AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #21 Del Skrevet 15. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du bagatilliserer argumentasjonene her om at reiseforsikring er viktig da er det ikke rart at det tolkes som at du ikke har forsikring du virker utrolig uvitende I hvertfall. Anonymkode: 17566...4ec Jeg har ikke skrevet noe som helst om at reiseforsikring ikke er viktig. Hvorfor i all verden tillegger du meg meninger jeg ikke har? Jeg skrev hvorfor noen ikke har reiseforsikring. Kanskje du skal vaske brillene dine slik at du ser hva folk skriver. Anonymkode: 23ae0...45e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #22 Del Skrevet 15. juli 2021 Jeg dro på reise en gang, trodde eksen hadde styr på reiseforsikring. Det hadde han ikke, den regninga måtte han innrømme at han hadde ignorert, og når bagasjen min da ble borte så ble det veldig dyrt for meg å erstatte alt for å si det mildt. Måtte ha klær til alt av soling, penklær til kvelden, osv (dro et sted med mye program som krevde dette). Alt av sminke og sko også. De to-tre første dagene i ferien ble brukt til å finne ting, og det + prisen det kostet var utrolig kjipt. Jeg kjøpte minst mulig og vasket i vasker, men når man trenger alt blir det likevel dyrt. Jeg var student på det tidspunktet og hadde ikke råd til det jeg trengte, men hadde ingen valg. Han tilbydde seg ikke å betale en krone for alt jeg måtte erstatte, selv om det var hans feil. Så fort jeg var hjemme ordnet jeg ny reiseforsikring til meg, og det ble slutt kort tid etter. Nå er jeg "forsikret opp etter ørene", og syns det er greit. Anonymkode: 9e0ff...9ef 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #23 Del Skrevet 15. juli 2021 Her hentes en norsk turist hjem til gigantgjeld - fordi han glemte forsikring (dagbladet.no) Galskap å reise uten forsikring. Man vet aldri hva som kan skje. Hos oss ble et familiemedlem påkjørt og alvorlig skadet på ferie. Uten reiseforsikring hadde hun fått store økonomiske problemer. Helsekortet dekker nødvendig behandling i EU-land, men bare til samme vilkår og egenandeler som landet du ferierer. Egenandeler må du dermed dekke selv, med reiseforsikring vil dette dekkes. Med Helsetrygdekort får man heller ikke nødvendigvis dekket alle utgifter til helsetjeneste fra det offentlige, et eksempel er sykehusopphold som kan gi gigantiske utgifter. I tillegg er standarden på helsetjenester fra det offentlige av varierende kvalitet, og noen steder er privat mye bedre. Privat dekkes kun av reiseforsikring. Helsetrygdekortet dekker heller ikke utgifter til hjemreise, ambulansefly etc. Er du alvorlig syk/skadet er du avhengig av ambulansefly og vil bli nektet adgang på vanlige flyruter. Dette er også store utgifter, som reiseforsikring dekker. Helsetrygdekortet dekker heller ikke at familie kan reise til deg hvis du er alvorlig syk/skadet. Det gjør reiseforsikring. Anonymkode: 8554f...283 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #24 Del Skrevet 15. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mye av dette du nevner er jo ikke store summene, jeg har råd til ny flybillett hjem. Hjemføring av bil kan man ordne via venner/familie. Jeg har brukket beinet i alpene, fikk gips på beinet, samboer kom ned og kjørte min bil hjem med meg. Anonymkode: 6fe5f...4c3 Du har ikke råd til ny flybillett hjem hvis du er kritisk skadet/syk. Da vil ikke noe rutefly ta deg med. Alternativ er da: 1. du blir på sykehuset og i mange tilfeller må betale gigantiske summer for oppholdet, som regel dekkes dette ikke av Helsetrygdekortet. Det er kun behandling som dekkes der. I tillegg kan det være høye egenandeler, det må du også dekke selv. Ellers er det ambulansefly hjem. Det dekkes IKKE av helsetrygdekortet. 2. du må hjem med ambulansefly. Skrekkelig dyrt og dekkes ikke av Helsetrygdekortet. Anonymkode: 8554f...283 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #25 Del Skrevet 15. juli 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Er det ikke greit å få dekket tapet om mobiltelefonen din blir stjålet på bybussen? 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er ganske mange som aldri reiser til utlandet. Anonymkode: 23ae0...45e Anonymkode: d716b...fa1 Du bagatilliserer 1 hour ago, AnonymBruker said: Alle folk bor ikke byen og ta buss. Anonymkode: 23ae0...45e Også skriver jeg. 👇 1 hour ago, AnonymBruker said: Reiseforsikring gjelder fra du forlate huset. Men reiseforsikringen gjelder hvergang du er ute av hjemmet. Eller er du aldri utenfor hvor du bor? Anonymkode: 17566...4ec Fordi måten du skriver på anonym 45e bagatilliserer grunnene til og ha reiseforsikring det er du som driter deg ut her. Med slike holdninger begyner en og lure på om du vet hva reiseforsikring faktisk dekker det virker som om du bare tror at reiseforsikring gjelder for reiser utenfor norge og det er feil. Anonymkode: 17566...4ec 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #26 Del Skrevet 15. juli 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg har ikke skrevet noe som helst om at reiseforsikring ikke er viktig. Hvorfor i all verden tillegger du meg meninger jeg ikke har? Jeg skrev hvorfor noen ikke har reiseforsikring. Kanskje du skal vaske brillene dine slik at du ser hva folk skriver. Anonymkode: 23ae0...45e Du bagatilliserer jo. Les hva du skriver før du poster bare idioter som ikke forsikrer seg selv og sine kjære Anonymkode: 17566...4ec 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #27 Del Skrevet 15. juli 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Du bagatilliserer Også skriver jeg. 👇 Fordi måten du skriver på anonym 45e bagatilliserer grunnene til og ha reiseforsikring det er du som driter deg ut her. Med slike holdninger begyner en og lure på om du vet hva reiseforsikring faktisk dekker det virker som om du bare tror at reiseforsikring gjelder for reiser utenfor norge og det er feil. Anonymkode: 17566...4ec AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Du bagatilliserer jo. Les hva du skriver før du poster bare idioter som ikke forsikrer seg selv og sine kjære Anonymkode: 17566...4ec Nå må du faen meg rulle inn. Du tillegger meg meninger jeg ikke har. Hvorfor i all verden gjør du det? Hvilken agenda har du egentlig? Jeg svarte på hvorfor noen velger å ikke ha reiseforsikring. Jeg har ikke skrevet noe som helt om at reiseforsikring ikke er viktig og at den kun gjelder i utlandet. Anonymkode: 23ae0...45e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Føsleguri Skrevet 15. juli 2021 #28 Del Skrevet 15. juli 2021 Jeg har helårs reiseforsikring pga at jeg reiser endel innenlands. Jeg har aldri hatt bruk for reiseforsikringen. Jeg tror en del av dem som ikke har reiseforsikring ikke reiser hverken innenlands eller utenlands. I tillegg er det nok noen som tror de er udødelige og at det ikke skjer noe med dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #29 Del Skrevet 15. juli 2021 Hva slags reiseforsikring kan dere anbefale ved reise ei ukes reise til Spania i sommer? Anonymkode: e9eb2...43e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #30 Del Skrevet 15. juli 2021 29 minutter siden, AnonymBruker said: Hva slags reiseforsikring kan dere anbefale ved reise ei ukes reise til Spania i sommer? Anonymkode: e9eb2...43e Reiseforsikring pluss. Med dekning til alt. Anonymkode: 17566...4ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #31 Del Skrevet 15. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Mye av dette du nevner er jo ikke store summene, jeg har råd til ny flybillett hjem. Hjemføring av bil kan man ordne via venner/familie. Jeg har brukket beinet i alpene, fikk gips på beinet, samboer kom ned og kjørte min bil hjem med meg. Anonymkode: 6fe5f...4c3 Dette! Det koster ikke mange kronene og få fraktet en bil fra sør til nord. Har en et nogenlunde nettverk skal det svært mye til for at ikke noen kjenner noen som kjenner noen som gidder å kjøre en bil for bensinpenger, matpenger, en overnatting og litt lommepenger for jobben. Det samme gjelder en ekstra flybillett, ikke de store summene. Og så lenge man oppholder seg i Norge burde dette gå helt fint. Har man ikke 10-15000 som en buffer til slike uforutsatte ting har man heller ikke råd til å kjøre på ferie fra nord til sør. Anonymkode: bf4ef...98e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #32 Del Skrevet 15. juli 2021 Jeg har ikke reiseforsikring fordi jeg aldri reiser noe sted. Det lengste jeg reiser er 4-5 timer hjemmefra. Hvis jeg mister eller ødelegger eller noen stjeler mobilen min, så har jeg råd til å kjøpe en ny. Jeg vet ikke hva reiseforsikring koster, men det blir vel kanskje mer enn en ny mobil ila. noen år? Jeg har aldri mista eller ødelagt eller fått frastjålet noenting av verdi. Trenger jeg reiseforsikring da? Hvis jeg må reise til familie i Nord-Norge (med fly), trenger jeg plutselig reiseforsikring da? Anonymkode: 408a4...9c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #33 Del Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har ikke reiseforsikring fordi jeg aldri reiser noe sted. Det lengste jeg reiser er 4-5 timer hjemmefra. Hvis jeg mister eller ødelegger eller noen stjeler mobilen min, så har jeg råd til å kjøpe en ny. Jeg vet ikke hva reiseforsikring koster, men det blir vel kanskje mer enn en ny mobil ila. noen år? Jeg har aldri mista eller ødelagt eller fått frastjålet noenting av verdi. Trenger jeg reiseforsikring da? Hvis jeg må reise til familie i Nord-Norge (med fly), trenger jeg plutselig reiseforsikring da? Anonymkode: 408a4...9c5 Hvis du mister bagasjen får du ikke dekket noe uten reiseforsikring. Jeg hadde ikke reist uten forsikring. Anonymkode: 23ae0...45e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #34 Del Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du mister bagasjen får du ikke dekket noe uten reiseforsikring. Jeg hadde ikke reist uten forsikring. Anonymkode: 23ae0...45e Mister man bagasjen 1 gang hvert 10.år er det nok billigere enn å betale forsikring, med mindre det er juveler inni. Anonymkode: 6fe5f...4c3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #35 Del Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mister man bagasjen 1 gang hvert 10.år er det nok billigere enn å betale forsikring, med mindre det er juveler inni. Anonymkode: 6fe5f...4c3 Det er frivillig å ha reiseforsikring, så det opp til hver enkelt hva de ønsker å gjøre. Jeg betaler rundt kr. 1 000,- i helårs reiseforsikring. Det blir fort kr. 10 000,- hvis alt i kofferten skal erstattes. Anonymkode: 23ae0...45e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 16. juli 2021 #36 Del Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg har ikke reiseforsikring fordi jeg aldri reiser noe sted. Det lengste jeg reiser er 4-5 timer hjemmefra. Hvis jeg mister eller ødelegger eller noen stjeler mobilen min, så har jeg råd til å kjøpe en ny. Jeg vet ikke hva reiseforsikring koster, men det blir vel kanskje mer enn en ny mobil ila. noen år? Jeg har aldri mista eller ødelagt eller fått frastjålet noenting av verdi. Trenger jeg reiseforsikring da? Hvis jeg må reise til familie i Nord-Norge (med fly), trenger jeg plutselig reiseforsikring da? Anonymkode: 408a4...9c5 Nei, ikke om man tenker sånn. Men da kan jeg også si at jeg aldri har hatt noen alvorlige sykdommer/skader, så trenger skattepengene mine egentlig å gå til et solid helsevesen? Forsikring kjøper du for det som kan skje med deg, ikke for det som ikke har skjedd med deg til nå. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #37 Del Skrevet 16. juli 2021 Påkrevd skrev (1 time siden): Nei, ikke om man tenker sånn. Men da kan jeg også si at jeg aldri har hatt noen alvorlige sykdommer/skader, så trenger skattepengene mine egentlig å gå til et solid helsevesen? Forsikring kjøper du for det som kan skje med deg, ikke for det som ikke har skjedd med deg til nå. Det blir jo ikke det samme i det hele tatt. Det er jo ikke sånn at jeg plutselig er ute og reiser ved et uhell uten å vite om det. Anonymkode: 408a4...9c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 16. juli 2021 #38 Del Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det blir jo ikke det samme i det hele tatt. Det er jo ikke sånn at jeg plutselig er ute og reiser ved et uhell uten å vite om det. Anonymkode: 408a4...9c5 Jeg tror ikke du brått befinner deg i Indonesia uten å ane hvordan det skjedde nei, men som det er poengtert tidligere her, en reiseforsikring gjelder så fort du beveger deg utenfor ditt eget hjem. På Rema, på lokalpuben, sykkeltur eller i svømmehallen. Og da er mulighetene for at du plutselig befinner deg i en situasjon der du kan ha bruk for den større. Reiseforsikring dekket veldig mye mer enn det man tenker på med «reise». 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 16. juli 2021 #39 Del Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Dette! Det koster ikke mange kronene og få fraktet en bil fra sør til nord. Har en et nogenlunde nettverk skal det svært mye til for at ikke noen kjenner noen som kjenner noen som gidder å kjøre en bil for bensinpenger, matpenger, en overnatting og litt lommepenger for jobben. Det samme gjelder en ekstra flybillett, ikke de store summene. Og så lenge man oppholder seg i Norge burde dette gå helt fint. Har man ikke 10-15000 som en buffer til slike uforutsatte ting har man heller ikke råd til å kjøre på ferie fra nord til sør. Anonymkode: bf4ef...98e Det er ikke bare snakk om kostnader. Det er også snakk om at det skal ordnes og hvis man ligger mer eller mindre alvorlig syk hjemme eller på sykehuset så er det fint å få hjelp til slike ting. Da kan det også være greit å ha familie etc. der man trenger dem og ikke på vei til eller fra Finnmark for å hente en bil. Påkrevd skrev (3 minutter siden): Jeg tror ikke du brått befinner deg i Indonesia uten å ane hvordan det skjedde nei, men som det er poengtert tidligere her, en reiseforsikring gjelder så fort du beveger deg utenfor ditt eget hjem. På Rema, på lokalpuben, sykkeltur eller i svømmehallen. Og da er mulighetene for at du plutselig befinner deg i en situasjon der du kan ha bruk for den større. Reiseforsikring dekket veldig mye mer enn det man tenker på med «reise». Jepp! Jeg ble faktisk skadet i min egen hage og fikk dekket alt det offentlige ikke dekker (Medisiner, bandasjer etc. etc.) pluss et hyggelig plaster på såret (Ulykkesforsikringen som er inkludert i de fleste reiseforsikringer). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #40 Del Skrevet 16. juli 2021 Påkrevd skrev (28 minutter siden): Jeg tror ikke du brått befinner deg i Indonesia uten å ane hvordan det skjedde nei, men som det er poengtert tidligere her, en reiseforsikring gjelder så fort du beveger deg utenfor ditt eget hjem. På Rema, på lokalpuben, sykkeltur eller i svømmehallen. Og da er mulighetene for at du plutselig befinner deg i en situasjon der du kan ha bruk for den større. Reiseforsikring dekket veldig mye mer enn det man tenker på med «reise». Men er det så mange dyre situasjoner man plutselig kan befinne seg i hjemme i Norge? Hvis jeg blir skada, så regner jeg med at helsevesenet hjelper meg (bandasjer har jeg råd til selv). Jeg har ikke med meg så masse verdisaker og er ganske forsiktig med dem. Må være hvis jeg mister mobilen i do eller noe, men tror ikke jeg hadde fått meg til å få forsikringsselskapet til å betale for det. Har sjelden verdier for mer en et par tusen i bagasjen. Skumleste for meg er hvis jeg besøker noen på Østlandet og de vil dra på impulstur til Sverige/Danmark, eller noe. Kanskje jeg glemmer at jeg ikke er forsikra der 😬 Men ellers høres det bedre ut for meg å sette en hundrelapp i måneden på en tabbekonto enn å betale for reiseforsikring. (Beklager hvis jeg sporer av tråden, hvis det ikke var sånne som meg TS tenkte på. Men jeg blir "mast" på hele tiden om at alle må ha reiseforsikring, uten at jeg skjønner hva jeg skal med den.) Anonymkode: 408a4...9c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå