Gå til innhold

Baby lugger meg hele tiden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt rådløst nå. Altså, mitt snart 11 måneders gamle barn bruker å få ligge sammen med meg på morgenen som er kl 05:00, hen bruker da å sovne igjen. Hen lugger meg hele tiden, å det gjør drit vondt. Når jeg merker at hen holder tak i håret mitt så vil jeg prøve å få barnet til å slutte med det, så for første gang i dag tok jeg tak i håret å lugget forsiktig tilbake. Hen sutra litt, å jeg merka at barnet ikke ville lugge meg etterpå. Hvordan andre måter skal jeg få barnet til å slutte å klore/lugge? Hjelper ikke si «nei». 

Anonymkode: 297e3...8b8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hårstrikk. Og ta hånden dens vekk. Det går over etter hvert. 

Man lugger ikke små babyer. 

Anonymkode: 93e84...c75

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hårstrikk. Og ta hånden dens vekk. Det går over etter hvert. 

Man lugger ikke små babyer. 

Jeg vet jo selvfølgelig at man ikke skal gjøre det, er jo derfor jeg skriver her inne. Jeg har prøvd det flere ganger, men hen fortsetter. Jeg tenkte at kanskje dette var et tiltak for å få barnet til å slutte, dvs kjenne selv at det ikke er godt. Jeg gjorde det mens barnet lugget meg, slik at hen skulle skjønne at det er vondt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vet jo selvfølgelig at man ikke skal gjøre det, er jo derfor jeg skriver her inne. Jeg har prøvd det flere ganger, men hen fortsetter. Jeg tenkte at kanskje dette var et tiltak for å få barnet til å slutte, dvs kjenne selv at det ikke er godt. Jeg gjorde det mens barnet lugget meg, slik at hen skulle skjønne at det er vondt. 

Jeg mener, at jeg har prøvd flere ganger å ta bort hånda. Jeg sover også med hårstrikk hver natt. 

AnonymBruker
Skrevet

Hjelper ikke, du lugger ikke en baby. Den er altfor liten til å forstå konsekvensen. Enste den skjønte var at du ga han vondt.

Anonymkode: c5d3e...4f9

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Min baby elsket hår. Dro å sleit i håret mitt HELE dagen. Han dro ut så mye hår at det var grusomt.... han ville bare kose, men lå å sleit i håret... jeg prøvde alt, ikke noe virker... satte jeg opp håret ble det verre, for da sleit han det ut for å få det ned.... føltes som å ha en apekatt i hus... 

Nå er han fire, og beklager hi, men han henger fortsatt fast oppi håret mitt😅 forskjellen nå er at han er mer forsiktig og forstår at det gjør vondt om han drar for hardt.

Anonymkode: 956a7...6e6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tuller du med meg? Det eneste du har gjort, er å vise barner at du gir det vondt når det koser med deg. Barnet stoppet fordi det ble redd.

Gjennta det og barnet blir redd deg og du blir en utrygg person for babyen. 

Man lugger ikke babyer. 

Sett håret i dott da. Bruk hårnett. Det går over. 

• Liker 9
Skrevet

Legg håret og deg selv slik at babyen ikke når det. Ta håret ut av hånda.

Har du veldig langt hår kan du gi babyen den nederste enden av håret og legge deg nært slik at den kan kose med det det og strekke i det uten at det lugger for deg. Når mine babyer tok tak i håret mitt løsnet jeg grepet og lot dem få en hårtupp i stedet for at det ikke skulle bli vondt til meg. Det var jo bare en form for trygghet og kos for dem. 

Ikke lugg tilbake, babyen har ikke noen forutsetninger for å forstå hvorfor du gjør det. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tuller du med meg? Det eneste du har gjort, er å vise barner at du gir det vondt når det koser med deg. Barnet stoppet fordi det ble redd.

Gjennta det og barnet blir redd deg og du blir en utrygg person for babyen. 

Man lugger ikke babyer. 

Sett håret i dott da. Bruk hårnett. Det går over. 

Babyen vil ikke kose, babyen skal krabbe over ansiktet mitt for å nå tak i det som ligger på nattbordet. Jeg har aldri lugget hen, å jeg hvordan baby er når hen vil kose. Da stryker hen forsiktig over ansiktet mitt og håret mitt. Barnet tar tak i håret fordi det er et hjelpemiddel for at hen skal komme seg frem. 

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Du tar på deg hårnett om det er det som må til. Om babyen klyper, klorer eller biter, er planen å gjøre det mot babyen for å demonstrere at det er vondt liksom?? 

Du stopper babyen konsekvent. Enkelt og greit. Og en dag stopper det. 

AnonymBruker
Skrevet

Babyen vil ikke kose, babyen skal krabbe over ansiktet mitt for å nå tak i det som ligger på nattbordet. Jeg har aldri lugget hen, å jeg hvordan baby er når hen vil kose. Da stryker hen forsiktig over ansiktet mitt og håret mitt. Barnet tar tak i håret fordi det er et hjelpemiddel for at hen skal komme seg frem. 

Nå endrer du på historien din. Stå opp med ungen da om. 

Du gjorde noe dumt, det går bra bare du innrømmer det for deg selv og lærer av det. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du skrev i HI at du lugget babyen din. Klart du må endre på historien når folk reagerer 🙃

Anonymkode: 26147...292

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå endrer du på historien din. Stå opp med ungen da om. 

Du gjorde noe dumt, det går bra bare du innrømmer det for deg selv og lærer av det. 

Ja selvfølgelig. Jeg vet det var dumt, å jeg har dårlig samvittighet for det.. Tror du barnet har fått varige mén?

AnonymBruker
Skrevet

Du skrev i HI at du lugget babyen din. Klart du må endre på historien når folk reagerer 🙃

Anonymkode: 26147...292

Jeg må ikke endre på noen ting. Noen ganger sovner barnet igjen kl 5, andre ganger er hen urolig før hen sovner. Sånn er det. Jeg står ikke opp kl 5 hver morgen altså. Flere foreldre som har en regel med at etter kl 6 da kan man stå opp. 

Skrevet

Babyen er bare 11 mnd da. Den lugger ikke av faenskap eller fordi de er slemme. Du lugger heller ikke tilbake på ett så lite barn.

Du får sette håret i strikk om det er langt. Jeg for min del klipte håret kort da babyen min hadde lugget meg noen ganger. Jeg er super hårsår, så var ikke tvil i min sjel om at håret skulle klippet kort.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke overreager sånn da. Regner ikke med at hun røska tak i håret til ungen heller. 

Av og til er man drit sliten, dritt lei og irrasjonell. Betyr ikke at man begynner å slå ungen eller er en dårlig mor.

Anonymkode: e1f51...ebb

• Liker 4
Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg må ikke endre på noen ting. Noen ganger sovner barnet igjen kl 5, andre ganger er hen urolig før hen sovner. Sånn er det. Jeg står ikke opp kl 5 hver morgen altså. Flere foreldre som har en regel med at etter kl 6 da kan man stå opp. 

Ikke med en 11 mnd gammel baby😅 Den regelen gjelder for større barn som forstår konseptet om å ligge i sengen til kaninen på klokken står opp😗😗😗

Her startet dagen kl 04 i perioder under babytiden 🥳🥳🥳

AnonymBruker
Skrevet
WhisperingWind skrev (2 minutter siden):

Ikke med en 11 mnd gammel baby😅 Den regelen gjelder for større barn som forstår konseptet om å ligge i sengen til kaninen på klokken står opp😗😗😗

Her startet dagen kl 04 i perioder under babytiden 🥳🥳🥳

Forskjell på familier tenker jeg. Jeg lar ikke baby ligge å gråte alene i senga. Jeg legger barnet sammen med meg, slik at hen skal føle seg trygg. Også fordi jeg synes det er koselig 

AnonymBruker
Skrevet

Hen.... 🙄 Dump hen. 

Anonymkode: f3082...507

AnonymBruker
Skrevet

Hen.... 🙄 Dump hen. 

Anonymkode: f3082...507

Hvorfor det? Har du et problem med «hen»? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...