Gå til innhold

Til dere som ikke har reiseforsikring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har dere ikke det? Hva om dere blir syke eller trenger hjemtransport paga alvorlig ulykke? Har dere penger til og betale selv siden dere ikke har forsikret dere? 

Anonymkode: 17566...4ec

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mennesker som tror de er uovervinnelige, og som alltid går rundt og innbiller seg at "det skjer ikke meg". Inntil den dagen det gjør det, og de f.eks. blir kjørt ned av en motorsyklist på Kreta eller Miami Beach, og havner på sykehus med brukket rygg og knust hofte. Og du blir gjeldsatt for livet av sykehusregningen.

DA skriker de opp om at den norske staten må komme på banen og redde dem, og betale for helikopter-syketransport hjem igjen! 

Reis aldri noe sted uten forsikringen i orden, for all del! Det kan redde deg fra økonomisk ruin for resten av livet. 

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Mange har reiseforsikring gjennom kredittkort, og i EU så har man rett på fri helsehjelp.

Anonymkode: 8d312...793

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mange som har fått seg en vekker når de innser at  reiseforsikring er nødvendig også innad i Norge, eller på reise i EU. Man har rett til fri helsehjelp på linje med landets egne borgere når man har E111-kort, det betyr ikke at det er god helsehjelp man tilbys, og mange land i Europa har et delt helsevesen der det offentlige tilbyr svært laber hjelp, mens forsikringen dekker skikkelig helsehjelp i det private. I Norge er det ikke helsehjelp som kan bli dyrt, men dekking av ny hjemreise f.eks. Hvis man bor i Bergen, er på bilferie i Tromsø, der brekker man foten og må gå 6 uker med gips, ja da er det forsikringen som dekker at bilen din blir fraktet til Bergen og du selv satt på et fly. Uten forsikring må det fikses for egen lommebok. Eller om du reiser med Hurtigruten langs hele kysten og bli innlagt i Trondheim mens båten går videre, da er det reiseforsikringen som får deg hjem til Kirkenes igjen, uten forsikring må du betale selv. Mange som ikke tenker over slike scenarier, men jeg jobbet tidligere i akuttmottak der vi møtte den problemstillingen mange ganger hver sommer. Både nordmenn som ble syk/skadet langt hjemmefra, men også nordmenn som hadde blitt behandlet i utlandet og så overført hit når tilstanden tillot det. Og så er det selvfølgelig de som reiser til andre kontinent og tror det er bare å ringe ambassaden når de trenger hjelp, de fortjener helt ærlig ikke bedre når de droppet å betale et par tusen for en god reiseforsikring. 

Anonymkode: 67ea8...be7

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

I EU gjelder europeisk helsekort

Anonymkode: 6fe5f...4c3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Mange som har fått seg en vekker når de innser at  reiseforsikring er nødvendig også innad i Norge, eller på reise i EU. Man har rett til fri helsehjelp på linje med landets egne borgere når man har E111-kort, det betyr ikke at det er god helsehjelp man tilbys, og mange land i Europa har et delt helsevesen der det offentlige tilbyr svært laber hjelp, mens forsikringen dekker skikkelig helsehjelp i det private. I Norge er det ikke helsehjelp som kan bli dyrt, men dekking av ny hjemreise f.eks. Hvis man bor i Bergen, er på bilferie i Tromsø, der brekker man foten og må gå 6 uker med gips, ja da er det forsikringen som dekker at bilen din blir fraktet til Bergen og du selv satt på et fly. Uten forsikring må det fikses for egen lommebok. Eller om du reiser med Hurtigruten langs hele kysten og bli innlagt i Trondheim mens båten går videre, da er det reiseforsikringen som får deg hjem til Kirkenes igjen, uten forsikring må du betale selv. Mange som ikke tenker over slike scenarier, men jeg jobbet tidligere i akuttmottak der vi møtte den problemstillingen mange ganger hver sommer. Både nordmenn som ble syk/skadet langt hjemmefra, men også nordmenn som hadde blitt behandlet i utlandet og så overført hit når tilstanden tillot det. Og så er det selvfølgelig de som reiser til andre kontinent og tror det er bare å ringe ambassaden når de trenger hjelp, de fortjener helt ærlig ikke bedre når de droppet å betale et par tusen for en god reiseforsikring. 

Anonymkode: 67ea8...be7

Mye av dette du nevner er jo ikke store summene, jeg har råd til ny flybillett hjem. Hjemføring av bil kan man ordne via venner/familie. 

Jeg har brukket beinet i alpene, fikk gips på beinet, samboer kom ned og kjørte min bil hjem med meg. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker said:

Mange har reiseforsikring gjennom kredittkort, og i EU så har man rett på fri helsehjelp.

Men det er ikke like bra som forsikring fra forsikringsselskap. Skal en ha skikkelig god reiseforsikring skal en velge reise pluss.

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja men det er ikke det samme som forsikring fra forsikringsselskapet ønsker en og bli skikkelig forsikring så har en forsikring fra forsikringsselskapet og europesk helsekort dessuten dekker ikke europisk helsekort utenfor eu.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Mye av dette du nevner er jo ikke store summene, jeg har råd til ny flybillett hjem. Hjemføring av bil kan man ordne via venner/familie. 

Jeg har brukket beinet i alpene, fikk gips på beinet, samboer kom ned og kjørte min bil hjem med meg. 

Ok så om du får korona I utlandet og må bli værende I isolasjon skal du da betale for opphold selv? Og betale eventuell flybilett selv? Hva om du havner utenfor en ulykke? Om du ønsker og bli frakte tilbake til norge med privatfly så blir det meget dyrt om du ikke har reiseforsikring. Hva om du mister bagasjen din? Skal du kjøpe alt du har mistet selv for egen lomme? Hva om du blir frastjålet eiendeler? Skal du bare la det gå? Med forsikring får du dette dekket.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det dekker kun offentlige tjenester, som har varierende kvalitet i ulike land.

Det dekker ikke tyveri/skade i Norge. 

Bruk av kredittkort har så mange fallgruver at det ikke er verdt å prøve på en gang. Selv lunsjen du kjøper med "feil" kort kan gjøre at den ikke gjelder. 

Det dekker ikke hjemtransport ved sykdom og død - noe som kan komme på millioner. 

Anonymkode: d716b...fa1

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske mange som aldri reiser til utlandet.

Anonymkode: 23ae0...45e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det ikke greit å få dekket tapet om mobiltelefonen din blir stjålet på bybussen? 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke greit å få dekket tapet om mobiltelefonen din blir stjålet på bybussen? 

Alle folk bor ikke byen og ta buss.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Reiseforsikring gjelder fra du forlate huset. 

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Alle folk bor ikke byen og ta buss.

Men reiseforsikringen gjelder hvergang du er ute av hjemmet. Eller er du aldri utenfor hvor du bor?

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ok så om du får korona I utlandet og må bli værende I isolasjon skal du da betale for opphold selv? Og betale eventuell flybilett selv? Hva om du havner utenfor en ulykke? Om du ønsker og bli frakte tilbake til norge med privatfly så blir det meget dyrt om du ikke har reiseforsikring. Hva om du mister bagasjen din? Skal du kjøpe alt du har mistet selv for egen lomme? Hva om du blir frastjålet eiendeler? Skal du bare la det gå? Med forsikring får du dette dekket.

Ting kjøper jeg, har bare noen klær i bagasjen, er ikke så dyrt. Har ikke noen verdisaker utover mobil og den kan jeg kjøpe ny, trenger ingen overpriset iphone. Trenger ikke privatfly, holder med vanlig fly etter sykehusopphold. Hotell i utlandet er ikke så dyrt om man ikke trenger luksus.

På alle årene jeg ikke har hatt forsikring har jeg sikkert spart opp nok til å dekke dette uansett. Reiser ikke utenfor Europa uten forsikring. 

Endret av Nikitaspin
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Reiseforsikring gjelder fra du forlate huset. 

Men reiseforsikringen gjelder hvergang du er ute av hjemmet. Eller er du aldri utenfor hvor du bor?

Har jeg skrevet noe om at jeg ikke har reiseforsikring?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Nikitaspin said:

Trenger ikke privatfly, holder med vanlig fly etter sykehusopphold. Hotell i utlandet er ikke så dyrt om man ikke trenger luksus.

På alle årene jeg ikke har hatt forsikring har jeg sikkert spart opp nok til å dekke dette uansett. Reiser ikke utenfor Europa uten forsikring. 

Hvilken forsikring er det du har da? Du vet jo aldri om du kommer for en stor ulykke på reisen, og om du vil ha behandling og bistand I norge så må du ha reiseforsikring om ikke blir det dyrt. Jeg forsikre I hvertfall meg selv og mannen og barna mine now annet er uansvarlig

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Har jeg skrevet noe om at jeg ikke har reiseforsikring?

Utifra hvordan du skriver så tolkes det sånn ja.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Utifra hvordan du skriver så tolkes det sånn ja.

Da er du ikke veldig flink til å tolke.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Da er du ikke veldig flink til å tolke.

Du bagatilliserer argumentasjonene her om at reiseforsikring er viktig da er det ikke rart at det tolkes som at du ikke har forsikring du virker utrolig uvitende I hvertfall. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke reiseforsikring nei, og er ikke bekymret. Kjøper selvsagt reiseforsikring når vi drar til utlandet, som varer for perioden vi er på ferie. Heldigvis har vi aldri hatt bruk for det i utlandet, men er jo greit å ha forsikringa sånn i tilfelle. I Norge ser jeg ikke noe behov for å ha det. 

Anonymkode: 04176...015

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...