å være hjemme med hus og barn. Ville vel lagt kortene på bordet,så du VET hun er med på laget av de rette grunnene. Uansett,hvor vakker hun er 😉 Du har jobbmuligheter i Norge,eller? Endret 15. juli 2021 av Skogsalv
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #15 Skrevet 15. juli 2021 3 minutter siden, Skogsalv said: Hmm, så du skal være Alfa ,- skjønner. Vel uansett har du ryggen fri. Men dere må være ærlige fra nå av ❤Om kjærligheten er ekte,så klarer dere å skape en fremtid. Men hun bør også ta del økonomisk. Ikke pga normer,men for sin egen del på sikt og egenverd/ utvikling. En kombinasjon er også mulig. Noen kvinner ønsker å være hjemme med hus og barn. Ville vel lagt kortene på bordet,så du VET hun er med på laget av de rette grunnene. Uansett,hvor vakker hun er 😉 Du har sikkert rett. Har jo egentlig kun 2 muligheter. Anonymkode: 4bc5a...c7b
Gjest Skogsalv Skrevet 15. juli 2021 #16 Skrevet 15. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Du har sikkert rett. Har jo egentlig kun 2 muligheter. Anonymkode: 4bc5a...c7b Hun har sagt DU er nok. Penger kommer og går i livet. ( regninger og oppvask har man alltid) . Men menneskene som betyr noe er bestandige . Ta sjansen 😉 Ærlighet og sterk karakter er den du er.Ellers hadde du ikke ordlagt deg slik her,eller hatt de midlene du hadde tidligere,- det er min magefølelse. Endret 15. juli 2021 av Skogsalv
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #17 Skrevet 15. juli 2021 Om jeg var dama i denne situasjonen, ville jeg vært mer såret over at du valgte å lyve fordi du ikke trodde forholdet ville vare, enn løgnen i seg selv. Anonymkode: 50b97...990 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #18 Skrevet 15. juli 2021 11 minutter siden, Skogsalv said: Hun har sagt DU er nok. Penger kommer og går i livet. ( regninger og oppvask har man alltid) . Men menneskene som betyr noe er bestandige . Ta sjansen 😉 Ærlighet og sterk karakter er den du er.Ellers hadde du ikke ordlagt deg slik her,eller hatt de midlene du hadde tidligere,- det er min magefølelse. Oi, takk for disse ordene. Meget hyggelig. Anonymkode: 4bc5a...c7b
Gjest Skogsalv Skrevet 15. juli 2021 #19 Skrevet 15. juli 2021 ops2 skrev (52 minutter siden): Hvis hun ikke jobber, har du tenkt over at det er pengene dine hun elsker? Er det et land hvor damene er hjemme og mennene jobber og bidrar med alle pengene? Hun er ikke noe å satse på hvis noe av det over stemmer. Hun har trodd hun har funnet drømmemannen som kan gi henne det livet hun ønsker. Straks du forteller sannheten, får du se hva hun virkelig føler for deg. Det kan bli opprørende, men også rensende. Da er alt oppklart. Dere får se hverandre slik dere egentlig er. Ikke nødvendigvis. Kultur er så mangt. Da bidrar hun i bøtter og spann ellers. Men det krever likesidig innsats og ikke minst ærlighet,felles mål , gjensidig empati og mye ømhet ,- da kultur fordrer. Til vekst,men også utfordring 😅
Gjest Skogsalv Skrevet 15. juli 2021 #20 Skrevet 15. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Oi, takk for disse ordene. Meget hyggelig. Anonymkode: 4bc5a...c7b Du er en enhjørning på KG, så skulle bare mangle ❤,- men du må fikse opp i ærligheta. Endret 15. juli 2021 av Skogsalv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå