AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #1 Skrevet 14. juli 2021 Lurer på om her er andre som synes barn er vemdig kjedelige, men som likevel har lyst på egne barn? Finner det ikke sjarmerende med masete unger som skriker om de ikke får viljen sin, liksom. Men dette gjelder andres barn, siden jeg ikke har mine egne ennå. Er det noen her som mente det samme, men fikk barn etter hvert? Er egne barn like kjedelige som andres barn? Anonymkode: fa785...826
Hactar Skrevet 14. juli 2021 #2 Skrevet 14. juli 2021 Jeg var temmelig uinteressert i barn før jeg fikk egne. Gjorde jo mitt beste for barn jeg kjente, men hadde lite peiling og lite teft. Med egne ble det annerledes. Man går jo gradene, får både det fine og det mindre fine og skjønner mer av sammenhengene. Man får en kontakt det er vanskelig å oppnå om man ikke er en nær omsorgsperson. Man ser for eksempel ikke lenger bare det skrikende barnet, men begynnende selvstendighet og behov for hjelp til følelsesregulering. Mas og skrik er fortsatt ikke sjarmerende med egne barn heller, men man er ikke tilskuer på samme måte som med andres. Og så får man følge med på alle de fine tankene barna har, etter hvert som de forstår stadig mer og prøver å finne ut av resten. Det er noe av det morsomste, synes jeg. 6
Anjatapinjata Skrevet 14. juli 2021 #4 Skrevet 14. juli 2021 Jeg var sånn. Synes det var masete og slitsomt. Brukte minst mulig tid med barn. Men hadde lyst på egne. Og ja det er helt annerledes, elsker å være sammen med barnet mitt. Blir trist de dagene alt går i ett og vi ikke får kvalitetstid sammen. Oppleve verden gjennom et lite barn er helt fantastisk! Og jeg er så stolt og en mye gladere person etter jeg fikk barn 😊 Såklart er det slitsomme dager også, men det er mer enn verdt det! 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #5 Skrevet 14. juli 2021 Babyer syntes jeg er koselig, men syntes andres småbarn (2+) er kjedelig. Hater å leke… 😅 Liker veldig godt å være med mitt eget barn, så ingen sammenheng der ☺️ Anonymkode: bb090...270
Målvakt Skrevet 14. juli 2021 #6 Skrevet 14. juli 2021 Ønsket aldri barn, de var slitsomme. Nå har jeg tre selv og tre bonusbarn. Tre av dem har diagnoser, men jeg elsker det! Kunne aldri sett for meg et liv uten 😊
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #7 Skrevet 14. juli 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Babyer syntes jeg er koselig, men syntes andres småbarn (2+) er kjedelig. Hater å leke… 😅 Liker veldig godt å være med mitt eget barn, så ingen sammenheng der ☺️ Anonymkode: bb090...270 Samme her, virker som de fleste mener motsatt. At barn er kjedelige frem til de kan snakke og leke. Jeg blir sykt sliten av barn med masse energi, mas og spørsmål om alt mulig. Men å holde en baby synes jeg bare er kos! Kanskje jeg burde skaffe meg en sånn babydukke 😂 Anonymkode: 8fe73...34f
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #8 Skrevet 14. juli 2021 Da har du ikke møtt MITT barn😄 Han er alt annet enn kjedelig. Jeg er barnehagelærer og blir godt kjent med mange barn. Når du blir skikkelig godt kjent med dem, ser du at barna er små personer med ulik personlighet, væremåte, egenskaper osv. Og si at barn er kjedelige vil være som å si at mennesker er kjedelige! Og det kan vi vel ikke si? Barn er så utrolig kule! De sier ting akkurat som det er, har ikke de samme sosiale innlærte hemningene, og de er lekne og sier jo så mye morsomt! Anonymkode: 23275...d00 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #9 Skrevet 14. juli 2021 Sånn var jeg også 😊. Nå har jeg to selv og det er ikke noe mer spennende enn å filosofere over små og store ting sammen med 7-åringen. Andres barn er fremdeles like uinteressante.. 🤭 Anonymkode: 5bbb7...943
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #10 Skrevet 15. juli 2021 Så bra at det ikke er en sammenheng der, håper det samme gjelder for meg når den tid kommer! 😊 Ts Anonymkode: fa785...826
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #11 Skrevet 15. juli 2021 Jeg liker heller ikke andres barn, men syns mine egne er greie å ha med å gjøre. Det eneste jeg ikke liker er å leke. Gud jeg hater å leke og jeg klarer bare ikke å engasjere meg i det eller leve meg inn i leken med de, så der prøver jeg å få pappaen til å overta mest mulig.😂 Anonymkode: 09383...b52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå