Gå til innhold

Er svart flekk på tenna alltid hull?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Lyser inn i munnen, og ser at jeg har to veldig små svarte flekker på to tenner. Er dette garantert hull, eller kan det være noe annet (de sitter fast på tennene, og er ikke matrester).  Når de er synlige for det blotte øyet, vil det da si at de er så store at de må behandles, eller kan man gjøre jobben selv med fluor etc, slik som man kan me de minste hullene? 

Anonymkode: bd9d4...4ff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har en svart "rand" nederst på en jeksel. Tannlegen sier at det var et begynnende hull som er stoppet opp, sannsynligvis fordi jeg i en lang periode har pusset ekstra godt der. Dette området er blitt helt hardt og trenger ikke behandles, menførges med.

Vet ikke om det gjorde deg klokere, men man kan altså stoppe prosessen dersom den ikke er gått for langt.

Anonymkode: 09fd5...482

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har en svart "rand" nederst på en jeksel. Tannlegen sier at det var et begynnende hull som er stoppet opp, sannsynligvis fordi jeg i en lang periode har pusset ekstra godt der. Dette området er blitt helt hardt og trenger ikke behandles, menførges med.

Vet ikke om det gjorde deg klokere, men man kan altså stoppe prosessen dersom den ikke er gått for langt.

Anonymkode: 09fd5...482

Tusen takk 👍

Anonymkode: bd9d4...4ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sorte flekker kan også være tannsten.

Hull/karies er ikke nødvendigvis sort, ofte er det brune/gule flekker 

Anonymkode: 8dce9...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har også noen bittesmå svarte prikker, i likhet med innlegget over er det bittesmå begynnende hull hvor prosessen har stoppet flere år siden og ikke vits i å Gjøre noe med enda. 

Anonymkode: 67eb9...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...