Den Sagnomsuste Skrevet 14. juli 2021 #1 Skrevet 14. juli 2021 (endret) Tråden var et personlig lavmål fra min side. Beklager til alle berørte. Endret 14. juli 2021 av Den Sagnsomsuste 2
stan Skrevet 14. juli 2021 #2 Skrevet 14. juli 2021 Har ingen venner eller bekjente som er mot vaksinasjon. Det er bare her på KG noen stoler mest på Internett. 3
AfterTheRain Skrevet 14. juli 2021 #3 Skrevet 14. juli 2021 Tror vi som ikke skal ta vaksine får mye styggere kommentarer. Men uansett er dette ikke greit. At folk ikke klarer å bare akseptere at andre tenker annerledes... Lenge leve janteloven. Nordmenn blir vettskremt når de oppdager at andre mennesker ikke er nøyaktig like kloner av de. 7
Elidaa Skrevet 14. juli 2021 #4 Skrevet 14. juli 2021 Den Sagnsomsuste skrev (38 minutter siden): Hvilke ulike responser har du fått på vaksinasjon fra venner og bekjente? Tenker hovedsakelig på personer som er motstandere av vaksinen. Det jeg har møtt hyppigst er det retoriske spørsmålet: "er du så redd?!", etterfulgt av: "hvorfor tenker du ikke selv?". Slitsomt egentlig. Hvilke reaksjoner har du fått? Hvorfor har du begynt å kalle folk antivaxere? Er ikke så lenge siden du selv hadde tenkt å la være. I tillegg har du fortalt at flere i din familie ikke skal vaksinere seg. Skjerp deg.. Dette blir for dumt. 8
Den Sagnomsuste Skrevet 14. juli 2021 Forfatter #5 Skrevet 14. juli 2021 (endret) Elida88 skrev (19 minutter siden): Hvorfor har du begynt å kalle folk antivaxere? Er ikke så lenge siden du selv hadde tenkt å la være. I tillegg har du fortalt at flere i din familie ikke skal vaksinere seg. Skjerp deg.. Dette blir for dumt. Antivaxer er slang begrep, slapp av Antivaxxer brukes i denne sammenhengen om folk som tror på forrykte sammensvergelser osv. Ikke folk som bare er skeptiske. Det er en vesentlig forskjell på de to gruppene. Endret 14. juli 2021 av Den Sagnsomsuste
Gjest Føsleguri Skrevet 14. juli 2021 #6 Skrevet 14. juli 2021 (endret) Omgås bare folk med sosiale antenner som ikke legger seg opp i andres vaksinevalg. Endret 14. juli 2021 av Føsleguri
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 14. juli 2021 #7 Skrevet 14. juli 2021 Ingen jeg kjenner er i mot vaksine, alle ønsker å vaksinere seg og noen har alt fått vaksine.
Elidaa Skrevet 14. juli 2021 #8 Skrevet 14. juli 2021 Den Sagnsomsuste skrev (3 minutter siden): Antivaxer er slang begrep, slapp av Antivaxxer brukes i denne sammenhengen om folk som tror på forrykte sammensvergelser osv. Ikke folk som bare er skeptiske. Det er en vesentlig forskjell på de to gruppene. Står jo i innleggsteksten for tråden din at det er snakk om venner og bekjente som er motstandere av vaksinen som du kaller det. Slang begrep ja. Du vet hvor negativt ladet det ordet er, å likevel har du nå valgt å begynne å bruke det. Trodde bedre om deg sånn egentlig. Du har jo virket som en fornuftig type som viser respekt for de ulike perspektivene folk kommer med. 5
miamiamia Skrevet 14. juli 2021 #9 Skrevet 14. juli 2021 Jeg skal ikke ta vaksinen, har takket nei to ganger til timen min. Jeg trenger den ikke. Men når jeg ser folk annonserer på sosiale medier at de med stolthet har tatt den tenker jeg bare mitt også får det være som det er. Vaksiner er ikke essensielt, vi har faktisk et immunforsvar. Og masse god info å lese seg opp på. Ikke bare være en sau. 6
Den Sagnomsuste Skrevet 14. juli 2021 Forfatter #10 Skrevet 14. juli 2021 (endret) Elida88 skrev (10 minutter siden): Står jo i innleggsteksten for tråden din at det er snakk om venner og bekjente som er motstandere av vaksinen som du kaller det. Slang begrep ja. Du vet hvor negativt ladet det ordet er, å likevel har du nå valgt å begynne å bruke det. Trodde bedre om deg sånn egentlig. Du har jo virket som en fornuftig type som viser respekt for de ulike perspektivene folk kommer med. Jeg gjør retrett, det var en liten reflektert og sensitiv tråd. Takk for tilbakemelding. Den forespørres herved stengt. Beklager formuleringene, jeg tar avstand fra ordlyden og intensjonen i denne tråden. Håper unnskyldningen godtas. Alt godt ♥️ Endret 14. juli 2021 av Den Sagnsomsuste 4
Elidaa Skrevet 14. juli 2021 #11 Skrevet 14. juli 2021 Den Sagnsomsuste skrev (Akkurat nå): Gjør retrett, det var en liten reflektert og sensitiv tråd. Takk for tilbakemelding. Den forespørres herved stengt. Beklager formuleringene, jeg tar avstand fra ordlyden og intensjonen i denne tråden. Alt godt ♥️ Takk ❤️ 5
Tunique Skrevet 14. juli 2021 #12 Skrevet 14. juli 2021 Den Sagnsomsuste skrev (2 minutter siden): Jeg gjør retrett, det var en liten reflektert og sensitiv tråd. Takk for tilbakemelding. Den forespørres herved stengt. Beklager formuleringene, jeg tar avstand fra ordlyden og intensjonen i denne tråden. Håper unnskyldningen godtas. Alt godt ♥️ 💪👍 5
Den Sagnomsuste Skrevet 14. juli 2021 Forfatter #13 Skrevet 14. juli 2021 Elida88 skrev (Akkurat nå): Takk ❤️ Poenget er at jeg grunnleggende sett respekterer de som lar være å vaksinere seg. Jeg var jo, som du påpekte, svært usikker og negativ selv. Respekt er en dyd jeg prøver å etterstrebe. Tråden ble dannet av frustrasjon etter å bli hetset litt for å ha tatt vaksinen, men det ble bare feil. 6
Gjest RockOn Skrevet 14. juli 2021 #14 Skrevet 14. juli 2021 miamiamia skrev (13 minutter siden): Jeg skal ikke ta vaksinen, har takket nei to ganger til timen min. Jeg trenger den ikke. Men når jeg ser folk annonserer på sosiale medier at de med stolthet har tatt den tenker jeg bare mitt også får det være som det er. Vaksiner er ikke essensielt, vi har faktisk et immunforsvar. Og masse god info å lese seg opp på. Ikke bare være en sau. Nå tuller du vel..?
Elidaa Skrevet 14. juli 2021 #15 Skrevet 14. juli 2021 Den Sagnsomsuste skrev (1 minutt siden): Poenget er at jeg grunnleggende sett respekterer de som lar være å vaksinere seg. Jeg var jo, som du påpekte, svært usikker og negativ selv. Respekt er en dyd jeg prøver å etterstrebe. Tråden ble dannet av frustrasjon etter å bli hetset litt for å ha tatt vaksinen, men det ble bare feil. Det forstår jeg. Å jeg støtter absolutt ikke at noen kommer med hets til noen som har vaksinert seg, jeg hadde aldri gjort det samme selv. Jeg har heldigvis ikke fått negative kommentarer i fra noen jeg kjenner når jeg har sagt at jeg ikke skal ta vaksinen. Jeg forteller heller ikke om det, utenom når de spør direkte. Alle kan gjøre feil, så det er tilgitt 💛 5
Den Sagnomsuste Skrevet 14. juli 2021 Forfatter #16 Skrevet 14. juli 2021 Elida88 skrev (27 minutter siden): Det forstår jeg. Å jeg støtter absolutt ikke at noen kommer med hets til noen som har vaksinert seg, jeg hadde aldri gjort det samme selv. Jeg har heldigvis ikke fått negative kommentarer i fra noen jeg kjenner når jeg har sagt at jeg ikke skal ta vaksinen. Jeg forteller heller ikke om det, utenom når de spør direkte. Alle kan gjøre feil, så det er tilgitt 💛 2
Den Sagnomsuste Skrevet 14. juli 2021 Forfatter #17 Skrevet 14. juli 2021 Jeg tror det kan være fra å bruke tiden på andre ting enn å sitte på KG. Man blir fort litt opphengt i ting man med fordel kan bruke mindre tid på. Jeg ønsker herved å takke alle for mange fine kommentarer og innsiktsfulle innspill. Takk for meg, og takk for et tidvis berikende og fint samspill her inne. Alt godt til dere alle, og en særskilt takk til example for mange svært gode innlegg igjennom lengre tid @Example 5
Den Sagnomsuste Skrevet 14. juli 2021 Forfatter #18 Skrevet 14. juli 2021 (endret) Denne tråden var svært symptomatisk for at nok kan være nok på et tidspunkt. Alt godt til vaksinerte og uvaksinerte ♥️ Endret 14. juli 2021 av Den Sagnsomsuste 4
Anbefalte innlegg