Gå til innhold

barnet mitt vil at jeg skal bruke uvanlige pronomen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Realverdien skrev (5 timer siden):

Bestemor jobbet som tjenestepike da hun var ung. Da het herskapet 'De' og 'Dem'. Mens hun het 'du'. 

Tipper det hadde vanket noen ørevarmere fra'a om jeg kom som 11 åring og krevde å tiltales som De. 

Akk ja. Om man bare kunne få sittet på bestemors fang igjen. Alt mulig kunne hun lære oss. Trasig at gærne aktivister på TikTok har tatt over den jobben...

Du var da bare til dem en var dus med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har også en elleveåring.

Som plutselig fikk ei venninne som ser på seg selv som ikke-binær (aldri hørt uttrykket før ungen min kom og fortalte at «venninna mi er non-binary hun» eh, HVA? «Ja og hun er lesbisk og vil at vi skal være kjærester, jeg tror jeg er bi. Regnbuer og unicorns er så fine, så nå vil jeg ha regnbuesoverom, og regnbueflagg og jeg vil være med på pride og vi skal lage valentineskort til hverandre med masse hjerter på og ha pizzadate.  Jeg har fortalt de i klassen min at jeg er bi også, akkurat som hun kule på tiktok, hun er så morsom!» 😳 «Venninna mi har klippa seg kort nå og farget håret mørkeblått og går i bare sorte klær» altså… venninna hennes skriker etter oppmerksomhet og å bli sett… 

Det ble en alvorsprat og det kom frem mye mer med denne jenta enn hva jeg skal skrive her, men det VIKTIG å lede de inn på rett vei, den trenden på tiktok ødelegger! Man er ikke homofob fordi om man syns denne trenden om å være homofil og «annerledes» blant ungene våre har gått for langt. På den skolen hun venninna går på, er det en «trend» om å være bifil. Altså, en skikkelig alvorsprat og en stor dose realisme måtte til. Når de er elleve år skal de heller ikke være opptatt av sånne ting, en elleveåring vet ikke hva de er enda. 

Anonymkode: 4c26f...270

Noen 11 åringer vet.

Allerede når ene barnet mitt var 3 visste jeg det var homofilt

Anonymkode: 0c06f...d6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (4 minutter siden):

Du var da bare til dem en var dus med

Ikke slik bestemor fortalte det. Dette var på landet. Og hun jobbet i fjøs og inne i huset for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er galskap. Ta grep, vær tydelige voksne og sett en stopper for dette tøvet NÅ.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg har ei 11-åring selv, og hun har fortalt at det er flere i klassen som har kommet ut som lesbiske og homofile - og to i klassen vil bli kalt "hen". Jeg spurte hva hun tenkte om at det var så mange i klassen som gikk ut med dette, og hun sa at hun at hun trodde kanskje at mange av jentene gjorde det fordi det var "kult". Men hun skjønte ikke helt hvorfor det var kult. Kanskje fordi det var anderledes, mente hun. Og jeg må si meg enig med min datter. 

Det har nok mye med å ha noe interessant ved seg, men samtidig så må en jo ta det seriøst og når barna kommer med slikt. Men jeg føler kanskje du, TS, har latt barnet hjemme hos dere dundre og styre som hen vil - uten at dere har snakket ordentlig om det hele veien. Kanskje snakke litt med 11-åringen deres om sosiale medier og den påvirkningskraften den har? 11-åringen her i hus får bare se på Tiktok sammen med meg, nettopp fordi vi kan snakke om det som kommer opp. Hun får ikke ha det på sin egen telefon. 💁‍♀️

Anonymkode: dc30c...584

Det er nettopp dette. De tror det er «kult». 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

På starten når vi glemte oss fikk vi dører slengt i trynet og surt barn 24/7. vil heller bli vant til nye pronomen enn å såre barnet mitt hele tiden og potensielt ødelegge den mentale helsa deres. Uansett kan man ikke skifte til et tredje juridisk kjønn i norge. så da blir det en lang periode med såring av følelser.

TS

Anonymkode: 8d6df...8be

Dette høres ikke normalt ut. Jeg ville vurdert å kontakte psykolog. 

Anonymkode: c1067...216

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kit og pup blir sett på som seksuelle pronomen. Hadde ikke godtatt det med mitt barn. Har selv et barn som er trans og vet for et minefelt det kan føles å navigere seg gjennom. Men akkurat der tror jeg ikke ditt barn helt vet hva det betyr.

Kit/Kitty og pup/puppy er også mye brukt i BDSM og DDLG.

Anonymkode: 8b82b...cbe

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Kit og pup blir sett på som seksuelle pronomen. Hadde ikke godtatt det med mitt barn. Har selv et barn som er trans og vet for et minefelt det kan føles å navigere seg gjennom. Men akkurat der tror jeg ikke ditt barn helt vet hva det betyr.

Kit/Kitty og pup/puppy er også mye brukt i BDSM og DDLG.

Anonymkode: 8b82b...cbe

Herregud for en verden…..

jeg lekte med dukker som 11 åring…..😳

Anonymkode: 9fab1...090

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lol. Hvilke foreldre lar 11-åringen bestemme over dem?

Anonymkode: fd686...c59

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har også en elleveåring.

Som plutselig fikk ei venninne som ser på seg selv som ikke-binær (aldri hørt uttrykket før ungen min kom og fortalte at «venninna mi er non-binary hun» eh, HVA? «Ja og hun er lesbisk og vil at vi skal være kjærester, jeg tror jeg er bi. Regnbuer og unicorns er så fine, så nå vil jeg ha regnbuesoverom, og regnbueflagg og jeg vil være med på pride og vi skal lage valentineskort til hverandre med masse hjerter på og ha pizzadate.  Jeg har fortalt de i klassen min at jeg er bi også, akkurat som hun kule på tiktok, hun er så morsom!» 😳 «Venninna mi har klippa seg kort nå og farget håret mørkeblått og går i bare sorte klær» altså… venninna hennes skriker etter oppmerksomhet og å bli sett… 

Det ble en alvorsprat og det kom frem mye mer med denne jenta enn hva jeg skal skrive her, men det VIKTIG å lede de inn på rett vei, den trenden på tiktok ødelegger! Man er ikke homofob fordi om man syns denne trenden om å være homofil og «annerledes» blant ungene våre har gått for langt. På den skolen hun venninna går på, er det en «trend» om å være bifil. Altså, en skikkelig alvorsprat og en stor dose realisme måtte til. Når de er elleve år skal de heller ikke være opptatt av sånne ting, en elleveåring vet ikke hva de er enda. 

En 11-åring skal heller ikke ha tik-tok -just sayin…

Anonymkode: 23004...af9

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For mange unge er dette en slags lek. Spennende for dem å se om og hvor mye de kan "tvinge"/presse voksne til å si ting som egentlig faller unaturlig for oss.

Anonymkode: 01162...1b7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror det er en trend.

Naa har jeg venner som er homofile og trans, og mye respekt for dem. Men noe er det som skjer. Noen vil ha oppmerksomhet og bruker dette. I fjor bodde jeg sammen med tre personer, hvor en var homofil ( den tror jeg paa), ei var bifil, og ei var " romantic asexual". Dette er toys!

Anonymkode: aeadf...6bb

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Lol. Hvilke foreldre lar 11-åringen bestemme over dem?

Anonymkode: fd686...c59

Hehe, du ville nok bli overrasket over hvor mange 3,4,5-åringer som bestemmer over hele familien. 

Anonymkode: 23032...3ff

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg får helt angst av hele dette opplegget men at man skal kalle ungen noen annet som dem har funnet på nettet.

Selv hadde jeg satt greit, men da skal faen meg jeg tituleres med "O ærbødige og kongelige hersker som vandrer på jorden"

Og jeg hadde laget et helvete hver gang det ble glemt....

Anonymkode: c5f3c...c4c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg ansiktsuttrykket hvis jeg kom hjem til mine foreldre og ba om å bli omtalt som «kit». Tror de hadde sprutet ut i latter, og med god grunn.. jeg skjønner hva folk mener nå med at dette har gått for langt. Helt ok å være trans (da definerer de seg jo som han eller hun, evt hen), men kit? Hvordan skal dette gå hvis det bare kommer flere og flere nye pronomener? Verden har gått av skaftet. :blink:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...