MarianneE Skrevet 15. juli 2021 #1 Del Skrevet 15. juli 2021 Skal tine reker til i dag, er det bare avispapir på benken og la dem ligge der til de er tinte og så inn i kjøleskapet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thildamor Skrevet 15. juli 2021 #2 Del Skrevet 15. juli 2021 Ja, jeg pleier å gjøre det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 15. juli 2021 #3 Del Skrevet 15. juli 2021 Jeg pleier å ta de i kjøleskapet 2 døgn før jeg skal spise dem. Da tiner de sakte og smaker best. Men det funker å tine de fort på benken også. Heller rekene utover på et stekebrett så tiner de veldig fort. Hvis du tar de ut ca.4 timer før de skal spises slipper du å ta de inn i kjøleskapet igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #4 Del Skrevet 15. juli 2021 Legger de på matpapir utover stekebrettet, på benken. Tiner fort da (avhengig av mengden du har). Anonymkode: 1c546...3fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 15. juli 2021 Forfatter #5 Del Skrevet 15. juli 2021 Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #6 Del Skrevet 15. juli 2021 Kan også nuke dem i mikroen Anonymkode: 99a7c...ef0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #7 Del Skrevet 15. juli 2021 Det er bare å legge de i en bolle med kaldt vann, tiner på 10-15 min ca. Anonymkode: 80161...0d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 15. juli 2021 #8 Del Skrevet 15. juli 2021 Jeg har best erfaring med å tine reker på avis- eller tørkepapir fordi det trekker noe av fuktigheten til seg så du slippe vasne reker. Jeg har prøvd å tine i kaldt vann, det ble med den ene gangen, for å si det sånn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #9 Del Skrevet 15. juli 2021 Jeg tiner heller i kaldt vann enn på avispapir, men den beste metoden er å tine i kjøleskap. Snu en skål opp ned over bunnen på en annen skål og legg rekene oppå. Da renner overskuddsveske ned i bunnen og rekene slipper sjokktining, men da må du legge dem til tining dagen før de skal spises. Anonymkode: e8b22...e82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #10 Del Skrevet 15. juli 2021 En metode er å tine dem på avispapir Men sakte-tining er sikkert også bra. 🙂 Anonymkode: 3c30e...e78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå