Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har to døtre. Storesøster kunne bruke samme klær i sikkert én uke, for hun ble aldri skitten som baby, og vi hadde aldri uhell gjennom bleier en eneste gang. Med lillesøster på nå 6 mnd er det helt krise! Bæsjer hun i bilen, så rekker vi ikke engang å stoppe før det har lekket gjennom bleien, ned i bilstolen og rent ned i bilsetet under 🤢 Dette har skjedd ved flere gsnger, hun blir sittende i en dam av bæsj! Prøvd flere bleietyper, det samme skjer. På stellebordet og hun tilsynelatende er ferdig med å bæsje, så skjer det stadig vekk at jeg løfter stumpen for å legge under ny bleie at det sprutbæsjes utover hele armen min og nedover gulv og vegger. 
Hun har også gulpet ned alt vi eier. Sofa, gulvtepper, senger, gulv, oss, og seg selv flere ganger om dagen. Hun må skiftes på mange ganger om dagen pga gulp. Møbler og alt lukter surt. Har gulpekluter overalt, men hun klarer alltid å lure oss. Blir sprø! Var jeg heldig med første, er det normalt at babyer er som lillesøster?? Alt er så ekkelt og møkkete her at jeg blir gal!

Anonymkode: 0f865...7c7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det høres voldsomt ut😳 kan hun ha allergi?

Anonymkode: c0cca...f59

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette høres ikke normalt ut. Ville absolutt tatt det opp med lege og utredet for matallergi.

Anonymkode: 728e1...d60

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Dette høres ikke normalt ut. Ville absolutt tatt det opp med lege og utredet for matallergi.

Anonymkode: 728e1...d60

Hun er sjekket for allergi ja. Og lege sier det er helt normalt med løs avføring.. synes også det ikke virker normalt :( hun får mme, så den skulle vel vært litt fast? 

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke avføringen endret seg etter at dere startet med fast føde? (Som jeg regner med dere gir siden hun er 6 mmd og får mme)

Er den vannaktig er bare løs kornete babyavføring? Har du forsøkt ulike typer mme? Ulike typer grøt?

Når det gjelder bleier har du forsøkt en annen størrelse og ikke bare annet merke? 

Vi har veldig tynne babyer og må stramme bleiene så mye at tapen overlapper helt, har prøvd de fleste bleietypene (har dog aldri hatt problemer med bæsjelekkasjer) og synes Libero Touch sitter best på våre.

Anonymkode: 0c2ce...682

AnonymBruker
Skrevet

Vi har også hatt en av hver, bare at det var storesøster som gulpet og hadde hyppige tilfeller av "nakkebæsj". Med lillesøster kan jeg ikke huske at det har vært en eneste bleielekkasje, utenom en periode hvor det ofte ble om natten, og hjalp å bytte bleiestørrelse. Det jeg kan komme på av forskjeller er at lillesøster er rundere enn storesøster var, så kanskje det påvirker hvordan bleiene sitter. I tillegg bæsjer hun sjeldnere og på en annen måte om en kan si det slik. Begge har gulpet, men det var mer forutsigbart med den yngste. Begge ble fullammet til 5 mnd., ingen av dem har noen  allergier. 

Anonymkode: 6bb3c...512

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Har to døtre. Storesøster kunne bruke samme klær i sikkert én uke, for hun ble aldri skitten som baby, og vi hadde aldri uhell gjennom bleier en eneste gang. Med lillesøster på nå 6 mnd er det helt krise! Bæsjer hun i bilen, så rekker vi ikke engang å stoppe før det har lekket gjennom bleien, ned i bilstolen og rent ned i bilsetet under 🤢 Dette har skjedd ved flere gsnger, hun blir sittende i en dam av bæsj! Prøvd flere bleietyper, det samme skjer. På stellebordet og hun tilsynelatende er ferdig med å bæsje, så skjer det stadig vekk at jeg løfter stumpen for å legge under ny bleie at det sprutbæsjes utover hele armen min og nedover gulv og vegger. 
Hun har også gulpet ned alt vi eier. Sofa, gulvtepper, senger, gulv, oss, og seg selv flere ganger om dagen. Hun må skiftes på mange ganger om dagen pga gulp. Møbler og alt lukter surt. Har gulpekluter overalt, men hun klarer alltid å lure oss. Blir sprø! Var jeg heldig med første, er det normalt at babyer er som lillesøster?? Alt er så ekkelt og møkkete her at jeg blir gal!

Det der høres ikke friskt ut, du må sjekke om hun tåler melke /mme. 
Og jeg skjønner godt at du syns det ee mye! 

Anonymkode: a8328...00d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...