Gjest Acer Skrevet 15. juli 2021 #1 Skrevet 15. juli 2021 (endret) Utviklet «Leie-før-Eie» som gir medlemmer mulighet til å leie boligen (3-5 år) før de kjøper den. Verdistigningen i markedet gjennom leieperioden tilfaller kjøperen. På denne måten opparbeider du deg egenkapital mens du leier, og det er ingen forpliktelser utover vanlig leiekontrakt i leieperioden. Endret 15. juli 2021 av Skybe
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #2 Skrevet 15. juli 2021 Er innlegget ditt forsøk på reklame? Anonymkode: 7107c...aa0
Hanna! Skrevet 22. juli 2021 #4 Skrevet 22. juli 2021 Jeg tror det er en dårlig idé. Hvem skal dekke disse enorme utgiftene? Staten? I så fall er jeg usikker på om ikke pengene kunne gått til noe viktigere. Og hvem skal få godene? Er det snakk om 1000 boliger? Dette vil ikke utgjøre noen spesiell forskjell i det store bildet. Jeg mener det som trengs for et bedre boligmarked for de uten bolig er å øke boligskatten, at de som selger bolig skatter av fortjenesten og senke krav til nye bygg (at badet MÅ være så og så stort, at leiligheten MÅ være så og så stor, raskere fortgang i byggeprosesser). De fleste i 20-årene og single i tidlig 30-årene trenger ikke 50kvm leiligheter. Det er bedre om det fantes 20kvm leiligheter man kunne kjøpt for en rimelig penge for så å selge etter 5 år for så å oppgradere til noe større. Sånn som det er nå så er det vanskelig å komme inn på boligmarkedet kombinert med at det er surt å leie når det er så ufordelaktig i sammenligning med å eie.
Gjest Blondie65 Skrevet 23. juli 2021 #5 Skrevet 23. juli 2021 Hanna! skrev (9 timer siden): Jeg tror det er en dårlig idé. Hvem skal dekke disse enorme utgiftene? Staten? I så fall er jeg usikker på om ikke pengene kunne gått til noe viktigere. Og hvem skal få godene? Er det snakk om 1000 boliger? Dette vil ikke utgjøre noen spesiell forskjell i det store bildet. Hvorfor kommer staten inn i bildet? Det er utbyggere - som f.eks. OBOS - som tilbyr en sånn ordning. Det offentlige er ikke involvert i det.
Hanna! Skrevet 23. juli 2021 #6 Skrevet 23. juli 2021 7 minutter siden, Blondie65 said: Hvorfor kommer staten inn i bildet? Det er utbyggere - som f.eks. OBOS - som tilbyr en sånn ordning. Det offentlige er ikke involvert i det. Kult! Jeg visste ikke obos var interessert i dette. Da har jeg bare misforstått.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå