AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #1 Skrevet 14. juli 2021 Finnes det noen peisovner som har kortere møbleringsavstand enn vanlig? Ser ut til å ligge på 80 cm vanligvis, pluss minus. Har overtatt bolig hvor peisen er altfor nær naturlig møblering, og ønsker eventuelt å bytte den ut med en "tryggere" peis hvis noe slikt finnes. Takknemlig for tips! Anonymkode: 02167...20c
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #2 Skrevet 14. juli 2021 Jeg er ikke oppdatert på det som finnes nå, men den peisovnen jeg kjøpte for noen tiår siden hadde konveksjonsplater på sidene. Det ga mer effektiv sirkulasjon av varmluften rundt ovnen, og gjorde at nødvendig avstand til brennbart materiale ble redusert. Tror det var 40-50 cm. Dette var en ganske liten peisovn. Anonymkode: d4f97...e8f
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #3 Skrevet 14. juli 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er ikke oppdatert på det som finnes nå, men den peisovnen jeg kjøpte for noen tiår siden hadde konveksjonsplater på sidene. Det ga mer effektiv sirkulasjon av varmluften rundt ovnen, og gjorde at nødvendig avstand til brennbart materiale ble redusert. Tror det var 40-50 cm. Dette var en ganske liten peisovn. Anonymkode: d4f97...e8f Min var dansk, men noe lignende denne: OVN JØTUL F 145 KONVEKSJON - Byggmakker Anonymkode: d4f97...e8f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå