AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #1 Skrevet 15. juli 2021 Ønsker å vite hva som hjelper deg når du får tunge dager ? Anonymkode: bc24f...49b
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #2 Skrevet 15. juli 2021 En joggetur/gåtur med lydbok, deretter en lang dusj, god sunn mat og te. Legger meg tidlig og leser litt. Anonymkode: 1fc88...f87
Scoops Skrevet 15. juli 2021 #3 Skrevet 15. juli 2021 Jeg prøver å komme meg ut å være i aktivitet da jeg vet det hjelper meg gjennom de tunge dagene, er ikke alltid jeg klarer det og da ender det som oftest opp med at de periodene varer litt lengre. 1
Måneskinn Skrevet 15. juli 2021 #4 Skrevet 15. juli 2021 Det kommer litt an på. Men noen ganger liker jeg å dyrke det. Trist musikk, tenkte negatitvt og bare grave meg ned i det. Vet at ved å akseptere følelsene mine går det fortere over
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #5 Skrevet 15. juli 2021 Jeg trener. Helst en løpetur på fjellet, evt. annen kondisjonstrening. Styrketrening fungerer ikke like godt på dårlige dager. Men endorfiner som kommer med kondisjonstrening hjelper enormt på humøret og hvordan jeg føler meg. Anonymkode: 2901d...7cb
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #6 Skrevet 15. juli 2021 Tur utendørs i naturen er best botemiddel for meg, og styrketrening. Være alene Takler slike ting best selv, psykolog var ikke noe for meg. Anonymkode: 06f17...861
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #7 Skrevet 15. juli 2021 Måneskinn skrev (1 time siden): Det kommer litt an på. Men noen ganger liker jeg å dyrke det. Trist musikk, tenkte negatitvt og bare grave meg ned i det. Vet at ved å akseptere følelsene mine går det fortere over Eller du tror det går fortere over. Dette er så kontraproduktivt at det er flaut å lese. Vis til en studie hvor det faktisk anbefales å dyrke, tenke negativt og grave seg ned. TS, still deg heller spørsmålet, hva kan jeg gjøre for å ikke komme så langt ned? Rådene til dette er krystallklare: - Alt starter med God søvnhygiene, legg deg og stå opp til samme tid. Ettermiddagshvil er for gamle mennesker, ikke unge. Ikke ta med mobil eller nettbrett i senga. Ta heller frem en god bok. - Hold deg unna rusmidler - Spis regelmessig, og spis sunt - Hold deg i aktivitet, mosjonering eller trening. Det er påvist at en tur i naturen gir samme hormonforandring i kroppen som antidepressive så det er noe å ha i bakhodet - Ikke isoler deg, og ikke dyrk negative tanker. Få tankene over på noe annet. - Vær sosial, i hvert fall så mye du har kapasitet til. Anonymkode: fc5ea...6f1
Måneskinn Skrevet 15. juli 2021 #8 Skrevet 15. juli 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Eller du tror det går fortere over. Dette er så kontraproduktivt at det er flaut å lese. Vis til en studie hvor det faktisk anbefales å dyrke, tenke negativt og grave seg ned. flaut å lese? Ja nå har jeg hørt det og. Føles det godt å gjøre narr av andre?? ..... Hva som er anbefalt driter jeg en lang marsj i, jeg gjør det som funker for meg jeg. Jeg har ingen studier å vise til, for jeg viser bare til meg selv! JEG føler at det går fortere over når jeg hengir meg til følelsene og lar det overta - om enn for en kort periode. Det har jeg da lært i terapi av psykologer og andre, at ved å akseptere følelsene og anerkjenne at det er som det er, så går ting fortere og lettere over. Det funker for meg, noen ganger. Andre ganger er det omvendt.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #9 Skrevet 15. juli 2021 Jeg har hele tiden ønsket å komme i aktivitet og tror det hadde hjulpet mye på depresjonen. Men det er vanskelig når jeg har sosial angst og nesten ikke tørr å gå ut, ikke har bil eller noen å gå med. Å gå/jogge alene for meg føles helt umulig. Dette er noe kun folk med angst forstår, så trenger ingen tilbakemeldinger som "det er jo bare å komme deg ut og jogge i vei". Har prøvd litt hjemme trening, men skulle gjerne heller vært ute... Anonymkode: f5fb0...9c0 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #10 Skrevet 15. juli 2021 Jeg gråter/hulker/synes synd på meg selv i ett døgn eller to. Og så tar jeg meg sammen og kommer meg over det. rått og brutalt, og jeg vet jeg blir halshugget forbi mene/skrive det, folk kan mene at det ikke alltid bare er «å ta seg sammen», at jeg ikke har vært gjennom noe tøft her i livet som takler motgang på denne måten. Sannheten er at jeg har levd et vanskeligere liv enn de fleste, og grunnen til at jeg står oppreist og lever et godt liv er nettopp fordi jeg har evnen til «å ta meg sammen», kjempe for meg selv, de jeg har nære og kjære, og å fokusere på det som tross alt er viktig her i livet. så enkelt forklart; når jeg er langt nede fokuserer jeg på å ikke la meg knekke, jeg løfter hodet og lar meg ikke bli dratt ned av egne følelser. Anonymkode: 8dc37...48a 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #11 Skrevet 15. juli 2021 7 hours ago, Måneskinn said: Det kommer litt an på. Men noen ganger liker jeg å dyrke det. Trist musikk, tenkte negatitvt og bare grave meg ned i det. Vet at ved å akseptere følelsene mine går det fortere over Sånn gjør jeg også. Funker for meg. Anonymkode: 39f69...f56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå