Gå til innhold

Hvor ofte bytter dere puter, altså kjøpet nye?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og hvor ofte, evt hva gjør dere ang vask og vedlikehold?

Anonymkode: 73b9c...2d9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En gang årlig

Anonymkode: 8047a...277

AnonymBruker
Skrevet

Hodeputer eller pynteputer? Hodeputer vaskes og tromles jevnlig, men jeg må innrømme at vi sjeldent kjøper nye. Pynteputer vaskes trekkene på nå og da. Og går jeg lei puttes dem på finn.

Anonymkode: d4a6d...333

Skrevet (endret)

Mener du sengeputer eller sofaputer?

Jeg prøvde å vaske trekket til mine tidligere sofaputer i fjor en gang, men det tålte de dårlig, enda jeg kjørte dem på finvask. Fargen bleknet skikkelig, og et av trekkene ble også skjoldete. Endte med å bytte dem ut i nye puter og trekk.

Sengeputene, altså de vi sover med, byttet jeg ut nå for en uke siden, faktisk. Kjøpte nye på et tilbud (Høie puter), og jeg ser at iflg. kvitteringen på de gamle hodeputene at de var bare tre år gamle. Men den sønnen min sov med var gulnet og flekkete av svette allerede, så på tide og bytte. For vask av sånne puter går dårlig, er min erfaring. De blir klumpete og ikke gode å sove på etterpå. Så de skiftes ut i stedet (syntetiske puter, ikke dun for de blir så flate)

Endret av Million
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hodepute - de varer lett i 3-4 år for meg, skulle ønske de varte enda lengre.

Sofaputer - de jeg har nå har jeg hatt i 6-7 år, og har ingen planer om å bytte dem ut enda. Har tenkt å kjøpe et nytt cover da, har hatt samme i alle de årene :) Putene brukes aktivt, har ingen pynteputer eller ekstraputer.

Anonymkode: 2433d...d57

• Liker 1
Skrevet
11 hours ago, Million said:

Mener du sengeputer eller sofaputer?

Jeg prøvde å vaske trekket til mine tidligere sofaputer i fjor en gang, men det tålte de dårlig, enda jeg kjørte dem på finvask. Fargen bleknet skikkelig, og et av trekkene ble også skjoldete. Endte med å bytte dem ut i nye puter og trekk.

Sengeputene, altså de vi sover med, byttet jeg ut nå for en uke siden, faktisk. Kjøpte nye på et tilbud (Høie puter), og jeg ser at iflg. kvitteringen på de gamle hodeputene at de var bare tre år gamle. Men den sønnen min sov med var gulnet og flekkete av svette allerede, så på tide og bytte. For vask av sånne puter går dårlig, er min erfaring. De blir klumpete og ikke gode å sove på etterpå. Så de skiftes ut i stedet (syntetiske puter, ikke dun for de blir så flate)

Jeg kjøper også syntetiske puter, og er enig med deg i at de blir klumpete etter vask. Selv om jeg bruker "baller" i tørketrommelen. Jeg kjøper nye når putene ser ut som om de trenger å skiftes.

Putebeskyttere (Innertrekk) som jeg tar av og vasker på 60 eller 90 grader er topp. De gir sikkert puta et års ekstra levetid.

resampler.aspx?type=display&src=85102301

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Og hvor ofte, evt hva gjør dere ang vask og vedlikehold?

Anonymkode: 73b9c...2d9

Kjøpe nye. MÅ man kjøpe nye? Hvorfor må man det? Mine er fra 1850 :jolie:

Anonymkode: f2d01...bd5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker de fra Jysk som heter Høie downfeel. Så de har jeg fire stykker av i senga. Regner med det skal holde meg med puter ihvertfall 10 år fremover. 

Vasker puten to ganger i året og bytter ca hvert tredje år. 

Anonymkode: 1c4a8...f89

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg elsker de fra Jysk som heter Høie downfeel. Så de har jeg fire stykker av i senga. Regner med det skal holde meg med puter ihvertfall 10 år fremover. 

Vasker puten to ganger i året og bytter ca hvert tredje år. 

Anonymkode: 1c4a8...f89

Den er skikkelig god, den puta! Det er den jeg har også, Høie Downfeel. Jeg har den tjukkeste, 950 gram (den finnes i 750 også, tror jeg det var)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper Sponheim si aldri nye. Har dunputer som er 20 år gamle.

Anonymkode: 593ec...ca8

AnonymBruker
Skrevet

Sponheim??? Så og si aldri*

Anonymkode: 593ec...ca8

AnonymBruker
Skrevet

Bytter ca hvert 3-4 år. 

Vasker og tromler 2 ganger i året - samtidig som vi bytter mellom sommer- og vinterdyne. 

Anonymkode: c41d4...319

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...