Gå til innhold

Lei x og samværsbrudd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Litt langt det her men må få noe råd. Han jeg var gift med og trodde jeg skulle være sammen med resten av livet som jeg har 4 barn med dro helt plutselig fra oss for ca 1 år siden. Det kom som et sjokk på oss siden jeg trodde vi hadde det fint sammen. Han traff ei ny ei og fortalte rundt hvor forelsket han var. Han hadde barna annenhver uke en stund og det gikk fint helt til ny-kjæresten flyttet til han med barnet sitt som er like gammelt som ene barnet vårt. Nå er det kun det barnet som er viktig. Våre felles barn driter han i og har avlyst ferien med de. Han sa han skulle jobbe men bilen står hele tiden hos dem. Hva kan jeg gjøre med det? Ungene er egentlig ikke interesert i være til han siden de har andre regler der enn  til meg men jeg kunne jo tenkt meg at de innimellom var til far siden jeg også vil ha ett liv utenom. Noen råd tiil meg? Barna er 2, 5,  12, 13 (litt forandret så det ikke blir gjenkjent) 

Anonymkode: e1b02...732

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han vil ikke ha dem, de vil ikke være der, skjønner ikke problemet. Eller «problemet» er at du ønsker avlastning? Skaff deg barnevakt.

Anonymkode: 3bf17...1ab

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingenting du kan gjøre ut over å søke bidrag som samsvarer med faktisk samvær.

Anonymkode: 44623...21f

• Liker 9
Skrevet

Forstår godt du ønsker at faren skal bidra. Både for ungenes skyld, men selvfølgelig også slik at du får litt avlastning. Du har tross alt ikke fått disse ungene alene!!

Du får desverre gjort lite med det her og nå. Jeg ville sendt inn krav gjennom NAV slik at betalingene viser igjen hvor lite han faktisk har ungene. Kunne du brukt noe av de på fast barnevakt en gang i uken slik at du fikk noen timer for deg selv? Kanskje du har søsken/foreldre, eksen din sin familie som ønsker å være sammen med barna?

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har barnevakt om jeg trenger. Ordela meg litt feil ser det ut for. FØR den nye samboeren og ungen hennes kom tilflyttandes elsket de å være til pappan sin. Når den nye kom ble det skjermtid de måtte legge seg tidlig og ting unger ikke helt liker. Jeg har lagt til rette for aboslutt alt men når han sier han jobber og jeg vet bilen er hjemme synes jeg det blir for opplagt at han ikke vil ha dem.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har barnevakt om jeg trenger. Ordela meg litt feil ser det ut for. FØR den nye samboeren og ungen hennes kom tilflyttandes elsket de å være til pappan sin. Når den nye kom ble det skjermtid de måtte legge seg tidlig og ting unger ikke helt liker. Jeg har lagt til rette for aboslutt alt men når han sier han jobber og jeg vet bilen er hjemme synes jeg det blir for opplagt at han ikke vil ha dem.

Det er mange barn og kansje krevende om far ikke er helt på bana med grensesetting. Virker som han har funnet en dame som setter grenser. Hun ser nok at det er kaos med fire barn da og at far ikke mestrer kaoset og at det er hun som må sette foten ned for å kunne mestre sin egen rolle som mor.

Men går det egentlig bra om bare stemor setter grenser? Tror ikke det.

Men kansje dere trenger å snakke ut? Hva ønsker de voksne. Hva ønsker barna. Og hva er rettferdig? 

De på 2-5 har feks en typ skjermtid. De på 6-9 en typ skjermtid. Og de større barna har egen. Barna trenger et mannlig forbilde, helt klart. Så hvordan kan dere samarbeide godt ? 

Anonymkode: 29bff...ed5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil gjerne snakke om ting, men x setter seg på bakbeina og nekter flere ganger hos familievernkontoret da blir det jo håpløst. Vi var enige om å få de her ungene så stikker han så fort et kvinnfolk vil ha han. Jeg trur den nye er den som ikke vil ha ekstra unger og at hun har bedt han ikke ha dem. Hu er visst så langt jeg vet veldig egoistisk og fokusert på eget barn mens våre barn er uønsket.

Skrevet

Du kan nok ta det helt med ro TS 😉 Han kommer nok luskende tilbake om en stund når "forelskelsen" og spenningen har gitt seg med hun nye han har funnet seg. Da vil han ha tilbake familien og det trygge livet han hadde før. Jeg vet ikke hvor gammel han er, men det høres ut som en liten midtlivskrise. Hva ga han som grunn for å flytte?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han mente vi hadde hatt det dårlig lenge. Hvordan han får det til å stemme når minsta ikke helt er to år veit jeg ikke. Vi hadde et godt liv i lag. Vi fant på ting i lag, vi dro på romantiske ferier. Alle mente jeg burde holde på han og omvendt fordi vi passet så godt ilag. Kan hende ja, at han trengte litt spenning. Jeg vet ikke om jeg tar han tilbake når han kommer. Da skal han få lov til å kryp lenge for meg i  såfall.

AnonymBruker
Skrevet

Vær glad du er kvitt søppelet. Tyn han for alle penger han har via det offentlige og vis hvem som er sjefen. Utrohøna hans skal nok få føle hvor artig det vil bli å være stemor fremover og hvor du er kompromissløs. Det blir lite sydenturer, smykker og kos fra en fyr som må betale 4 fulle barnebidrag.. hoho! og da mister hun nok interessen fort!! Det blir ikke det samme med en blakk hverdag som med et lidenskapelig affære på byens hotelsuiter.. Noen folk fortjener sin karma, så du kan kutte ut å være people pleaser- nå er det ungene DiNE som kommer først og deretter deg. 😉 Aldri snakket ondt ord om barnefar foran barna, men make him pay! ;)

Anonymkode: a6e48...cef

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Kanelisvingen skrev (9 timer siden):

Du kan nok ta det helt med ro TS 😉 Han kommer nok luskende tilbake om en stund når "forelskelsen" og spenningen har gitt seg med hun nye han har funnet seg. Da vil han ha tilbake familien og det trygge livet han hadde før. Jeg vet ikke hvor gammel han er, men det høres ut som en liten midtlivskrise. Hva ga han som grunn for å flytte?

HAN VAR UTRO

Anonymkode: aa52c...977

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...