AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #1 Skrevet 14. juli 2021 Heisann. Jeg ønsker å bli gravid. Jeg er sykepleier og jobber som tilkallingsvikar. Jeg tar ofte vakter via Mingat, i tillegg til at jeg blir spurt av sjefen om å jobbe ekstra vakter. Har man rett til foreldrepenger når man er kun tilkallingsvikar? Eller må man ha fastjobb for å ha rett til det? Det er 0.99% sjanse for å få fastjobb der jeg jobber nå. Jeg tjener svært godt + stortrives og ønsker ikke å bytte jobb. Anonymkode: 34d56...a58
Gidavmeg Skrevet 14. juli 2021 #2 Skrevet 14. juli 2021 Du har rett til foreldrepenger om du har jobbet så så mye. Har ingenting med om du er vikar eller fast ansatt, men om du har tjent over en grense. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #3 Skrevet 14. juli 2021 Du har rett på foreldrepenger om du oppfyller kravene for opptjening. Dvs inntekt de siste 6/10 mnd og inntekt på mer enn 1/2 G i året. Hvor mye du vil få utbetalt avhenger av hva du har tjent. Dersom lønnen din har vært variabel vil nav foreta et snitt basert på en periode over flere mnd. Anonymkode: e4fff...432 5
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #4 Skrevet 15. juli 2021 Tusen takk for svar! Ts. Anonymkode: 34d56...a58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå