AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #1 Skrevet 15. juli 2021 Jeg ser dette gang på gang, men det er ikke alltid slik, dere foreldre gjør også feil og det er de som kan mer om barn enn foreldrene selv om de ikke har barn, nemlig om de har en utdannelse og de jobber med barn. Foreldre sitter ikke med fasiten. Anonymkode: 8351a...3ee 2
Milky Skrevet 15. juli 2021 #3 Skrevet 15. juli 2021 vel.. er bhglærer selv og vi har heller ikke fasiten. Vi kjenner barna veldig godt og det gjør foreldrene også. Selvfølgelig gjør foreldre også feil. Selvom du kan mer om barn generelt kan de mer om sitt eget barn 6
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #4 Skrevet 15. juli 2021 Forskjellen på de som jobber med barn og ikke har barn og de som har det er at har man barn vet man hvordan ting bør være i teorien,men at det ikke alltid lar seg gjøre i praksis. Utrolig slitsomt å forholde seg til noen som ikke har egen erfaring men kun følger tekstbok. Anonymkode: 03a60...c94 10
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #5 Skrevet 15. juli 2021 Milky skrev (1 minutt siden): vel.. er bhglærer selv og vi har heller ikke fasiten. Vi kjenner barna veldig godt og det gjør foreldrene også. Selvfølgelig gjør foreldre også feil. Selvom du kan mer om barn generelt kan de mer om sitt eget barn Jeg mener generelt, selvsagt er foreldrene eksperter på sitt barn. Men mange tror de er eksperter på alle barn ikke bare sitt eget. Anonymkode: 8351a...3ee 2
Milky Skrevet 15. juli 2021 #6 Skrevet 15. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg mener generelt, selvsagt er foreldrene eksperter på sitt barn. Men mange tror de er eksperter på alle barn ikke bare sitt eget. Anonymkode: 8351a...3ee og hvor får du dette fra? Har ikke vært borti sånne foreldre før. De fleste bryr seg kun om sitt eget barn 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #7 Skrevet 15. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Forskjellen på de som jobber med barn og ikke har barn og de som har det er at har man barn vet man hvordan ting bør være i teorien,men at det ikke alltid lar seg gjøre i praksis. Utrolig slitsomt å forholde seg til noen som ikke har egen erfaring men kun følger tekstbok. Anonymkode: 03a60...c94 De får erfaring ved å være ute i praksis, så det er ikke kun teori. Anonymkode: 8351a...3ee
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #8 Skrevet 15. juli 2021 Tror ikke alle foreldre tror det. Verre med de uten barn (inkludert meg før jeg fikk egne) som tror de vet hva som er bra 😄 Er muligens Dunning-Kruger-effekten. https://no.m.wikipedia.org/wiki/Dunning-Kruger-effekten Når en har egne barn møter en gjerne seg selv i døra innimellom og skjønner en har mye å lære. Men kan være enig at noen foreldre er forutinntatte og tror at det som er riktig for deres barn også gjelder for andres barn. Anonymkode: b35d9...ff7 4
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #9 Skrevet 15. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): De får erfaring ved å være ute i praksis, så det er ikke kun teori. Anonymkode: 8351a...3ee Det er noe helt annet å jobbe med andre barn 8 timer om dagen fremfor å bo sammen med dem 24/7 som foreldre gjør. For å være helt ærlig så tror jeg mange møter seg selv i døra når de blir foreldre. Noe kan høres flott ut i teorien og ikke fungere i praksis. Barn kan også oppføre seg annerledes for andre enn de gjør hjemme. Anonymkode: 136aa...d2b 5
Gjest lurven Skrevet 15. juli 2021 #10 Skrevet 15. juli 2021 selvfølgelig kan foreldre mer om barn enn de som ikke har barn, barn er mennesker så her teller praksis mer enn teori
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #11 Skrevet 15. juli 2021 Hele utgangspunktet ditt blir feil i mine øyne. Jeg jobber med småbarnsforeldre og har gjort det i mange år, og det er svært få (om noen) som uttrykker seg som eksperter på barn. Anonymkode: 53ff1...1bc 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #12 Skrevet 15. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er noe helt annet å jobbe med andre barn 8 timer om dagen fremfor å bo sammen med dem 24/7 som foreldre gjør. For å være helt ærlig så tror jeg mange møter seg selv i døra når de blir foreldre. Noe kan høres flott ut i teorien og ikke fungere i praksis. Barn kan også oppføre seg annerledes for andre enn de gjør hjemme. Anonymkode: 136aa...d2b Hadde foreldrene bodd sammen med sine barn 24/7, så hadde det ikke vert noen som er med barnet 8 timer... Anonymkode: a9ac5...64a
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #13 Skrevet 15. juli 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hadde foreldrene bodd sammen med sine barn 24/7, så hadde det ikke vert noen som er med barnet 8 timer... Anonymkode: a9ac5...64a Du skjønner hva vedkommende mener. Det å jobbe med barn og ha barn selv kan ikke sammenlignes. Anonymkode: 8af23...5d6 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #14 Skrevet 15. juli 2021 Milky skrev (9 timer siden): vel.. er bhglærer selv og vi har heller ikke fasiten. Vi kjenner barna veldig godt og det gjør foreldrene også. Selvfølgelig gjør foreldre også feil. Selvom du kan mer om barn generelt kan de mer om sitt eget barn Barnehagelærer er sånn ca den enkleste bachelorgraden å komme inn på. Mange går attpåtil ut av studiet med bunnkarakterer. Noen ekspert på barn blir man på ingen måte av denne treårige generalistutdannelsen. Anonymkode: ae2bd...9e2 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #15 Skrevet 15. juli 2021 Jeg er forelder og mener virkelig ikke at jeg kan alt om barn. Men jeg mener heller ikke at en barnehagelærer kan mer. Og jeg er 100% sikker på at jeg kan mer om mine barn enn en barnehagelærer. Du høres ut som en barnehagelærer som dessverre tror du er utlært fordi du har gått noen år på skolen. Foreldre har stort sett barn i mer enn tre år og kjenner sine barn best. En barnehagelærer vil aldri kunne måle seg mot foreldre. Heldigvis! Anonymkode: 0fc68...e80 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 15. juli 2021 #16 Skrevet 15. juli 2021 Ingen er eksperter eller ferdig utlært om barn. Den dagen en innser det er en på rett vei.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #17 Skrevet 15. juli 2021 Hva har du opplevd som gjør at du mener dette? Anonymkode: f9017...e3d
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #18 Skrevet 15. juli 2021 Å ha erfaring med barn som foreldre er noe helt annet enn å ha pedagogisk utdanning. Jeg har sett gang på gang at unger lystrer mer meg enn de som bruke" pedagogisk riktige" måter å løse ting på. Anonymkode: 02d93...433
NeverMore Skrevet 16. juli 2021 #19 Skrevet 16. juli 2021 Jeg er utdannet barnehagelærer og spesialpedagog. Jeg er også mamma. Jeg er ikke ekspert på andres barn selv om jeg jobber med dem. Jeg er derimot ekspert på EGNE barn. Ikke dine, naboens eller de jeg jobber med. Kun mine. Hvorfor virker du så bastant og sint? 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #20 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 15.7.2021 den 10.34): Jeg ser dette gang på gang, men det er ikke alltid slik, dere foreldre gjør også feil og det er de som kan mer om barn enn foreldrene selv om de ikke har barn, nemlig om de har en utdannelse og de jobber med barn. Foreldre sitter ikke med fasiten. Anonymkode: 8351a...3ee Hvilken fasit? Anonymkode: 2e80a...cd6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå