Gå til innhold

En smule forbanna på naboen! Overreagerer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst, må innrømme at dette skrives i en smule «opphetet» tilstand, men vil lufte med dere hva dere synes om det. Er mye mulig det er jeg som er komplett idiot og overreagerer.

Vi bor i en enebolig med tilknyttet garasje i enden av en blindvei. Blindveier slutter langs vår garasje. Der er det muligheter for å parkere en bil, til nøds to - uten å forstyrre innkjørselen vår ned til garasjen og peiendommen. 

På motsatt side av veien er det et annet hus, de bruker denne plassen «fast» som egen parkeringsplass. Har 3 biler og har en stående permanent der. Vi er enige om at det er «første mann til mølla» prinsippet når det gjelder den plassen.

Problemet er bare det at dersom vi en gang innimellom har gjester og et behov for å bruke plassen, parkerer de oss rett og slett inne. Stiller seg opp rett bak, og vi må ringe på for å komme oss ut fra egen eiendom. Er dette innafor?! 

Samme dersom de har gjester, da parkerer de oss bare inne på egen eiendom uten å gi oss en liten heads up, eller forhøre seg om det er greit. Kjenner jeg blir en smule forbanna av situasjonen. 

Noen som har erfaring med å kjøpe kommunal vei? Dersom det ikke er snakk om store formuen, så hadde det faktisk kunne blitt vurdert for vår del. 

Hilsen frustrert høygravid kvinne som per skrivende stund er parkert inne fordi nabo har grillparty🥳

Anonymkode: 4465e...67a

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke noe problem å gå bort til de og be de flytte bilen som stenger deg inne? Det er ikke vanlig at man har plass til at alle skal parkere på egen eiendom når man har mange gjester, med mindre man har egen gård.

• Liker 6
Skrevet

Har du prøvd å snakke med naboen?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig i at man ikke alltid har plass til bilene på sitt eget «tun», men nå har de tross alt 4 disponible parkeringsplasser i nær tilknyting til huset. I tillegg til at dersom de går 100 meter opp i veien kan de parkere 30 biler på rad uten å skulle parkere noen inne. 

Jada, vi har snakket med de flere ganger. Og til og med gått med på at vi ikke skal bruke den ekstra plassen så sant vi ikke har gjester selv. I håp om at det kanskje kunne hjelpe på.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Først og fremst, må innrømme at dette skrives i en smule «opphetet» tilstand, men vil lufte med dere hva dere synes om det. Er mye mulig det er jeg som er komplett idiot og overreagerer.

Vi bor i en enebolig med tilknyttet garasje i enden av en blindvei. Blindveier slutter langs vår garasje. Der er det muligheter for å parkere en bil, til nøds to - uten å forstyrre innkjørselen vår ned til garasjen og peiendommen. 

På motsatt side av veien er det et annet hus, de bruker denne plassen «fast» som egen parkeringsplass. Har 3 biler og har en stående permanent der. Vi er enige om at det er «første mann til mølla» prinsippet når det gjelder den plassen.

Problemet er bare det at dersom vi en gang innimellom har gjester og et behov for å bruke plassen, parkerer de oss rett og slett inne. Stiller seg opp rett bak, og vi må ringe på for å komme oss ut fra egen eiendom. Er dette innafor?! 

Samme dersom de har gjester, da parkerer de oss bare inne på egen eiendom uten å gi oss en liten heads up, eller forhøre seg om det er greit. Kjenner jeg blir en smule forbanna av situasjonen. 

Noen som har erfaring med å kjøpe kommunal vei? Dersom det ikke er snakk om store formuen, så hadde det faktisk kunne blitt vurdert for vår del. 

Hilsen frustrert høygravid kvinne som per skrivende stund er parkert inne fordi nabo har grillparty🥳

Jeg hadde selv blitt ganske irritert.

Anonymkode: a875c...48e

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Her må det tydeligvis mer tydelig kommunikasjon til. Bruk en godværsdag når du ikke er frustrert til en prat med naboen. Vær tydelig på det dere allerede har avtalt, og at det ikke er greit at de parkerer slik at dere ikke kommer ut. Uansett! Det skal ikke være en belastning for dere hver gang de har folk på besøk. Vær hyggelig, men tydelig. Ingen vits å sitte i eget hjem og være frustrert.. ;)

Anonymkode: e1735...d65

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en nabo som parkerer på plassene mine hver eneste gang. Jeg har ringt på mange ganger, jeg har sagt i fra mange ganger. Men de parkerer der uansett. Så jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre lengre. De gjør akkurat som de selv vil uansett.

Anonymkode: d21aa...a31

AnonymBruker
Skrevet

Hadde blitt forbanna! 

Anonymkode: 88466...152

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har en nabo som parkerer på plassene mine hver eneste gang. Jeg har ringt på mange ganger, jeg har sagt i fra mange ganger. Men de parkerer der uansett. Så jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre lengre. De gjør akkurat som de selv vil uansett.

Da parkerer man de inne, når de skal tidlig på jobb....? 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Det værste er at naboene bare klager på besøket sitt. De sier: Jeg har sagt i fra at de ikke skal parkere der. Osv osv. Hver eneste gang sier de det samme. Det hjelper ikke å si i fra uansett nei. Det hjelper ikke å være forbanna. Fordi de gjør akkurat som de selv vil selv om det er flere parkeringsplasser bort i veien der jeg bor 100 meter unna. Og til det svarer bare de at det er så langt å gå den lange veien😮

AnonymBruker
Skrevet
Tiuren skrev (1 minutt siden):

Da parkerer man de inne, når de skal tidlig på jobb....? 

Jeg gjorde det også men da sa de at tauebilen skulle komme og at jeg selv måtte betale for det selv. Så nei det hjalp ikke det heller.

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg gjorde det også men da sa de at tauebilen skulle komme og at jeg selv måtte betale for det selv. Så nei det hjalp ikke det heller.

Er det måten de løser det på, så kan jo du bestille borttauing av deres bil dersom den står på din plass? 

• Liker 17
Skrevet
Tiuren skrev (Akkurat nå):

Er det måten de løser det på, så kan jo du bestille borttauing av deres bil dersom den står på din plass? 

Enig. Bestill borttauing med en gang uten å si noe

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hadde samme problem med en nabo selv, vi sa ifra x antall ganger. Gikk så langt at vi ga de advarsel om at neste gang blir dere borttauet. Det var av vår eidenom, selvom naboen var uenig i den biten. De ga f... og fortsatte, en dag var det fire biler, da bestilte vi borttauing, 3 biler ble flyttet. Da ble det slutt på det

Anonymkode: d8b69...990

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke du overreagerer. Det der er typisk eksempel på en liten ting som blir veldig stor. 

De burde ringt dere og hørt om det var greit de gangene det er besøk. Det er å vise hensyn. 

Anonymkode: 24169...742

• Liker 7
Skrevet
35 minutter siden, Tiuren said:

34 minutter siden, altflyter said:

Enig. Bestill borttauing med en gang uten å si noe

Eller sett i det minste opp et skilt om at feilparkerte biler blir hentet på bileiers regning

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hadde parkert et annet sted en periode om det var mulig og lagt ut skruer og spiker på min plass. 

Anonymkode: b927b...12a

• Liker 3
Gjest DEN NAKNE GARTNER
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Å parkere andre inne er en uting. Å feks forvente at den som blir parkert inne skal ta kontakt med andre for å kunne kjøre ut sin egen bil er for drøyt. Stapp en banan i eksosrøret på vedkommende. Førstemann til mølla prinsippet er greit. Er det opptatt der man har lyst å parkere så må man finne et annet sted.

AnonymBruker
Skrevet
DEN NAKNE GARTNER skrev (4 minutter siden):

Å parkere andre inne er en uting. Å feks forvente at den som blir parkert inne skal ta kontakt med andre for å kunne kjøre ut sin egen bil er for drøyt. Stapp en banan i eksosrøret på vedkommende. Førstemann til mølla prinsippet er greit. Er det opptatt der man har lyst å parkere så må man finne et annet sted.

Enig! Det sier ganske mye om en person, om den parkerer andre inne med vilje. Svært lite tiltalende, uansett hvem sin plass det er. 

Anonymkode: c42c0...842

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke greit å parkere andre inne uten varsel. Du må si i fra til naboen at det er helt uakseptabelt at gjestene parkerer dere inne gang på gang, og de faktisk har litt ansvar for at gjestene deres ikke blokkerer for naboer.

Du skal ikke bli blokkert fordi naboen ikke har gjesteplasser, gjestene må rette seg etter parkeringsnormen i området, og når dette er ett gjentagende problem så må naboen begynne sjekke at gjestene parkerer skikkelig.

Anonymkode: 58a8d...920

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...