AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #1 Skrevet 15. juli 2021 Konfirmasjon er en stor og flott dag, vurderer å sette frem et glass alkoholfri musserende vin. Blir det feil? Flere som skal ha dette? Anonymkode: a3a2b...79e
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #2 Skrevet 15. juli 2021 Syns det er helt flott. Godt med litt drikke før bordsetting. Vi har gjerne brukt mineralvann som Lysekloster eller eplemost, siden barna også liker det. Anonymkode: fc4bb...10d 2
Påkrevd Skrevet 16. juli 2021 #3 Skrevet 16. juli 2021 Som gjest hadde jeg ikke akkurat snudd og gått hjem om jeg ikke fikk "booze" i inngangsdøra. Konfirmasjon med alkoholfri velkomstdrink er helt innafor. 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #4 Skrevet 16. juli 2021 Hadde heller laget en bolle punsj eller lignende. Anonymkode: 2f79c...d60 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #5 Skrevet 16. juli 2021 En velkomstdrink er hyggelig, men jeg ville valgt noe annet enn alkoholfri vin, gjerne noe barna også liker. Anonymkode: c45cd...d22 2
Lafamiglia Skrevet 16. juli 2021 #6 Skrevet 16. juli 2021 Alkoholfri velkomstdrink er veldig hyggelig. Denne er for eksempel veldig god. https://www.vinmonopolet.no/Land/Tyskland/Sparkling-Apple--Pear-Williams/p/2188801 Og så kan barna få noe som de liker. Brus eller noe.
Pås Skrevet 16. juli 2021 #7 Skrevet 16. juli 2021 Jeg synes det er naturlig å holde hele konfirmasjonen alkoholfri, så lenge hovedpersonen faktisk ikke har lov å drikke noe selv synes jeg det er feil å servere alkohol, så gjerne alkoholfri velkomstdrink, og gjerne cider/champagnebrus til barna!
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #8 Skrevet 16. juli 2021 En konfirmasjon skal være 100% alkoholfri, noe annet er galskap med tanke på nordmenn sitt forhold til alkohol. Vi fikk en rød alkofri drink i en konfirmasjon jeg var i familien. Anonymkode: 8b0d5...d1f
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #9 Skrevet 16. juli 2021 Jeg ville nok heller servert et glass champagne. Anonymkode: 30552...c80 1
Daria Skrevet 16. juli 2021 #10 Skrevet 16. juli 2021 (endret) Hva er det egentlig du lurer på om er feil? Å ha velkomstdrink? At den er alkoholfri? At den er av et slag som henleder tankene til drinker som kan være alkoholholdige? Det er helt fint å ha velkomstdrink, og det er helt fint å ikke ha det. Om den er med eller uten alkohol (har man en med, bør man ha en uten også); musserende eller ikke; vin, juice, eller brus - alt er innafor og alt er normalt. Jeg vet at diskusjonen om alkohol eller ikke i konfirmasjon aldri blir ferdig, men i min omgangskrets er det helt normalt og ikke noe man reagerer på - men ingen ville heller reagert på å bare få alkoholfritt. Endret 16. juli 2021 av Daria 1
Tanuki Skrevet 16. juli 2021 #11 Skrevet 16. juli 2021 Da hadde jeg satt mer pris på isvann eller farris. Med mindre det er alkoholikere eller religion i familien , så skjønner jeg ikke vitsen. Poenget med komfirmasjon er at konfirmanten trer inn i de voksnes rekker, da burde det være null stress om noen har et glass vin eller øl til maten. I alle famileselskaper hos oss blir det servert alkoholholdig drikke til maten, til dem som vil ha det. Ingen lager kvalme, blir fulle etc. I min egen konfirmasjon kunne jeg ikke brydd meg mindre om at de voksne hadde vin til maten, eller et glass champagne. 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #12 Skrevet 16. juli 2021 Vi hadde cider til alle som velkomstdrink i konfirmasjonen til barnas mine. Dette er noen år siden og det var ikke så mye ¨velge i, så vi hadde bare den vanlige man får kjøpt i matbutikken (og som også barn liker) - Mozell (?) Den ble servert i champagneglass. Vi hadde øl og alkoholfri øl til middagen (koldtbord). Skulle jeg arrangert i dag kan det hende jeg ville valgt champagne til de som ville ha og cider til resten som velkomstdrink. Anonymkode: 65d62...86e
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #13 Skrevet 19. juli 2021 Her blir det mozell med jordbær Anonymkode: b623c...699
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå