AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #1 Skrevet 14. juli 2021 … hva gjør dere når baby blir såpass mobil at hun kan klatre over pute- og dynefestningen vi bygger og triller på gulvet? 🤯 skjedde en kveld denne uka, så har sittet med babycallen og voktet som en hauk hver kveld, men natt til i dag våknet jeg til et dunk og et skrik kl.04, da hadde hun krabbet ned i fotenden og ramlet på gulvet! Senga står inntil veggen, men er jo fremdeles to åpne sider. Har matte og madrass på gulvet for å dempe, men er jo ikke bra uansett.. på tide med sprinkelseng? Hjæælp! Anonymkode: ac063...0fb
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #2 Skrevet 14. juli 2021 Madrass på gulvet eller sprinkelseng Anonymkode: c78e9...150
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #5 Skrevet 14. juli 2021 Vi gikk over til sprinkelseng da barnet kunne rulle/åle seg ut. Poden havnet allikevel i vår seng da vi la oss, i midten. Var aldri en greie at han krabbet nedover. Anonymkode: 98b9a...fc4 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #7 Skrevet 14. juli 2021 Helst sprinkelseng, hvis babyen godtar det. Hvordan kan hun falle i gulvet så det dunker hvis det ligger en madrass der? Hvis man må ha en mobil baby i foreldresengen, så MÅ man ha godt med madrasser eller annen demping rundt. Anonymkode: ecb80...35e 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #8 Skrevet 14. juli 2021 Pute- og dynefestning...? Hvordan i alle dager kan det regnes som trygg samsoving? Fatter ikke at dere tør. Hadde gått over til trygg søvn i sprinkelseng ASAP! Anonymkode: ec367...faa 9
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #9 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Helst sprinkelseng, hvis babyen godtar det. Hvordan kan hun falle i gulvet så det dunker hvis det ligger en madrass der? Hvis man må ha en mobil baby i foreldresengen, så MÅ man ha godt med madrasser eller annen demping rundt. Anonymkode: ecb80...35e Sprinkelsenga har blitt brukt til oppbevaring, haha! Dette blir spennende. Det dunket ikke, jeg overdramatiserte bare litt 😉 Anonymkode: ac063...0fb
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #10 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Pute- og dynefestning...? Hvordan i alle dager kan det regnes som trygg samsoving? Fatter ikke at dere tør. Hadde gått over til trygg søvn i sprinkelseng ASAP! Anonymkode: ec367...faa Hæ, det er vel helt vanlig å legge noe langs kanten av senga når babyen sover der? Det er ikke i nærheten av henne og vi følger jo med. Og hun er 10 mnd, ikke 2 uker. Anonymkode: ac063...0fb 6
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #11 Skrevet 14. juli 2021 Lot henne falle, basicly. Nå våkna jeg så fort hun våkna, så det var aldri et problem, og jeg hørte på babycallen hvis hun våknet/begynte å styre på kvelden. Men hun falt en gang eller to, og gjør det enda i dag som 2,5 åring (samsover ikke lenger, men hun får komme inn hit om morgenen og kose/se på taben/herje) og da kan det bli fall. Anonymkode: ccaea...fe2 2
Gjest 96erjente Skrevet 14. juli 2021 #12 Skrevet 14. juli 2021 Da har tiden vært inne for sprinkelseng her i alle fall. Uansett hvor koselig jeg synes det har vært og er å ha ungene i samme seng, så har vi tenkt på sikkerheten først.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #13 Skrevet 14. juli 2021 Legger ekstra madrasser rundt senga som fallsikring så barnet lander mykt. Barnet vårt falt et par ganger ned på en myk skumgummimadrass og sov bare videre. Fungerer veldig bra 😊 Anonymkode: e74d2...2b2
GulSitron Skrevet 14. juli 2021 #14 Skrevet 14. juli 2021 Jeg har sprinkelsenga inntil vår seng som en bedside. Madrassen er helt nederst på senga og jeg har satt på sengehesten (for at han ikke skal rulle under senga). Så legger jeg han nedi senga si når han har sovnet og løfter han over til oss når det skal ammes eller han trenger nærhet
asterix Skrevet 15. juli 2021 #15 Skrevet 15. juli 2021 Jeg har lært alle mine å stoppe ved kanten og snu seg med beina først så snart de begynte å åle seg fremover. Da blir det ikke mye til fall om de skulle krabbe til kanten uten at man merker det.
jaromei Skrevet 15. juli 2021 #16 Skrevet 15. juli 2021 Jeg gikk til innkjøp av noe som likner dette bildet. Søkte på "toddler bed rail" på eBay. Fungerer veldig bra, men har vanlig seng med madrass, ikke rammemadrass. Veldig fornøyd, det er trygt for alle natten gjennom ☺️ Fant ikke noe liknende i Norge, så bestilte fra England via eBay.
F0RUM Skrevet 15. juli 2021 #17 Skrevet 15. juli 2021 Vi brukte nattpose når ungene ble mer aktive og vi fremdeles samsov. Den gjorde det mye vanskeligere for dem å bevege seg, og de sov bedre 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #18 Skrevet 15. juli 2021 asterix skrev (11 timer siden): Jeg har lært alle mine å stoppe ved kanten og snu seg med beina først så snart de begynte å åle seg fremover. Da blir det ikke mye til fall om de skulle krabbe til kanten uten at man merker det. Hvordan lærer du dem å gjøre det i søvne? Anonymkode: 9e51c...f86 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #20 Skrevet 16. juli 2021 Vi har festet en peisgrind rundt senga. Husker ikke hvilket merke men de kan man i teorien feste sammen så mange man vil 😁 det gikk ikke helt opp i opp med størrelsen på senga men da fikk vi det så to måtte overlappe så vi stripsa de sammen Anonymkode: 3c4e9...aa7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå