AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #1 Skrevet 15. juli 2021 Skal nå søke ufør og jeg får AAP i Max 8 mnd mens jeg venter på svar. Skal søke 100% ufør Til nå, på AAP, har det vært krav om at jeg gjør noe (arbeidsrettet tiltak / medisinsk behandling). Hvordan blir det å være på «vente på ufør svar»-AAP? Setter det noe krav til aktivitet? Anonymkode: 40246...425
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #2 Skrevet 15. juli 2021 Dette vil nok være variabelt, og du kan spørre veilederen din på nav. Men hvis det er nav som anbefaler deg å søke uføretrygd er det normale at de ikke har flere tiltak de ønsker du skal igjennom. Og da er det heller ikke krav til aktivitet. Anonymkode: 605ec...a9b
Angelheart2 Skrevet 15. juli 2021 #3 Skrevet 15. juli 2021 Når du søker om uføretrygd så får du et nytt AAP-vedtak. Dette er et vedtak etter en annen paragraf enn vanlig AAP og det er ikke aktivitetsplikt på dette vedtaket. I og med at det er åpnet for å søke om uføretrygd så er du ferdig avklart og det er derfor ikke noe mer aktivitet som kan kreves. 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #4 Skrevet 15. juli 2021 Jeg ble bedt om å søke uføretrygd nettopp fordi de ikke kunne tilby meg noe tiltak. I månedene jeg ventet på svar gjorde jeg ingenting og hadde ingen kontakt med saksbehandler. Anonymkode: ad00d...3b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå