AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #1 Skrevet 14. juli 2021 Noen som vet om man kan ta ADHD medisiner mens man ammer? Brukte medikinet før (flere år siden nå), men tenkte å høre om jeg heller kunne få prøve Ritalin ettersom medikinet ikke fungerte så bra hos meg.. Sluttet å ta medisiner for flere år siden fordi jeg slet med så mye annet på akkurat de medisinene, og orket ikke styre noe med det, men siden da har det vært fullstendig kaos i hodet mitt til alle døgnets tider, og veldig mye angst (både generelt og sosialt), så tenkte kanskje det kunne være greit å gi medisiner en sjanse til. Men så vil jeg ikke gi opp ammingen heller.. Anonymkode: 541a5...ddd
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #2 Skrevet 14. juli 2021 https://tryggmammamedisin.no/ Du bør ikke stole på svar her inne når det gjelder slikt. Du bør kun stole på Relis, tryggmammamedisin, lege og felleskatalogen. Anonymkode: 16118...ce3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #3 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): https://tryggmammamedisin.no/ Du bør ikke stole på svar her inne når det gjelder slikt. Du bør kun stole på Relis, tryggmammamedisin, lege og felleskatalogen. Anonymkode: 16118...ce3 Takk😊 Og så klart ikke, må jo uansett snakke med legen min. Tenkte bare det at å ha ADHD er jo ikke så uvanlig, så en eller annen her «må» da ha noe erfaring med medisiner og amming. Er bare det at hvis det er slik at man ikke kan amme, så utsetter jeg å snakke med legen om å fornye resept/få resept til etter vi er ferdig med ammingen. Mini er ikke 4 måneder engang, så har ikke lyst til å gi slipp på ammingen enda. Til tross for at ting føles helt uutholdelig til tider… Anonymkode: 541a5...ddd
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #4 Skrevet 14. juli 2021 Når jeg ammet, fikk jeg beskjed om at medisinpratble utsatt til jeg ikke ammet mer. Men hva som er riktig aner jeg ikke, men så fremt det ikke ødelegger livet for deg og familien at du avventer en periode til uten medisiner, så blir du nok bedt om å avvente. Anonymkode: 09c93...60b
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #5 Skrevet 16. juli 2021 Ja man kan amme🙂 Man kan også gå på medisiner under svangerskapet om fordelene veier opp mot eventuell risiko. Men det er ikke vist noen økt risiko for fosterskader. Det er også en svært liten del som går over i morsmelken. Mors psykiske helse er viktig for barnet har jeg selv fått beskjed om. Anonymkode: ab011...e0a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå