Gå til innhold

Hvis de bytter om på vaksinene, kommer du ta til å ta nummer 2..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du først får Pfizer og når du kommer for å ta dose 2 så vil de gi Moderna, eller omvendt, sier du da ja til det?

Anonymkode: 44893...5b4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det gjør dem ikke….

Anonymkode: 6a1d8...a5c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det gjør dem ikke….

Jo, og ikke bare i Stavanger.

https://www.aftenbladet.no/direkte/i/naK75a/siste-om-koronaviruset?pinnedEntry=70474

- Vi vil bruke begge vaksinene parallelt, alt etter hva som er tilgjengelig. Mange av de som fikk Pfizer ved første stikk, vil få Moderna som dose nummer to, sier Midtgarden.

Anonymkode: 44893...5b4

Skrevet

Begge er mRNA-vaksiner, så jeg hadde tatt imot selv om det ble en blanding...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det gjør dem ikke….

Som andre refererer til, jo, det blir gjort. Har lest at den komboen kan gi en enda bedre beskyttelse enn 2 doser av samme type. 

Anonymkode: 7bd99...6ce

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tja, jeg ville helst hatt to doser Pfizer! Var det ikke snakk om at ulike mRNA-vaksinene kan fucke opp mer, særlig for oss yngre, enn å kun ta én type? 

Jeg er heldigvis ferdigvaksinert fra før, gjennom jobb. 

Anonymkode: bff39...84d

Skrevet

Jeg er skeptisk. Det europeiske legemiddelbyrået anbefaler det ikke. WHO advarer mot det. Det finnes ingen studier på kombinasjon av Pfizer og Moderna.

Det er et godt prinsipp i legemiddelverdenen at man tester ut ting før man ruller det ut til den generelle befolkningen. Det ser man bort fra her.

Studiene med kombinasjon av AstraZeneca og Pfizer viste at de som fikk en kombinasjon, fikk mere bivirkninger etter andre dose enn de som fikk to av samme. 

Sannsynligvis går det greit, men hvorfor ta sjansen når man kan gi 2 av samme ved å vente litt lenger?  Man er jo ganske godt beskyttet etter en dose.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kommer til å takke ja til det jeg får. Fikk Pfizer som første dose. Jeg vil helst ha Pfizer som dose to også, men jeg skal ha andre dose i september, og da ser jeg det kommer mye Moderna… Men jeg bor i en ganske liten kommune, og så langt er det byene samt det sentrale Østlandet som har fått Moderna. Tipper de vil gjøre det videre framover også. 

Men jeg tror dette vil gjelde mange, og det kan gå begge veier. Når jeg ser på prognosene for vaksineleveransene i sommer/høst, så skjønner jeg ikke helt hvordan dette skal gå sammen, nå som alle Modernaleveransene i fjerde kvartal blir flyttet til 2022?? 

• Opprett ny...