AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #1 Skrevet 14. juli 2021 Brukte dere prevensjon en periode etter vaksinering? Skal ha EL en liten uke etter siste dose, og er så usikker på om det er trygt å prøve allerede da. Men er så utålmodig for har allerede satt prøvingen på vent i flere mnd pga utsatt jobb og konstant smitte i min by. Anonymkode: 51779...bcd
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #2 Skrevet 14. juli 2021 Hva tenker du at er utrygt? Følg anbefalingene til FHI, og WHO. Ikke tilfeldige svar på et forum... Det vil si - bare å prøve videre. Anonymkode: a3aec...c75 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #3 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva tenker du at er utrygt? Følg anbefalingene til FHI, og WHO. Ikke tilfeldige svar på et forum... Det vil si - bare å prøve videre. Anonymkode: a3aec...c75 Vel, fhi sier vent både 1 og 2 uker pga mulige bivirkninger (for mor? For barn?). Internasjonalt er det mye rart fra flere mnd til ingenting. I USA ser det ut til at det ikke er anbefalt å vente. Oslo universitetssykehus anbefaler å vente 4 uker.. Så jo, jeg vil gjerne høre hvordan andre tilfeldige folk på et forum forholder seg til dette, for jeg blir ikke særlig klok/betrygget av noe jeg leser! ts Anonymkode: 51779...bcd 6
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #4 Skrevet 14. juli 2021 Kilder til det du sier om Oslo universitetssykehus sier? Anonymkode: 393f5...521 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #5 Skrevet 14. juli 2021 Snakket med fastlegen din? Hva sier Hen? Anonymkode: 393f5...521
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #6 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kilder til det du sier om Oslo universitetssykehus sier? Anonymkode: 393f5...521 https://www.dagensmedisin.no/artikler/2021/01/11/fhi-anbefaler-a-utsette-graviditet-til-etter-vaksinering/ Det står i hvert fall her. Husker det var i media også da vaksinene kom for helsepersonell. «Ved Oslo universitetssykehus bes ansatte vente lengre enn FHIs anbefaling. Ved sykehuset anbefales ansatte å vente fire uker etter vaksinasjonsperioden. – Dette begrunnes i manglende data for gravide og er et hakk mer forsiktig enn de nasjonale anbefalingene, sier overlege Ragnhild Raastad ved Avdeling for smittevern ved sykehuset til VG.» ts Anonymkode: 51779...bcd
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #7 Skrevet 14. juli 2021 Så rart at det er bare hos sykehuset i Oslo dette blir anbefalt. Hvorfor ikke i Trondheim eller Bergen? Anonymkode: 393f5...521 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #8 Skrevet 14. juli 2021 Rart det skal være forskjell fra ansatte på et sykehus og alle andre? 😂 Anonymkode: 393f5...521 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #9 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Snakket med fastlegen din? Hva sier Hen? Anonymkode: 393f5...521 Har ikke booket time for å spørre om dette. ts Anonymkode: 51779...bcd
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #10 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så rart at det er bare hos sykehuset i Oslo dette blir anbefalt. Hvorfor ikke i Trondheim eller Bergen? Anonymkode: 393f5...521 Ja, veldig rart? ts Anonymkode: 51779...bcd
Finki Skrevet 14. juli 2021 #11 Skrevet 14. juli 2021 Jeg fikk beskjed av lege på OUS i juni om å vente to uker etter vaksine, så jeg forholder meg til det. Det er vel det FHI også sier. Kan være OUS har ombestemt seg siden den saken ble skrevet i januar 🤷♀️ 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #12 Skrevet 14. juli 2021 Finki skrev (1 time siden): Jeg fikk beskjed av lege på OUS i juni om å vente to uker etter vaksine, så jeg forholder meg til det. Det er vel det FHI også sier. Kan være OUS har ombestemt seg siden den saken ble skrevet i januar 🤷♀️ Ja, det kan vel hende da ja, det var jo i hvert fall bra! Men med to uker må jeg vente til neste EL likevel.. ts Anonymkode: 51779...bcd
Dame1989 Skrevet 14. juli 2021 #13 Skrevet 14. juli 2021 OUS har byttet til å vente 2 uker nå Så har du el 1 uke etter vaksine ville jeg hoppet over prøving 1 syklus 1
Finki Skrevet 14. juli 2021 #14 Skrevet 14. juli 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Ja, det kan vel hende da ja, det var jo i hvert fall bra! Men med to uker må jeg vente til neste EL likevel.. ts Anonymkode: 51779...bcd Kjipt å vente ja 😕 Ganske upraktisk at de vaksinene her kommer og laget enda mer ventetid, det er jo det siste vi vil. Jeg hoppet over prøvingen denne syklusen selv og må kanskje gjøre det en gang til, men heller det enn å få korona. Forsøker å gjøre der beste ut av det, da. Har prøvd lenge, så en måned pause var egentlig litt behagelig. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #15 Skrevet 15. juli 2021 Jeg tok vaksine for en ukes tid siden (dose 1), og her kjører vi bare på. Tror det skal være maks uflaks og bli skikkelig dårlig 2 uker etter vaksine (dette er kun mine egne tanker da). Jeg var dårlig de første dagene etter dosen ble satt. Har ikke tenkt å drøye til etter dose 2 med å prøve for det blir månedsvis til. Anonymkode: 30e3b...e0f 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #16 Skrevet 15. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tok vaksine for en ukes tid siden (dose 1), og her kjører vi bare på. Tror det skal være maks uflaks og bli skikkelig dårlig 2 uker etter vaksine (dette er kun mine egne tanker da). Jeg var dårlig de første dagene etter dosen ble satt. Har ikke tenkt å drøye til etter dose 2 med å prøve for det blir månedsvis til. Anonymkode: 30e3b...e0f Vil bare tilføye at EL forventes i løpet av noen dager dersom vaksinen ikke har klusset til noe i syklusen. Anonymkode: 30e3b...e0f 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #17 Skrevet 15. juli 2021 Jeg fikk beskjed av fastlegen om å vente to uker, men det ble bare 13 dager ettersom det er da jeg hadde EL og jeg ikke ville vente en hel syklus. Legen min sa også at det ikke er funnet noe galt med de som tilfeldigvis (bevisst eller ubevisst) har blitt gravide rett før eller rett etter de tok vaksinen. Men siden man ikke med sikkerhet vet at det ikke er farlig, så vil de heller være på den sikre siden 🙂 Anonymkode: d410c...8dc 1
Svartfugl Skrevet 16. juli 2021 #18 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 14.7.2021 den 18.31): Brukte dere prevensjon en periode etter vaksinering? Skal ha EL en liten uke etter siste dose, og er så usikker på om det er trygt å prøve allerede da. Men er så utålmodig for har allerede satt prøvingen på vent i flere mnd pga utsatt jobb og konstant smitte i min by. Anonymkode: 51779...bcd Jeg ser ingen grunn til å vente i alle fall. Sjekket fhi og de anbefalte ikke å vente med prøving i tiden etter vaksinering. Mulig det er noe jeg har gått glipp av her. Har du spurt fastlegen om dette? 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #19 Skrevet 16. juli 2021 Svartfugl skrev (2 timer siden): Jeg ser ingen grunn til å vente i alle fall. Sjekket fhi og de anbefalte ikke å vente med prøving i tiden etter vaksinering. Mulig det er noe jeg har gått glipp av her. Har du spurt fastlegen om dette? Hvor ser du at det ikke er anbefalt å vente? Nei har ikke snakket med fastlegen. Bestilte time nå, men fikk time midt i august.. Anonymkode: 51779...bcd
Svartfugl Skrevet 16. juli 2021 #20 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvor ser du at det ikke er anbefalt å vente? Nei har ikke snakket med fastlegen. Bestilte time nå, men fikk time midt i august.. Anonymkode: 51779...bcd Ikke at de advarer mot å vente, nei, men at det ikke er en generell anbefaling. Tror det var Fhi sine sider, men når jegsøker np, finnerjeg sprikende anbefalinger. Ganske håpløst og håpløst at du må vente sålenge for time... i det siste rådet jeg så nå, anbefalte de å vente en uke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå