Gå til innhold

Kan man sende en 12 åring med toget alene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men startet ungen med 10 timers togtur med flere bytter som første reise alene? 

Anonymkode: 389d6...d04

Togturen tar 4,5t  og har ikke noe bytte.

Ts

Anonymkode: 608b5...9a0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da kjøper du flybillett fra Ålesund til Oslo eller kommandere faren til Åndalsnes. 

Hvorfor skal jeg kjøpe flybillett fra Ålesund? Det er Molde som er nærmeste flyplass

Ts

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke sendt en tolvåring alene på den strekningen. Det er vanskelig å finne riktig overgang på Oslo S, og barnet er veldig utsatt der. Ikke stol på at konduktøren kan hjelpe, for de har ikke noe ansvar for barn som reiser alene. 

Hvorfor ikke sende barnet med fly i stedet? Da må den ene foreldren følge barnet til den ene flyplassen,  og den andre henter på den andre.  Ville heller ikke overlatt ansvaret til en 12 åring å finne fram til riktig tog til Drammen fra Gardermoen,  og det det er ikke noe lettere fra Oslo S. Og nå som det er buss for tog, er det  enda mer kaotisk.

Endret av tirben
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Viktigere at mamma får litt alenetid enn at ungen blir utsatt for overgrep. 

For en idiotisk kommentar. 

Anonymkode: 11c30...0e2

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det går ikke tog gjennom Oslo nå, så da blir det å bytte til buss. Kan faren møte henne på Oslo s?

Anonymkode: d8d1d...8de

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Togturen tar 4,5t  og har ikke noe bytte.

Ts

Bullshit. Korteste tur med tog fra Åndalsnes til Drammen er 6.5 timer. 

Først må barnet ditt bytte på Dombås

Så gå 600 meter i Oslo for å finne buss for tog til Drammen. 

2042230576_Screenshot_20210715-1027152.thumb.png.8571790ad98a4ca0f90b8eb01146d8fc.png

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det går ikke tog gjennom Oslo nå, så da blir det å bytte til buss. Kan faren møte henne på Oslo s?

Det burde være en selvfølge. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ser det er mulighet for buss til Oslo bussterminal og bytte til buss til Drammen der. Tror jeg hadde foretrukket det, for da blir det ingen forvirring om når hun skal av, hun skal til endestasjonen. Og bussjåfører kan bes om å passe på litt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ser det er mulighet for buss til Oslo bussterminal og bytte til buss til Drammen der. Tror jeg hadde foretrukket det, for da blir det ingen forvirring om når hun skal av, hun skal til endestasjonen. Og bussjåfører kan bes om å passe på litt.

Faren burde kunne møte barnet i Oslo. Mye tryggere enn toget.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor skal jeg kjøpe flybillett fra Ålesund? Det er Molde som er nærmeste flyplass

Ts

hva er det som stopper dere i å sende henne med fly i stedet for tog? 

Anonymkode: e51a2...cc3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Oslo bussterminal er ganske utrivelig synes jeg. Henger mye folk der, som ikke venter på bussen. Uoversiktelig og. Vanskelig å skjønne hvor bussen din er. Selv for en voksen. Ville ikke at 12-åringen min skulle havnet der. 

Anonymkode: 5d0d2...574

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har sendt 11-åring alene med fly og langdistansetog. På toget ringte jeg jeg da det var er kvarter unna stasjon så hun kunne gjøre seg klar og vi var sikre på at hun kom seg av. Hva synes 12-åringen selv? 

Anonymkode: 2b96e...d3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Oslo S er ikke stedet for et barn å være alene, for å si det mildt. 

Og du bør ta en prat om hva hun bør gjøre om hun blir utsatt for innpåslitne, ekle folk som kan prøve å utnytte sårbarheten hennes når hun reiser alene. 

Anonymkode: a8a42...820

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Oslo bussterminal er ganske utrivelig synes jeg. Henger mye folk der, som ikke venter på bussen. Uoversiktelig og. Vanskelig å skjønne hvor bussen din er. Selv for en voksen. Ville ikke at 12-åringen min skulle havnet der. 

Anonymkode: 5d0d2...574

Jeg jobber like ved bussterminalen, og du har helt rett i at det er veldig utrivelig der samt mye rare folk. Mye rusproblematikk i området.

Anonymkode: a8a42...820

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg tok toget alene fra Bergen til Oslo alene som tolvåring.

Men husk at det er ikke sikkert konduktøren har mulighet til å passe på at hun kommer seg av på riktig stasjon.

https://www.vy.no/kundeservice/sporsmal-og-svar/sporsmal-og-svar-om-tog/bagasje-og-spesielle-behov?item=2799

Anonymkode: 77cec...00a

Så smålig og dårlig service. De kommer jo og vekker voksne folk som er redd for å sove forbi stasjonen sin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
skruttveig skrev (4 minutter siden):

Så smålig og dårlig service. De kommer jo og vekker voksne folk som er redd for å sove forbi stasjonen sin!

De har sikkert opplevd barn som r altfor umodne og redde har blitt sendt alene. Konduktørene er oftest veldig hyggelige på togene og det er også de fleste medpassasjerer. Ring barnet underveis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
skruttveig skrev (1 minutt siden):

En voksen klarer å passe på seg selv om konduktøren skulle glemme å vekke slik at vedkommende ikke kommer seg av på riktig stasjon - det gjør ikke et barn. 

Anonymkode: e51a2...cc3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er en selvfølge at hun blir møtt på stasjonen tenker jeg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I Oslo er det mye mennekser og mange inntrykk så der burde barnet bli møtt på perrongen. Ellers, tog til og fra går fint. Jeg tok toget alene til Drammen som 9 åring. Det var før mobiltelefoner var en mulighet. 

Men  husk, det er ikke verdens beste dekning på toget. Ellers kan dere legge til en alarm på telefonen så hun vet når hun skal pakke sammen og gjøre seg klar.

Anonymkode: ae708...456

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...