Gå til innhold

barnet mitt vil at jeg skal bruke uvanlige pronomen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skjønner du virkelig ikke at du ødelegger ungen din ved å gi etter for dette tøyset?

Anonymkode: 6595a...6f1

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hadde jeg hatt en sånn unge i omgangskretsen ville den blitt unngått så langt det er mulig. Orker ikke veie mine ord på gullvekt, samt risikere raserianfall fra indignert unge samt formaninger fra helikopterforeldre dersom feil pronomen brukes. 

Anonymkode: 6674e...9a6

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kit/kitself? Har det med katter å gjøre?

Kanskje kit er som katten Nano. Prøv å for kit med kattemat. 

Anonymkode: 6b49c...e43

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har en unge på 11 som identifiserer som ikke-binær, vet ikke om det er 100% seriøst mtp. alderen, men vi respekterer jo sånt som nytt navn og standard kjønnsnøytrale pronomen.

Må si at det var vanskelig å først ta inn det med ikke-binær, for å så måtte ta inn det med navn og så pronomen. Ikke minst å måtte fortelle det til hele slekta som ikke hører etter. Nå har derimot ungen min bestemt seg for nye pronomen som visstnok skal være kit/kitself. Ungen sier at vi skal fortelle det til hele familien igjen, men så lenge slekta såvidt klarer å respektere hen pronomen blir det et mareritt med sånne uvanlige pronomen.

Mannen er dårligere enn meg på det nye navnet og kjønnsnøytrale ord. Vi har ikke sett slekta på måneder fordi vi ikke kan ta med ungen fordi det er så vanskelig for de å huske navn og pronomen.

Litt frustrert. Har lyst til å vær en støtte til ungen min, men samtidig føler jeg det begynner å gå over streken? Mannen er enig med at det begynner å gå litt for langt.

Anonymkode: 8d6df...8be

Litt av en problemstilling for en 11'åring. 

Når jeg var 11 år sprang jeg rundt som en hjerneløs høns på fotballbanen, spilte pog, lekte "boksen går" osv. helt uten å ha reflektert noe særlig over viktige problemstillinger i livet, herav inkl. kjønn og legning. Og et pronomen liksom.. hva var det? 

Poenget mitt er om 11'åringen egentlig vet hva hen holder på med? Hvor henter barna dette ifra? Og bør dere legge så mye i det? Barnet er 11 år og er enda et barn.... Jeg tenker dere bør være forsiktig med å dra det for langt for tidlig. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

På TikTok og andre steder på nett der tenåringer og yngre henger, blir dette bare en større og større trend. Jeg ser også flere poster med kvinner som nå er 20 og angrer på at de fjernet brystene da de var 18! 

Definisjonen av kvinne er nå så snever, at man må være 100% feminin, eller så er man ikke kvinne. Og unge barn har ikke lyst å identifisere seg med å være sex objekt, og ha en only fans, så da er det eneste de føler de kan gjøre er å si at nei, jeg er ikke jente, jeg er ikke kvinne. 

Anonymkode: 690b5...aa5

Hvor kommer det fra? Det er i den virkelige verden ikke normalt at kvinner er 100% feminine. Å ha onlyfans er iallefall ikke normalt. At noen har det ja men langt ifra noe "alle har". 

Og så blir folk hissige på oss som ikke støtter pride villt og uhemmet. :sukk:

For ts så er det beste rådet at foten må settes ned. Som ung på 90 tallet, før pride og homobevegelsen ble kjent, var det en jente i vår klasse som byttet navn og fødselsdato annenhver uke. Gjett om noen orket å henge med henne? Vi orket ikke. Hun var venneløs  resten frem til hun flyttet fra byen etter vgs. Tror ikke hun har så mange venner nå heller. Iallefall, hun krevde jo også at klasselisten skulle oppdateres etter hennes ønsker. Hun leverte inn prøver og hjemmeoppgaver med sine nye navn. Vi ble invitert I bursdag vinter og vår. Til slutt fikk hun tydelig beskjed av en lærer mens hele klassen hørte på (og jeg tenker det var en grunn til at læreren ville vi skulle høre det) om at heretter var det fødenavn som gjaldt frem til hun kom med ett skriv fra folkeregisteret om at navnet var byttet. Samme med fødselsdagen.  Hun ble møkksur men det gikk over. Hun er fortsatt kvinne i dag, litt mandig men kvinne.

Anonymkode: 4b3de...df1

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sosial smitte gjennom sosiale medier. Man oppnår også en sterk gruppetilhørighet på nettet hvor man sammen kan rase mot hvor teite alle «cis»-personer er og hvor undertrykket man er. 

Anonymkode: 1f119...570

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Frontallappen er ikke moden før hun er sånn ca 18-21. 

alt tillot tøys før den tid bør selvsagt ikke tas på alvor. Og det er for å beskytte henne selv. 

Anonymkode: 9fab1...090

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har en unge på 11 som identifiserer som ikke-binær, vet ikke om det er 100% seriøst mtp. alderen, men vi respekterer jo sånt som nytt navn og standard kjønnsnøytrale pronomen.

Må si at det var vanskelig å først ta inn det med ikke-binær, for å så måtte ta inn det med navn og så pronomen. Ikke minst å måtte fortelle det til hele slekta som ikke hører etter. Nå har derimot ungen min bestemt seg for nye pronomen som visstnok skal være kit/kitself. Ungen sier at vi skal fortelle det til hele familien igjen, men så lenge slekta såvidt klarer å respektere hen pronomen blir det et mareritt med sånne uvanlige pronomen.

Mannen er dårligere enn meg på det nye navnet og kjønnsnøytrale ord. Vi har ikke sett slekta på måneder fordi vi ikke kan ta med ungen fordi det er så vanskelig for de å huske navn og pronomen.

Litt frustrert. Har lyst til å vær en støtte til ungen min, men samtidig føler jeg det begynner å gå over streken? Mannen er enig med at det begynner å gå litt for langt.

Sånn går det når man overlater internett til å oppdra barna.

Anonymkode: f13f8...88a

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sett deg ned med barnet, og be h*n om å forklare grundig, med egne og norske ord, hva som menes. Barnet må kunne beskrive hva som gjør at barnet ikke føler seg som jente eller gutt. Få frem om det er manglende vilje/forståtte evne til å leve opp til et urealistisk bilde av hva jente/kvinne er. Åpne for at jenter kan være forskjellige og like forskjellige ting, selv om de er jenter. De kan gå i dress og leke cowboy og fiske og sykle fort. Det er ikke sånn at de tingene barnet ønsker, er forbeholdt ett av kjønnene. 

Sannsynligvis kjenner ikke barnet dybden i dette med identitet, og bruker dette til å vokse og utvikle seg, se om hun kan styre samfunnet/familien til å etterkomme hennes minste vink. 

Om barnet virkelig er moden nok til å faktisk forstå konseptet her (jeg tror personlig at vi hadde sluppet hele dette med "ikkebinær" dersom vi hadde gitt begge kjønn rom til å ha flere sider - det er ingen i hele verden som er stereotypisk identisk med bare ett kjønn) og kan forklare dette på en overbevisende måte, så ville jeg kalt henne det hun ønsket, men med beskjed om at det ikke kan endres til noe nytt igjen plutselig hvis h*n får det for seg.

Anonymkode: dd70d...1cd

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Pronomen er kanskje ikke verdens største deal, sier vi noe feil her og der får vi beskjed om at vi sa feil. Man kan jo gå en dager uten å bruke barnets pronomen rundt de, men det er jo sånne situasjoner der meg og mannen min og ungen har en samtale også skal jeg si noe om ungen direkte til mannen hvor jeg bruker feil pronomen, det skjer jo oftere enn hva man kanskje tror. har ikke hatt noe lang prøveperiode med 'kit' greia da, jeg fikk jo beskjed om det under kveldsmaten i dag og har prøvd å pønsket ut hva denne greia her egentlig er i hele kveld..

TS

Problemet er hjemme hos deg. Du virker redd henne. Det der er noe du tillater. Det er ikke respekt, det er frykt og uvitenhet.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er jo helt åpenbart et problem fordi dere har vært komplette idioter og gitt ungen fri tilgang til Internett før hjernen er minimalt kapabel til å ta imot informasjon på den måten. 

Dere har åpenbart null kontroll på hverken nettbruk, oppdragelse eller sunt folkevett, så jeg foreslår at dere melder dere selv til barnevernet og ber om hjelp.

Det skremmer meg at mine barn (som er 10 og 12 og ikke har hverken smarttelefoner eller nettbrett) må forholde seg sosialt til alle sine jevnaldrende nettavhengige amøber fordi foreldre er tilbakestående og lar Internett ta seg av oppdragelsen. 🤮

Anonymkode: 4b2d1...d6e

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mye styr med lillesøstera mi og vennene hennes og de pronomene, i tillegg til at alle venninnene hennes plutselig er blitt trans med navn som Ava, Max, Eve, Alex osv.

Hun blir mer og mer lik vennene sine.. Heldigvis ikke like «ille» da. Og tror og håper det er mer en «trend» eller noe enn en faktisk greie. Tror det kommer mye fra TikTok. 

Anonymkode: 9782e...246

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette kommer garantert fra tiktok, hvor det er en trend å være et annet kjønn enn de er født med. På tiktok florerer det videoer om jenter som fjerner brystene sine (uten å skifte kjønn) for de er så opptatt av å være en "hen".

Vi har en slik i bygda her jeg bor, var først jente, før hun ble til en "han" og nå en "hen". "Hen" går rundt i meget spesielle klær, alveører, farger håret i forskjellige farger, går med dyreører og dyreluer i en alder av 17 år. Ble ikke overasket da jeg fant henne på tiktok, så litt gjennom videoene og så flere av jentene som bor her nedi 8-9++ års alderen som hadde kommentert at "hen" var så kul og deres store forbilde. Typ "omg, så deg på butikken, vi ble såå starstruck". 

Det er sannsynlig en fase, men gjennom Internett får de dyrket denne fasen så mye at de blir helt besatt. De finner likesinnede verden over og har kontakt over flere år. Å gå gjennom faser er jo helt normalt, jeg og venninnene mine var selv i en "emo"fase, men vokste jo det fort av oss. Det nermeste vi kom Internett var profil på blink og MSN, og snakket kun med folk i nærmiljøet.

Men disse fasene som er populær i dag er jo rett og slett skummel. 

Anonymkode: 8dcbe...66a

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette kommer garantert fra tiktok, hvor det er en trend å være et annet kjønn enn de er født med. På tiktok florerer det videoer om jenter som fjerner brystene sine (uten å skifte kjønn) for de er så opptatt av å være en "hen".

Vi har en slik i bygda her jeg bor, var først jente, før hun ble til en "han" og nå en "hen". "Hen" går rundt i meget spesielle klær, alveører, farger håret i forskjellige farger, går med dyreører og dyreluer i en alder av 17 år. Ble ikke overasket da jeg fant henne på tiktok, så litt gjennom videoene og så flere av jentene som bor her nedi 8-9++ års alderen som hadde kommentert at "hen" var så kul og deres store forbilde. Typ "omg, så deg på butikken, vi ble såå starstruck". 

Det er sannsynlig en fase, men gjennom Internett får de dyrket denne fasen så mye at de blir helt besatt. De finner likesinnede verden over og har kontakt over flere år. Å gå gjennom faser er jo helt normalt, jeg og venninnene mine var selv i en "emo"fase, men vokste jo det fort av oss. Det nermeste vi kom Internett var profil på blink og MSN, og snakket kun med folk i nærmiljøet.

Men disse fasene som er populær i dag er jo rett og slett skummel. 

Anonymkode: 8dcbe...66a

Hvorfor er 11-åringer på TikTok uten oppsyn da?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
MapleSirup skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er 11-åringer på TikTok uten oppsyn da?

Hvorfor er 11-åringer på TikTok? 

Anonymkode: 23032...3ff

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han eller hun -and that’s it- trenger psykolog. Finn en som tar problemet på alvor og ikke oppmuntrer til at det er normalt.

Anonymkode: 2b4d0...a6a

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Mye styr med lillesøstera mi og vennene hennes og de pronomene, i tillegg til at alle venninnene hennes plutselig er blitt trans med navn som Ava, Max, Eve, Alex osv.

Hun blir mer og mer lik vennene sine.. Heldigvis ikke like «ille» da. Og tror og håper det er mer en «trend» eller noe enn en faktisk greie. Tror det kommer mye fra TikTok. 

Anonymkode: 9782e...246

De er redd for å bli «kansellert» av samfunnet. Er du avvikende nok fra det de kaller cis, fortjener du opp erkso het. Du er liksom misforstått nok til at du er innafor. 
i USA driver foreldrene og blir dritstolte av nettopp disse barna. Det er skikkelig kvalitetsstempel for sånne sjuke foreldre som ikke takler å bare være helt vanlige. Oppfordrer dem til å begynne med pubertetsblokkere og det som er. Også er det det det alltid har vært; utforskning av hvem jeg er. Når det går opp for dem etter at de har blitt kastrert. Ed egne foreldre sin velsignelse faller verden i grus. Fordi idealet er det vi gå liser ville kalle en hore for 20 år siden. Det er altså kvinneidealene og den feminine stereotypien de higer etter. Det vi ikke ville tatt i med pølseklyper, er nå kardeshianized frem som noe bra. Forstå det den som kan. 

vi er nå ca 10 år for sent ute med å redde våre barn fra en tragedie.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

De er redd for å bli «kansellert» av samfunnet. Er du avvikende nok fra det de kaller cis, fortjener du opp erkso het. Du er liksom misforstått nok til at du er innafor. 
i USA driver foreldrene og blir dritstolte av nettopp disse barna. Det er skikkelig kvalitetsstempel for sånne sjuke foreldre som ikke takler å bare være helt vanlige. Oppfordrer dem til å begynne med pubertetsblokkere og det som er. Også er det det det alltid har vært; utforskning av hvem jeg er. Når det går opp for dem etter at de har blitt kastrert. Ed egne foreldre sin velsignelse faller verden i grus. Fordi idealet er det vi gå liser ville kalle en hore for 20 år siden. Det er altså kvinneidealene og den feminine stereotypien de higer etter. Det vi ikke ville tatt i med pølseklyper, er nå kardeshianized frem som noe bra. Forstå det den som kan. 

vi er nå ca 10 år for sent ute med å redde våre barn fra en tragedie.

Forstå dette innlegget de som kan🙅🏾‍♀️

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

vi har også vært for åpen om dette at 9 åringen går rundt og skryter at hun er bi. Venninnen hennes er lesbisk og den andre er trans.  Dette har gått for langt. 

Anonymkode: 84455...4b1

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts må begynne å bygge opp jentas selvfølelse som en flott kommende kvinne, noe annet er ett svik. Man skal være stolt av å være født kvinne, ikke skamme seg. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...